Gå til innhold

Cottage Cheese.


KariKanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsker cc og bruker det til alt! Både i havregrøt om jeg vil ha litt mer proteiner, men også til middager. Spiste nettopp en salat med kylling og cc, hvor jeg blandet cc med litt ketchup. Hihi, det er så godt! Selve cottage cheesen er jo ganske nøytal, så funker både til søtt og salt. En gang hakket jeg opp mandler, og blandet det med cc, sukring og kanel, og det smakte nesten som marsipan :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FannyLor
For mye for hva da?

For mye kalorier? Da er det vel bare å ta frem supersimple mattekunnskaper og regne litt på det.

94 kcal per 100 gram

1 boks = 300 gram

94 x 3 = 282 kcal per boks

282 x 3 = 846 kcal for 3 bokser

For mye for magen din? Vel, det er det vel bare du som kan vite ;)

For mye for lommeboka? Det er billigere i Sverige, er det ikke?

:p

Vell tenker kansje på iforhold til fett + mettede fettsyrer osv., kaloriene klarer jeg og telle ja og det klarer jeg med pengene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell tenker kansje på iforhold til fett + mettede fettsyrer osv., kaloriene klarer jeg og telle ja og det klarer jeg med pengene også ;)

4% fett = 4 gram per 100 gram

4 x 3 x 3 = 36 gram fett

Trodde en del av usannhetene med mettet fett har kommet litt frem sammen med lavkarbo. Men denne artiklen støtter i hvert fall opp under påstanden at melkefett faktisk er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cottage cheese er bra EOD..

protein/kcal forhold er bra, det er billig, og det er en veldig enkel og grei måte og få i seg ting som er bra på, med tanke på meieriprodukter.. også kan man sprite den opp så den glatt kan erstatte maaaange usunne ting..

Målet mitt da er og ikke sulte meg til mindre magemål men heller og erstatte driten med bra ting.. Så en boks cottage cheese i steden for en plate melkesjokolade hver kveld blir mindre penger og mindre kg;) og det funker lengre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye CC er for mye cc spør jeg?! Da jeg begynner å spise det så trigger det alle spisereaktorene i hele kroppen min, kan lett (og fort) spise 3 bokser, like every day.. ;o

A little to much maybe ? :p

if its worth overdoing, its worth doing!;)Så lenge du holder deg innafor kiloen per dag,så er all good in tha CC-hood;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI smakt dette før.

Og jeg har aldri luktet på det heller...

Men ser mange skryter/lovpriser/lever for det, såå...

Hvordan kan jeg få en best mulig førsteopplevelse av dette produktet?

Jeg innbiller meg at det ikke er godt, så overbevis meg ;)

(alt man lurer på når man kejder seg på jobben)

1. Kjøp cottage cheese

2. Kjøp jordbær

3. Bland masse jordbær sammen med masse cottage cheese

4. ?????

5. Profit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjøp cottage cheese

2. Kjøp jordbær

3. Bland masse jordbær sammen med masse cottage cheese

4. ?????

5. Profit!!

Edit:

1. Kjøp cottage cheese

2. Kjøp jordbær

3. Lag jordbærsyltetøy av jordbær, sukrin og natreen.

4. Bland masse jordbærsyltetøy sammen med masse cottage cheese (og gjerne enda mer søtt)

5. Profit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Til info: Det er en kode på CC-boksene som forteller kvaliteten på innholdet.

T4A er mest kremete og etter min mening de beste.

T6A er litt mindre kremete, men fortsatt temmelig god.

T5A/B er kornete, vassent og det gidder jeg ikke kjøpe en gang.

For real?:eek:

Der bak datomerkinga? Mine er T6A noen av de. Og mannen kjøpte et brett i går, de står det T5A på..:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...