Gå til innhold

De etterlengtede magerutene


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men når man må arbeide så hardt for å få frem rutene, er det da verdt det? Trene så mye og spise så lite bare for å oppnå en unaturlig fettprosent, slik at du skal ha noen streker på magen?

Sixpack er jo et mål mange har, er da ikke noe i veien med det? Trenger ikke spise "så lite" de fleste med litt muskelmasse vil bynne å se magerutene på 10-12% kroppsfett. Det er ikke noen unaturlig fettprosent, tipper forfedrene våre lå deromkring om ikke lavere. Unaturlig fettprosent er vel heller det den gjennomsnittelige amerikaneren som er stamkunde på McDonalds har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageruter er for mange et mål, noe jeg syns eg veldig forståelig! Penpent er det, og man jobber mye for andre ting med kroppen som gjelder utseende, tannbleking er vell ikke sunt for tenna, men et mål for mange. Det TRENGER ikke å være et mål nei, men det kosmetiske har enda mye å si, så jeg må si at jeg skjønner godt hvorfor folk vil legge inn en ekstra innsats for den magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt cheesy, men jeg kan ta meg selv som eksempel

[ATTACH]82548[/ATTACH]

85kg

[ATTACH]82551[/ATTACH]

80kg

[ATTACH]82552[/ATTACH]

75kg

[ATTACH]82553[/ATTACH]

72kg(flat og tørr som rakkern

[ATTACH]82557[/ATTACH]

og nå - 77kg

Jeg er genetisk plassert med tykke ruter men sliter med å få frem de nederste - selv i konkurranseform. I tillegg har både vannretensjon og "trykk" å si, som ved de fleste andre muskelgrupper

Jeg har heller ikke trent noe særlig med mage enn sånn av og til.. heller trent core for å få mer utbytte av knebøy og markløft

feil av meg å like det på 80kg best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke legge ord i munnen på Therese men det er det jeg antar som jeg skrev over. Kanskje hun vil fylle ut?

Men en ting skal du vite LeanMachine og resten som måtte lure, slikt kommer IKKE av å sulte seg, springe på mølla og ligge timesvis i planken.

Takk for det :)

Det har du rett i - jeg "skiftet livsstil" høsten 2007 og siden har det bare gått en vei. Noe tregt kanskje mtp at det kunne skjedd mye mer om jeg hadde gjort alt riktig fra første dag, men jeg lærte iaf av egne feil og det gjør jeg fortsatt. Egen erfaring er gull verdt ift forholdet til trening, kosthold og selvbilde. Aldri har noen gitt meg en kostplan og sagt hva jeg skal spise når til enhver tid - tips og forslag har jeg selvsagt fått.(og et og annet treningsprogram)

feil av meg å like det på 80kg best?

Nei ;) whatever floats you boat!

Bra form på 85kg Therese

Takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men når man må arbeide så hardt for å få frem rutene, er det da verdt det? Trene så mye og spise så lite bare for å oppnå en unaturlig fettprosent, slik at du skal ha noen streker på magen?

Når man har hatt vom, ølvom, kall det hva man vil.....så blir det liksom drømmen om å få sixpack! Har begynt å tro at det er umulig, men ikke gitt opp hehe

Therese.....jeg er dyyyyypt misunnelig på at du kan vise fram noe sånt....og btw det bildet på 80 kg :love: (hvor er plystre-smileysen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt cheesy, men jeg kan ta meg selv som eksempel

[ATTACH]82548[/ATTACH]

85kg

[ATTACH]82551[/ATTACH]

80kg

[ATTACH]82552[/ATTACH]

75kg

[ATTACH]82553[/ATTACH]

72kg(flat og tørr som rakkern

[ATTACH]82557[/ATTACH]

og nå - 77kg

Jeg er genetisk plassert med tykke ruter men sliter med å få frem de nederste - selv i konkurranseform. I tillegg har både vannretensjon og "trykk" å si, som ved de fleste andre muskelgrupper

Jeg har heller ikke trent noe særlig med mage enn sånn av og til.. heller trent core for å få mer utbytte av knebøy og markløft

Utrolig bra progresjon du har hatt! Veldig morro at du har fulgt opp med bilder hele veien... Det har ikke jeg vært like flink med! :( Stå på videre! :)

Tips - nederste del abdomen! Sier det hver gang! Finnes lite som slår hengende og liggende leg raise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. kanskje jeg skal vurdere å legge det inn bare sånn litt noen ganger selv om jeg ikke har helt trua på å trene mage og at det er det som er det magiske pixie dustet :p men jeg kan jo prøve? Eks på 10 min workout? :)

Hører mange som sier at knebøy/markløft osv er nok for magen, men i min mening så bør man trene mage hvis man vil ha en imponerende mage. Kan jo hende at det er genetisk og, noen får utviklet magen bra med markløft/knebøy osv, mens andre må legge inn mer arbeid. Men selv merket jeg myyye mere framgang på mage når jeg først begynte å trene den.

Knebøy/markløft trener jo magen kun statisk, mens mageøvelser trener den dynamisk. Mine favoritt øvelser er blant annet "captains chair" (f.eks 3 sett med 20 reps), "lying leg raises", "crunch with elbow to knee" og "bicycle ab exercise".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange som sier at knebøy/markløft osv er nok for magen, men i min mening så bør man trene mage hvis man vil ha en imponerende mage. Kan jo hende at det er genetisk og, noen får utviklet magen bra med markløft/knebøy osv, mens andre må legge inn mer arbeid. Men selv merket jeg myyye mere framgang på mage når jeg først begynte å trene den.

Knebøy/markløft trener jo magen kun statisk, mens mageøvelser trener den dynamisk. Mine favoritt øvelser er blant annet "captains chair" (f.eks 3 sett med 20 reps), "lying leg raises", "crunch with elbow to knee" og "bicycle ab exercise".

Okei, takk for tips :) Legge inn litt mer mageøvelser, notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen så er det kanskje et mål, for min del er det fordi at jeg syns det er pent. Og jeg vil ha det. Jeg har aldri trodd jeg skulle få til noe sånt, så derfor går jeg inn for å prøve.

Jeg skjønner hva du mener :) Venner og bekjente forteller meg hele tiden at det ikke er noe vits i å ha synlige magemuskler siden det stort sett er drittvær her til lands. Da jeg var fjortiss, var jeg heftig opptatt av magemuskler, og syntes det var noe nærmest umulig å få til, og om jeg hadde fått det til så skulle jeg være ofte på stranda og få all oppmerksomhet fra alle jentene :roflmao: Jeg gjorde mageøvelser nesten hver dag fra da jeg var 14 til jeg ble 18 år, jøss, fortsatt ikke noe tegn på sixpack, og jeg var forresten undervektig.

Såe, hehe, long story short, styrketrening (med fokus på baseøvelser)+fornuftig kosthold = synlige magemuskler :)

Tenker jeg meg om nå så har jeg ikke vært på stranda en eneste gang siden jeg fikk litt magemuskler (hyttetur ved vannet med gutta tells ikke, da det ikke var jenter tilstede).

Nå er det heller slik at når man kommer ut av dusjen hver morgen, og bare: "Damn, who's that sexy beast?" så trekker det bare som f%en på smilebåndet (y) Bare for å nevne det så kan det hende jeg tar noen mageøvelser etter beintrening, men bruker maks 2 min, hvorfor? fordi det er gøy å trene litt mage :D nå skal jeg holde kjeft siden jeg bare babler i vei. En siste ting bare, jeg syns at synlige magemuskler på jenter er :hungry::hungry::hungry::D:D(y)<3<3<3, kanskje stort sett fordi jeg bare er sær, men jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener :) Venner og bekjente forteller meg hele tiden at det ikke er noe vits i å ha synlige magemuskler siden det stort sett er drittvær her til lands. Da jeg var fjortiss, var jeg heftig opptatt av magemuskler, og syntes det var noe nærmest umulig å få til, og om jeg hadde fått det til så skulle jeg være ofte på stranda og få all oppmerksomhet fra alle jentene :roflmao: Jeg gjorde mageøvelser nesten hver dag fra da jeg var 14 til jeg ble 18 år, jøss, fortsatt ikke noe tegn på sixpack, og jeg var forresten undervektig.

Såe, hehe, long story short, styrketrening (med fokus på baseøvelser)+fornuftig kosthold = synlige magemuskler :)

Tenker jeg meg om nå så har jeg ikke vært på stranda en eneste gang siden jeg fikk litt magemuskler (hyttetur ved vannet med gutta tells ikke, da det ikke var jenter tilstede).

Nå er det heller slik at når man kommer ut av dusjen hver morgen, og bare: "Damn, who's that sexy beast?" så trekker det bare som f%en på smilebåndet (y) Bare for å nevne det så kan det hende jeg tar noen mageøvelser etter beintrening, men bruker maks 2 min, hvorfor? fordi det er gøy å trene litt mage :D nå skal jeg holde kjeft siden jeg bare babler i vei. En siste ting bare, jeg syns at synlige magemuskler på jenter er :hungry::hungry::hungry::D:D(y)<3<3<3, kanskje stort sett fordi jeg bare er sær, men jaja.

Hehe, ja, det blir hva man gjør det til. For min del går jeg mye i bare joggebukse og BH når jeg er hjemme alene så da er det jo greit å ha noe fint å se på :D Ikke en gang engang? :p Jeg hadde spradet hele sommeren , bare for å :D Weee.

Magemuskler er sexy :D Sånn ere bare :D Den dagen jeg kan gå ut av dusjen og si damn whos that sexy beast, DA :D Det hadde vært digg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk!

Det jeg mente var å vise eksempel på mageruter(muskelmasse) vs fettprosent - men det endte jo med å bli en skrytepost..:rolleyes:

Det er ikke noe i veien for at muskelgrupper kan trenes opp, men muskelmasse vs fett% er og blir alfa omega mtp "definisjoner"

Vet du din fettprosent på de forskjellig tidspunktene bildene er tatt? Sånn utenom vekt - bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...