Gå til innhold

De etterlengtede magerutene


Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått å lurt litt på dette med mageruter. Er det sånn at noen ikke får de 8 rutene uansett hvor lan fett% de har, eller er det oppnåelig for alle? Jeg mener, kan alle få slike ruter som Brukernavn, for eks :p eller er det noen som er 'genetisk bestemt', og får en sånn mage som for eks Kristine Weber? Eller har det noe å si at det er forskjell på menn og kvinner?

Noen som har tenkt på det samme?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Kanskje litt cheesy, men jeg kan ta meg selv som eksempel [ATTACH]82548[/ATTACH] 85kg [ATTACH]82551[/ATTACH] 80kg [ATTACH]82552[/ATTACH] 75kg [ATTACH]82553[/ATTACH] 72kg(flat og tørr s

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men nå

Hehe takk! Det jeg mente var å vise eksempel på mageruter(muskelmasse) vs fettprosent - men det endte jo med å bli en skrytepost.. Det er ikke noe i veien for at muskelgrupper kan trenes opp,

Postede bilder

Lurer litt på det sjæl. Men det er jo klart litt genetikk ute å går. Noen er heldigere enn Andre der.

Jeg har for eksempel to "klumper"øverst på magen. Men videre nedover sker det ikke no!! Argh irriterende!! :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg føler gir mest (klumpen på toppen) er når jeg spenner magen under baseøvelser.

Ellers synes jeg reka/redcord, ab-roller og L-sit gir bra. Men ikke det samme som funker for alle. Så det gjelder vel å finne sin egen kode! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av den oppfatning at jeg ikke tror mageøvelser er det som gjør at magerutene kommer fram, om det er riktig eller galt vet jeg ikke. Men vet at fettet på kroppen har mest å si. Men jeg vet ikke jeg. Ble plutselig veldig usikker :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det.. Men jeg syns det hadde vært veldig moro å kunne ha litt ruter. Har selv vært nede i farlig lav BMI, men det hjalp jo ikke veldig mye når jeg ikke hadde en eneste muskel på kroppen :p Jeg bare lurer på HVOR langt ned jeg må i fett% for at det skal syns. Hmm

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i å få synlige ruter, men ikke ekstremt synlige. Kjenner at det er ikke så mye som skal til for at jeg få det nå, litt mindre fett på magen. Greia er at det lille siste fettet over rutene er veldig sta. Jeg har en fett% på 17%, og lurer på hvor mange % jeg må ned til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men når man må arbeide så hardt for å få frem rutene, er det da verdt det? Trene så mye og spise så lite bare for å oppnå en unaturlig fettprosent, slik at du skal ha noen streker på magen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men når man må arbeide så hardt for å få frem rutene, er det da verdt det? Trene så mye og spise så lite bare for å oppnå en unaturlig fettprosent, slik at du skal ha noen streker på magen?

SÆRLIG i kalde Norge ...får jo aldri vist dem fram :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som avgjør sixpack er en kombinasjon av:

Lav nok fettprosent (genetisk + miljø) + størrelse på magemusklene (genetisk + miljø) grad av synlighet av "rutene" i utganspunktet (genetisk)

"six-pack" musklene består av to lange muskler - en på hver side. Disse har senebånd og et forløp som gjør at de ser ut som flere små ruter. Noen mennesker har ikke så fremtredende ruter og vil ikke ha tydelig sixpack uansett hvor store magemusklene blir, eller hvor lav fettprosenten er.

Altså kan du gjøre noe med fettprosent og størrelsen på musklene. Men ingen garanti.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt cheesy, men jeg kan ta meg selv som eksempel

[ATTACH]82548[/ATTACH]

85kg

[ATTACH]82551[/ATTACH]

80kg

[ATTACH]82552[/ATTACH]

75kg

[ATTACH]82553[/ATTACH]

72kg(flat og tørr som rakkern

[ATTACH]82557[/ATTACH]

og nå - 77kg

Jeg er genetisk plassert med tykke ruter men sliter med å få frem de nederste - selv i konkurranseform. I tillegg har både vannretensjon og "trykk" å si, som ved de fleste andre muskelgrupper

Jeg har heller ikke trent noe særlig med mage enn sånn av og til.. heller trent core for å få mer utbytte av knebøy og markløft

post-154-14440916010458_thumb.jpg

post-154-14440916014311_thumb.jpg

post-154-14440916015021_thumb.jpg

post-154-144409160154_thumb.jpg

post-154-14440916017381_thumb.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...