Gå til innhold

Ingebrigsten-saken


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det ble sluppet et par dager før det var nominasjonsvalg i partiet han tilhører, og vedkommende som vistnok slapp nyhetene(som tross alt skjedde for 8? år siden) var samboer med motkandidaten, så vil jeg påstå at det muuuuuuuligens kan være politisk motivert. Å ha sex med en 17 år gammel jente er i utgangspunktet ikke ulovlig,men om man er politiker og over 2x alder som jenta man vurderer å ploge over,så burde man jammen meg ha tatt seg noen ekstra runder i tenkeboksen før man lar dressbuksa dette på gulvet; kan neimen ikke si jeg syntes det var riktig av han å gjøre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ble sluppet et par dager før det var nominasjonsvalg i partiet han tilhører, og vedkommende som vistnok slapp nyhetene(som tross alt skjedde for 8? år siden) var samboer med motkandidaten, så vil jeg påstå at det muuuuuuuligens kan være politisk motivert. Å ha sex med en 17 år gammel jente er i utgangspunktet ikke ulovlig,men om man er politiker og over 2x alder som jenta man vurderer å ploge over,så burde man jammen meg ha tatt seg noen ekstra runder i tenkeboksen før man lar dressbuksa dette på gulvet; kan neimen ikke si jeg syntes det var riktig av han å gjøre heller.

Vuderte å kommentere, men ser at du oppsummerte tankene mine ganske greit.

Jeg syns i tillegg at når det er snakk om mindreårige og voksne med tillitsverv så burde man være veldig forsiktig. Mange sier at hun var 17 år og derfor var det greit. Men han var også politisk involvert med jenta (slik jeg har forstått det) og da blir det annerledes; hadde det vært greit om han var læreren hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der, det er jo idiotisk av Ingebrigsten å gjøre det - men jeg tror dette kommer til å bite Brenna og co i ræva nå etter hvert. Tror nok de fleste innad i AP også innser at dette var karakterdrap. At det kommer frem to dager før nominasjonsvalget av samboeren til en motkandidat av Ingebrigsten er jo suspekt nok. Ingebrigsten var jo på 3. plass (3 øverste får vel stortingsplass) - så er det litt morsomt å se hvem som låg på 4. plass på denne lista her. 25 år, kvinne, fra området. Tilfeldig? ;) Nå har hun valgt å være anonym, så jeg skal la være å nevne navn. Men alt dette er ikke tilfeldig, så langt i fra.

Troms AP har heldigvis valgt å starte fra scratch etter denne saken, så jeg håper og tror at hverken mannen til Brenna eller jente25 ender opp med stortingsplass.

Absolutt ikke ok av Ingebrigsten å bruke sin posisjon i AP på den måten, akkurat som det ikke er greit eller akseptert av lærere osv. Men denne saken burde vært tatt opp for 8 år siden, og ikke nå (selv om det selvfølgelig er bra at det kommer frem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vuderte å kommentere, men ser at du oppsummerte tankene mine ganske greit.

Jeg syns i tillegg at når det er snakk om mindreårige og voksne med tillitsverv så burde man være veldig forsiktig. Mange sier at hun var 17 år og derfor var det greit. Men han var også politisk involvert med jenta (slik jeg har forstått det) og da blir det annerledes; hadde det vært greit om han var læreren hennes?

nå var det da ikke læreren og der er det vel andre regler... lurt er det hvertfall ikke og man skulle tro at de tenkte litt lenger enn kuken :)

ut kommer det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir stadig like forbauset over hvor mye offentligheten skal ha med å gjøre med hvem man deler seng med.

Blir man automatisk en dårligere politiker når det kommer frem at man har hatt sex med noen? Nei, trodde ikke det. Blir man automatisk en dårligere politiker av å ha sex med en jente på 17 år (over den seksuelle lavalder, og jenta samtykket)? Nei, trodde ikke det.

Faktum er at to mennesker må få lov å pule i fred om de vil pule. At hun/de i etterkant bruker dette for å få han fjernet fra sin posisjon sier mer om andre enn om han. Ikke for å stigmatisere, men å se videoer av henne så lyser det lang vei hvilken type jente hun er, og vel...hun får ekstremt lite sympati fra min side. Faktisk ingenting. "Følte seg presset til seksuell relasjon", ok...hvorfor sa hun ikke fra når det skjedde? Hvorfor ventet de nesten sju år med å komme fram med dette (ingen skal fortelle meg at hun ikke har vært med på å få dette fram), også da tilfeldigvis like før ett nominasjonsvalg? At han er 20 år eldre enn henne har overhode NULL med saken å gjøre. Hun var over seksuell lavalder, og de var med på det begge to. Ingen plasser går det fram at hun motsatte seg de seksuelle relasjonene, annet enn at hun "følte press".

Hadde han enda vært politisk dårlig, tatt dårlige valg i regi av sitt politisk arbeid kunne en avgang vært forsvarlig.

La meg si det sånn, jeg har vært på AUF-leir og AUF-fest mange, mange, mange ganger, om han må gå, så må nok nesten hele partiet gå. Det blir ikke så mange igjen om man skal ta vekk alle de som har pult, vært utro, gjort teite ting i fylla etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir stadig like forbauset over hvor mye offentligheten skal ha med å gjøre med hvem man deler seng med.

Blir man automatisk en dårligere politiker når det kommer frem at man har hatt sex med noen? Nei, trodde ikke det. Blir man automatisk en dårligere politiker av å ha sex med en jente på 17 år (over den seksuelle lavalder, og jenta samtykket)? Nei, trodde ikke det.

Faktum er at to mennesker må få lov å pule i fred om de vil pule. At hun/de i etterkant bruker dette for å få han fjernet fra sin posisjon sier mer om andre enn om han. Ikke for å stigmatisere, men å se videoer av henne så lyser det lang vei hvilken type jente hun er, og vel...hun får ekstremt lite sympati fra min side. Faktisk ingenting. "Følte seg presset til seksuell relasjon", ok...hvorfor sa hun ikke fra når det skjedde? Hvorfor ventet de nesten sju år med å komme fram med dette (ingen skal fortelle meg at hun ikke har vært med på å få dette fram), også da tilfeldigvis like før ett nominasjonsvalg? At han er 20 år eldre enn henne har overhode NULL med saken å gjøre. Hun var over seksuell lavalder, og de var med på det begge to. Ingen plasser går det fram at hun motsatte seg de seksuelle relasjonene, annet enn at hun "følte press".

Hadde han enda vært politisk dårlig, tatt dårlige valg i regi av sitt politisk arbeid kunne en avgang vært forsvarlig.

La meg si det sånn, jeg har vært på AUF-leir og AUF-fest mange, mange, mange ganger, om han må gå, så må nok nesten hele partiet gå. Det blir ikke så mange igjen om man skal ta vekk alle de som har pult, vært utro, gjort teite ting i fylla etc etc.

Helt enig i det du sier, men det som virkelig fikk meg til å reagere kraftig var ansvarfraskrivelsen i henhold til sex når man er 17-år. Jeg blir så innmari forbannet, hvordan kan noen som er mentalt frisk si noe slik. I don't even....

307a144a98673fb979fab2b00fa6526b75211795.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...