cecc Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det er virkelig noe gale i hode på meg! Skjønner ingenting, hvorfor er det eneste jeg tenker på mat? Jeg klarer ikke slanke meg fordi jeg vil ha mat hele tiden, klarer ikke slutte å spise og jeg gomler på noe hele tiden dersom mulig.. Hva er problemet mitt?? Lurer alvorlig på om jeg kan ha spiseforstyrrelser, den som går på å spise hele tiden. Jeg raser opp i vekt, jeg er nå over 100 tallet og klarer virkelig ikke kontrollere meg. Jeg har så lyst og prøver så hardt men det ender alltid opp med tyngre kropp og en angrende hjerne som blir helt deprimert. Jeg trenger virkelig hjelp.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecc Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 BMI på 37,47 sier vell sitt? Sykelig overvektig.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hmmm... Hva med å ikke kjøpe mat som er "usunn"... dermed KAN du ikke bare gå i skapet å ta kjøp inn kun det du skal ha! Når behovet kommer så hold hendene opptatt med noe annet-strikk, sudoku o.l.. gå en tur? Tenk at du skal vente 15 min å se om suget forsvinner. Masse lykke til!! Og ikke verr redd for å skaffe hjelp. Slike ting krever jobb og fokus for å snu Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Lege - helsevesen burde kontaktes så du kan få oppfølging der du bor. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecc Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Jeg er faktisk så galen at jeg lett kjører til butikken for å kjøpe noe godt fordi jeg er helt "besatt" om man kan si det sånn! Jeg blir liksom aldri mett heller føler jeg, jeg spiser og spiser! Hadde jeg hatt muligheten ville jeg gått så langt å tatt slankeoperasjonen som gjør at magesekken forminskes betydelig!! Pga lærelønn, allerede lån for bil og betaling av husleige har jeg ikke råd til å ta opp et slikt lån.. Jeg er slapp, har vondt i hode, lite energi og føler meg egentlig bare jævlig.. Jada grineguri tenker dere sikkert, men off! Hadde bare de med fin og slank kropp visst hvordan det føles! Hehe. Tusen takk!! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det som hjalp meg var å spise få store måltider i løpet av dagen, slik at jeg ble god og mett etterpå. Da slipper man å gå rundt og føle seg sulten, tenke på mat hele tiden og bli snopesyk. Jeg kuttet endel karbo fordi da kunne jeg spise mer volum for like lavt energinivå. Fokuserte på proteinrikmat som kjøtt/fugl/fisk og meieriprodukter (Cottage Cheese, Skyr og Mager Kesam) og masse grønnsaker og frukt og egg! Det er iallefall sykt digg å kunne spise en stor salat og en Skyr til lunsj, og være god og mett med god samvittighet. Jeg blir ikke skikkelig sulten før middag en gang, så er herlig å slippe den konstante påminnelsen om at man må spise... Mette M og gammelkaffe 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zimbo Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Spis proteiner. Masse proteiner. Det hjalp veldig på metthetsfølelsen og selvkontrollen min. Du kan hvis du vil. Husk at det er du som bestemmer. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecc Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Det som hjalp meg var å spise få store måltider i løpet av dagen, slik at jeg ble god og mett etterpå. Da slipper man å gå rundt og føle seg sulten, tenke på mat hele tiden og bli snopesyk. Jeg kuttet endel karbo fordi da kunne jeg spise mer volum for like lavt energinivå. Fokuserte på proteinrikmat som kjøtt/fugl/fisk og meieriprodukter (Cottage Cheese, Skyr og Mager Kesam) og masse grønnsaker og frukt og egg! Det er iallefall sykt digg å kunne spise en stor salat og en Skyr til lunsj, og være god og mett med god samvittighet. Jeg blir ikke skikkelig sulten før middag en gang, så er herlig å slippe den konstante påminnelsen om at man må spise... Problemet med meg er at jeg fortsetter å spise fordiom jeg, jeg har så lyst på noe å tygge på, noe som smaker godt at jeg spiser fordiom. Jeg har prøvd dette tusen ganger og klarer det i et par dager dersom jeg er veldig flink så sprekker jeg! Jeg har virkelig for lite selvkontroll og har prøvd så hardt! både tårer, svette og blod men likavel ender jeg opp med å skuffe meg selv med å spise noe drit, spise hele tiden.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Du har det allerede i hode at du skal faile, det sier du selv i posten(e)..Du må endre tankegang..Ja veit ekke lett..Var selv slik at jeg løp på butikken uansett om jeg hadde mat..Rett for å kjøpe junk..Og det forsvant like fort og dårlig samvittighet og "feit"følelse var der med en gang..Og ja det er jævlig vanskelig, men alt sitter i hue. Du må få det ett strikt kostholdsplan som du skal følge punkt for punkt. Skrive ned alt du eter, slik at du ser det tydelig når du skeier ut. Lage mat på forhånd, mindre måltider ei stund slik at magesekken krymper. Ligger det mer bak "overspisinga" så går det jo an å snakke med profersjonelle, terapaut/psykolog.. Er ikke noe unormalt å ta en prat med de. Kan man ha godt av. Bajazzine, Li na, Pinglekringla og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M. M Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Dette kan du klare Det er ingen vits i å straffe deg selv, noen ganger blir det et steg fram og to tilbake når man skal nå et mål. Jeg tror det er viktig at du tar små steg og ikke kutter alt usunt med en gang, da en slik brå overgang er vanskelig for de aller fleste. De små stegene gir mestringsfølelse og det er viktig for oss allesammen Forøvrig vil jeg på det sterkeste anbefale å snakke med familie/venner eller noen profesjonelle hvis du føler at du begynner å bli deprimert. For noen er det en del stigma rundt det å oppsøke profesjonelle, men det er helt normalt og kan gjøre godt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-578817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaffa86 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 hvor lenge har du hatt det slik? trener du? kan identifisere meg med endel av det du sier,særlig om kvelden, selv om jeg egentlig er mett......... og din tanke om spiseforstyrrelse har streifet meg også...men har du bevisst spist mer protein? vet du hvor mye du får i deg på en dag? for meg handler det om å ha et bevisst forhold til inntak, og hva jeg putter inn...ikke at jeg har nok selvkontroll. jeg må være skikkelig nøye på det, for meg funker det å spise ca hver 3 time, noen vi si at det er bra å spise 3 ganger om dagen...du må prøve deg litt fram. men for meg er det motiverende å vite at det er 2-3 timer til lunsj, og ikke 6 timer... jeg har noen tanker jeg prøver å si til meg selv når jeg har spist, men er "sulten"., og det er at: "kroppen trenger ca 20 min for å registrere at den er mett", og "jeg har spist et riktig måltid, jeg er mett, det er ca 3 timer til neste gang"...høres kansje litt dumt ut, men.......hvorfor ikke.... noen praktiske tips: kast all usunn mat. ha sunne alternativ tilgjengelig, slik som frosne bær i flere typer, lag gele av fun light. cottage chees, sukkerfritt syltetøy...søk på nett etter lavkalori, sukkerfrie alternativ, men du må finne noe du syns er godt, for meg funker det ikke å ta en gulerot liksom . Da kan du når suget etter junk kommer vite med deg selv at du har andre alternativ tilgjengelig, hvor mye av noe sunt kan du ikke spise for å kompansere for 100 g sjokolade og chips.... om du vil kan vi godt bruke hverandre som litt støtte, jeg kan kjenne at det hadde vært fint å ha i perioder... uansett, så skal vi klare dette, føler du for å snakke med profesjonelle, så gjør det! =) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Støtter meg til forslaget om å "trappe ned" på de usunne tingene. Lag deg en plan for hva du skal spise i løpet av en dag, og legg inn sjokoladen til kvelds eller desserten etter middag. Etter hvert så prøver du å kutte ut kveldssjokoladen annenhver dag og slik holder du gående.. Det er også viktig at du ikke klandrer deg selv og gir deg selv dårlig samvittighet for å skeie ut av og til, da det kan føre til mer overspising.. Ta et steg av gangen, i ditt eget tempo. Prøv å slappe av, og tenk at du er på rett vei selv om du spiser litt for mye nå. Det er lettere sagt enn gjort, men psyken må henge med.. Ikke begynn på en slanke kur. Begynn på en snopenedtrapping i førsteomgang. Det tar sikkert tid, men gi deg selv god tid. Når du etterhvert har klart å kutte ut snopet, så kan du prøve å legge om kostholdet ditt. Bruk også mye tid her inne, masse kunnskap som er grei å ha og som gjør prosessen lettere for deg. Jeg opplevde selv etter å prøvd å slanke meg at det faktisk ble ENKLERE når jeg begynte å henge her, for jeg sitter inne med endel oppfatninger som ikke stemmer og som faktisk gjør prosessen utrolig vanskelig. Plutselig får man vite at man kan spise mer enn man trodde, trene litt mindre enn man trodde og likevel få resultater. Det er jo oppløftende! I første omgang: Gratulerer til deg for at du har innsett realiteten! Det er et viktig steg, og du skal være stolt over at du innser at du har et problem og at du tar tak i det. Cut yourself some slack. Prøv å roe ned litt og ikke stresse deg selv, du har ikke dårlig tid! Stress og bekymringer har forresten motsatt effekt på vektnedgang, så her gjelder det å holde hodet kaldt! Masse lykke til til deg!!! Vi er her hvis du trenger hjelp Jaffa86 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det er virkelig noe gale i hode på meg! Skjønner ingenting, hvorfor er det eneste jeg tenker på mat? Jeg klarer ikke slanke meg fordi jeg vil ha mat hele tiden, klarer ikke slutte å spise og jeg gomler på noe hele tiden dersom mulig.. Hva er problemet mitt?? Lurer alvorlig på om jeg kan ha spiseforstyrrelser, den som går på å spise hele tiden. Jeg raser opp i vekt, jeg er nå over 100 tallet og klarer virkelig ikke kontrollere meg. Jeg har så lyst og prøver så hardt men det ender alltid opp med tyngre kropp og en angrende hjerne som blir helt deprimert. Jeg trenger virkelig hjelp.. Jeg skal si deg noe som virker ganske innlysende, men akk så vanskelig å forstå, selv for meg noen ganger og jeg har vært i "gamet" noen år. Grunnen til at du vil ha mat hele tiden er fordi du gir kroppen din næringsfattig og kaloritett mat Grunnen til at du ikke greier å la det være er fordi slik mat er som en rus for kroppen, den hyler om mer og mer og mer. Løsningen er ganske innlysende, men man må være motivert og fit for fight om man skal klare seg gjennom den første uken, og det er nemlig å gi kroppen sin næringsrik og sunn mat. En kropp som blir vant til slik føde vil etterhvert slutte å hige etter de usunne tingene. Du er ikke alene om å springe til butikken om behovet melder seg. Søndagene er gjerne slik for meg, fordi da har jeg gjerne spist drittmat dagen før, og alt kroppen vil er å ha mer sjokolade, pizza, godteri, brus, bare ett eller annet som ikke er grønnsaker eller bra for meg. Det er hodet som er programmert slik. Jeg TRENGER strengt tatt aldri å ta den ut på lørdagene, ettersom kroppen min ikke higer drittmat. Det er hodet som mener at lørdagene er snopdag så da må vi snope da, og nåde om vi ikke snoper, da blir hodet margebisk og kroppen blir smittet. Nå greier jeg i det minste å stoppe på ett fornuftig nivå, men jeg husker før, på mine langt feitere dager var det alltid en følelse av å mislykkes, av å være feit, ikke sterk nok og ikke god nok når jeg skeiiet ut, så da kunne jeg jo like gjerne spise litt snop til eller en hamburger til fordi jeg allerede hadde mislykkes. En sånn tankegang er selvdestruktiv og er akkurat det du sliter med. Du må programmere hodet ditt (jada, det er enklere sagt enn gjort) til å si at Jeg er verdt mer enn en sjokoladeplateJeg er sterk, suksessfull og full av viljestyrkeFettet har ikke kontroll over meg, jeg har kontroll over fettetJeg SKAL klare det Neste gang du MÅ på butikken for at du bare MÅ ha noe, så drar du på butikken, men istede for å gå etter godteri og junk, (du kan godt laste det i korga di), så kjøper du deg frukt, bær, og kanskje en 70% sjokolade eller en atkinsbar eller hva annet mer sunt du kan finne. Drittmaten legger du tilbake. Jeg lover deg at du blir stående lenge med junket i håndet og lure, men til slutt vil viljestyrken din ta deg, og når du legger på de sunne matvarene vil du bli fyllt med en lykkefølelse og følelse av mestring jeg lover deg at du vil ønske å kjenne mer på. Du må selvsagt også gi kroppen sunnere mat, mer grønnsaker, mer protein, mer fett, mer næringsrik mat som vil stoppe disse cravingsene, men jeg er faktisk litt usikker på om å endre totalt opp ned på kosten din i første omgang er løsningen. Jeg lurer på om du kanskje spiser mye brødmat? I såtilfelle kutt denne ut i større grad og erstatt den med "middager" eller sånt. Det vil også hjelpe på cravingsene dine om du slutter med halvfabrikta og helfabrikta og lager mat selv uten alle saltene og tilsetningstoffene. Drikk vann og bruk heller fun light eller pepsi max dersom cravingsene blir for store. Kalii, Bajazzine, StiligeCecilie og 4 andre 7 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 du har fått masse gode råd her - men ville bare si en ting til: NÅR du spiser - så ikke gjør noe annet enn å spise. Prøv å virkelig endre på spisevanene. Smak på HVER eneste bit, legg gaffelen ned innemellom, drikk litt vann - men fokuser på maten og smaken! Ofte kaster vi bare i oss maten uten å "sette pris" på den. Sannsynligvis vil du bli mer tilfredsstill og også roligere dersom du klarer å roe helt ned og ikke ha noe distraksjoner mens du spiser - altså: bestem deg for at tv-titting + mat ikke lenger hører sammen. Heller ikke pc + mat. Evt kan du bla litt i ei avis eller noe.. ?! På denne måten vil også vanen om å spise forran tv o.l kunne bli brutt StiligeCecilie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det er virkelig noe gale i hode på meg! Skjønner ingenting, hvorfor er det eneste jeg tenker på mat? Jeg klarer ikke slanke meg fordi jeg vil ha mat hele tiden, klarer ikke slutte å spise og jeg gomler på noe hele tiden dersom mulig.. Hva er problemet mitt?? Lurer alvorlig på om jeg kan ha spiseforstyrrelser, den som går på å spise hele tiden. Jeg raser opp i vekt, jeg er nå over 100 tallet og klarer virkelig ikke kontrollere meg. Jeg har så lyst og prøver så hardt men det ender alltid opp med tyngre kropp og en angrende hjerne som blir helt deprimert. Jeg trenger virkelig hjelp.. Vet du.. jeg føler meg deg. Been there, done that. Det eneste jeg kan råde deg til, var det jeg ikke gjorde, å søke hjelp. FORT. Fordi det går ikke over av seg selv. Believe me. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kom meg ut av det selv, jeg holdt på i flere ÅR, opp, ned, fornøyd, lite mat, nok mat, masse mat. Det går i en evig ond sirkel. Jeg leste posten din raskt og skjønte at det du trenger er noen som kan hjelpe deg. Det som skjer i hodet ditt er at du sikkert har gått en stund og har tenkt at du skal gjøre alt riktig, og det er selvfølgelig kjempebra. Jeg begynte der jeg også. Det er sterkt av deg å innrømme det og skrive om det, og det skulle jeg ønske jeg også gjorde. Jeg tror innerst inne at jeg sliter med det enda, men jeg har endelig klart å snakke om slike ting som mat og trening. Det kan ta helt over, og det kommer ikke til å gå over av seg selv. Im just saying. Det er farlig og kan bli verre om du ikke snakker med en som har dette som jobb. Nå skal jeg ikke høres altfor hysterisk ut, men jeg vet hvor viktig det er å ta tak i det du går igjennom nå. Så et godt rådt til deg fra en som ønsker deg alt godt; søk hjelp. Huff, dette ble et veldig rotete innlegg, beklager det. Jeg måtte bare få ut viktigheten i dette, og hvor alvorlig det kan utvikle seg til å bli. Send meg en pm hvis du lurer på noe Nok en gang beklager for et hysterisk og rotete innlegg EnJenteBare 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg er faktisk så galen at jeg lett kjører til butikken for å kjøpe noe godt fordi jeg er helt "besatt" om man kan si det sånn! Jeg blir liksom aldri mett heller føler jeg, jeg spiser og spiser! Hadde jeg hatt muligheten ville jeg gått så langt å tatt slankeoperasjonen som gjør at magesekken forminskes betydelig!! Pga lærelønn, allerede lån for bil og betaling av husleige har jeg ikke råd til å ta opp et slikt lån.. Jeg er slapp, har vondt i hode, lite energi og føler meg egentlig bare jævlig.. Jada grineguri tenker dere sikkert, men off! Hadde bare de med fin og slank kropp visst hvordan det føles! Hehe. Tusen takk!! Og nei, ike grineguri, det er helt riktig det du gjør. Å ta det opp mener jeg. Det er viktig, og det er altfor få mennesker som vet hvor illle det er hvor syyyykt irriterende det er å ikke kunne få dratt på butikken for å kjøpe seg mat. Man blir ikke mett, uansett hva man spiser. I feel you .... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Problemet med meg er at jeg fortsetter å spise fordiom jeg, jeg har så lyst på noe å tygge på, noe som smaker godt at jeg spiser fordiom. Jeg har prøvd dette tusen ganger og klarer det i et par dager dersom jeg er veldig flink så sprekker jeg! Jeg har virkelig for lite selvkontroll og har prøvd så hardt! både tårer, svette og blod men likavel ender jeg opp med å skuffe meg selv med å spise noe drit, spise hele tiden.. Du bekrefter det om og om igjen, og jeg blir mer og mer overbevist om at du er i samme båt jeg har vært... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Trykk innpå ein liter vatn før du et noko, fyll magen med grønnsaker og kjøtt, det skal godt gjerast å bli feit på grønnsaker. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecc Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Jeg kan komme med forslag til en typisk dag der jeg ender opp på kvelden sur på meg selv.. Frokost - skillingsbolle eller piano med sjoko og nøttekuler Lunsj - knekkebrød med leverpostei, eventuell varm mat på jobb (noenlunde sunt) Middag - biff m. ris og bearne, kylling med ris og bearne, spaghetti og kjøttdeig, taco Kvelds - cola og evt. matrester ¨+ noen snack a' jacks i løpet av dagen Ser jo her som alle dere at det er helt over styr og staur! Typisk sunn dag de dagene jeg er flink: Frokost - Skyr/proteinshake Lunsj - 3 knekkebrød med leverpostei/makrell i tomat og litt vita hjertego' lettmajones Middag - 200g kyllingfilet og masse grønnsaker Kvelds - en boks mager kesam vanilje med 100g frosne bær + en del vann i løpet av dagen Jeg vil jo her påstå at jeg ihvertfall har en grei matvane de gangene jeg er flink? Dette er som oftest mandager og tirsdager. Hva mener dere? Trening så spiller jeg fotball en dag i uken (1,5t) og trener ellers på treningssenter. Etter at jeg fikk en liten søt valp i hus har det blitt mindre tid til trening da han krever sitt. Han er bare 3 mnd og jeg har derfor ikke kunne gått noe særlig turer med han enda, men det kommer! Da kommer jeg meg på turer hver enste dag og jeg gleder meg masse. Når jeg er på treningssenteret er det som oftest på spinningtimer, da gir jeg meg ikke før den er ferdig! Er jeg på møllen etc. så er det sånn "ånei, jeg er sliten - STOPP" så gir jeg meg. Trener også litt styrke men er livredd frivektene, hehe.. Der trener jo de sterke gutta.. Jeg er jo bare 20 år og har hele livet foran meg!! Jeg kan ikke falle sammen allerede nå. Jeg er jo i følge andre og over alt så super positiv og superblid hele tiden, jeg kan ikke miste meg selv på denne måten! Hvor er det blitt av jenten som lo seg gjennom hele ungdomsskolen? Som på skoleballene ble kåret til årets solstråle?? Tusen tusen takk for mange fine svar, dette er virkelig til hjelp! Jeg har vært her inne en del før, startet et nytt og bedre liv - skuffet meg selv og unngått forumet fordi jeg ikke ville skrive ned at ja, jeg skuffa faktisk meg selv. Tenk alle pengene jeg har brukt på å bli sånn som dette, det er så enkelt å legge på seg og så forbanna vanskelig å slanke seg, det krever så mye mot og så mye viljestyrke! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlastBox Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Først vil jeg si at det er kjempeflott at du tør å skrive om hvordan du har det på denne måten! Problemer blir ikke borte av seg selv, og å innse at man har et problem og ikke minst søke hjelp er vel det første som må til på veien. Kjenner ikke selv den følelsesmessige biten av hvordan du har det så godt, så jeg skal holde meg til rent tekniske tips: Det første jeg tror du bør gjøre er å kjøpe en bok om lavkarbo. Nei, alle anti-lavkarbo-fanatikere, jeg mener ikke alle bør følge et ketogent kosthold, men det er beviselig den raskeste og enkleste måten å gå ned i vekt på. Boken "Slank deg med Ketolyse" er en veldig god, enkel og billig bok med forslag til ukesmenyer og lettfattede oppskrifter på frokost, lunch, middag, og til og med drinker og dessert. Fåes kjøpt hos mange bokforhandlere, på nett, og i mange dagligvarebutikker (i allefall Meny). Protein er det mest mettende næringsstoffet, etterfulgt av fett. Karbohydrater har ofte stikk motsatt effekt, særlig hos dem som har utviklet insulinresistens (pre-diabetes). I tillegg til voldsomme cravings som kommer med skadet mekanikk rundt insulin-maskineriet (kjenner til det selv, er type 1 diabetiker) har overvektige også ofte problemer med andre hormoner som styrer metthetsfølelse ol. (grehlin, leptin, osv.) Alt dette vil antagelig normalisere seg på et kosthold uten halvfabrikata og raske karbohydrater. Oppsummering: Klarer du å samle nok viljestyrke til å følge f.eks. Ketolyse-boka til punkt og prikke i 1-2 uker vil du omtrent garantert se at cravings forsvinner og du er god og mett hele tida. Deretter raser vekta av. Lykke til uansett hva du velger! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15149-et-siste-skrik-om-hjelp/#findComment-579497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.