Gå til innhold

Siste måltid - tråden!


Sweat

Anbefalte innlegg

[ATTACH]5027[/ATTACH]

Kyllingboller i tomatsaus, alt laga fra bunn. Kyllingboller av farse laga med kyllingfilet m parmesan og litt krydder, tomatsaus med juice og fiber av brokkoli, stangselleri, gulerot, rød- gul- og grønn paprika, og litt krydder.

post-1896-14440826853082_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laga is selv noen gang?:) Kanskje naturell yoghurt funker...?

Jupp, jeg har ismaskin, så jeg har laget hjemmelaget is ;) Men jeg strever bare litt med den perfekte oppskrift, dog har jeg ikke prøvd så mange ganger. De gangene jeg har lyst på is orker jeg ikke eksperimentere så mye, da vil jeg gjerne ha isen med en gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja is laget av stevia, fettredusert kakao og reine proteiner:thumbsup::D Også skulle de vært som ben and jerrys isene! Aldri smakt dem, men de ser goode ut:eek:

Rene proteiner as in? Skyr?

"Ben og Jerry"-isene er gode, men jeg kunne laget bedre selv. Jeg har bare prøvd to av dem, og de var gode de. Likte spesielt godt at det ble brukt store sjokoladebiter! Sjokolade og is er en super kombo :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kenneth Vassli
Kylling, brokkoli, agurk og kokosnøttmelk? Aka. Proteiner, næringsrike karbohydrater og sunt fett ;)

Må da være noe mere ? noen form for krydder osv :) Og er det ikke squash du mener i stedet for agurk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært ulovlig å legge ut sånne bilder... :)

Takk takk :p

Har satt pris på oppskrift :) ?

Hvilke krydder bruker du? -og kokosmelk?

Grønnsakene jeg valgte var squash og brokkoli, kunne kanskje hatt oppi mer, men synes det ble bra som det var.

393534_10151121471240162_703800161_22562321_1267737590_n.jpg

Bland Green-Curry Paste (synes Aroy-D smaker bra og er bra å bruke fordi du trenger ganske lite for å få mye smak) og kokosmelk i en wok/stekepanne, jeg tilsatte bittelitt rapsolje før jeg satte inn curry pasten, men trenger strengttalt ikke gjøre det. La det koke opp litt:

387261_10151121474980162_703800161_22562340_1909457056_n.jpg

Når det koker svakt, tilsett litt soyasaus, sweetchili saus og sesam olje (vet dette ikke er så sunt, men i små mengder så synes jeg personlig ikke det er så farlig) Bland samen igjen til den får en jevn farge, og tilsett kylling:

396154_10151121476235162_703800161_22562345_1097932434_n.jpg

Season (tilsett salt og pepper) kyllingen, når kyllingen er halvveis gjennomstekt, hiv inn grønnsaker:

381499_10151121477855162_703800161_22562355_747799741_n.jpg

Fres til kylling er stekt.

..og siden dette er "siste måltidtråden" så holder jeg på å spise dette her nå:

Ai9gipiCQAArP5U.jpg:large

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
Takk takk :p

Grønnsakene jeg valgte var squash og brokkoli, kunne kanskje hatt oppi mer, men synes det ble bra som det var.

Bland Green-Curry Paste (synes Aroy-D smaker bra og er bra å bruke fordi du trenger ganske lite for å få mye smak) og kokosmelk i en wok/stekepanne, jeg tilsatte bittelitt rapsolje før jeg satte inn curry pasten, men trenger strengttalt ikke gjøre det. La det koke opp litt:

Når det koker svakt, tilsett litt soyasaus, sweetchili saus og sesam olje (vet dette ikke er så sunt, men i små mengder så synes jeg personlig ikke det er så farlig) Bland samen igjen til den får en jevn farge, og tilsett kylling:

Season (tilsett salt og pepper) kyllingen, når kyllingen er halvveis gjennomstekt, hiv inn grønnsaker:

Fres til kylling er stekt.

Tusen takk for oppskriften Andrew:)

Må bare prøve å få tak i noen av de ingrediensene du brukte, sesam olje og Aroy-D curry paste :)

Men det må da vell gå bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for oppskriften Andrew:)

Må bare prøve å få tak i noen av de ingrediensene du brukte, sesam olje og Aroy-D curry paste :)

Men det må da vell gå bra ;)

NP, tror ikke det blir stress å få tak i ingrediensene, men hvis du er/bor i Oslo så bare send PM så kan jeg sende over hvor jeg kjøper det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
NP, tror ikke det blir stress å få tak i ingrediensene, men hvis du er/bor i Oslo så bare send PM så kan jeg sende over hvor jeg kjøper det hvertfall :)

Oslo er vell ikke akkurat den plassen jeg er oftest, men får prøve å sjekke ut butikkene i Kr.sund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gr kalkunfilet med aspargestopper, løk og aromasopp i wok!

"saus" laget først, med soyasaus, 1ss coscosa, finhakket hvitløk, chili og ingefær. Spes ut med vann, reduseres med sterk varme og 1 ts johannesbrødkjernemel til tykk saus. Deretter stekes kjøttet sammen med denne, for å så hive resten av innholdet i :)

Mye smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...