Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på noe... Går det ann å være fit og fortsatt ha greit med pupper?

Vet jo at det går ann å være tynn med rimelig store pupper, men det da er du vel bare litt heldig med hvor fettet legger seg?

Ser at mange av de som er sikkelig fit har silikon, er det sånn det må være? Fit og små pupper eller silikon?

Noen som har noen tanker eller svar til en undrer...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15052-fit-med-orginalpupper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jo ikke jeg spess peiling, men innbiller meg at jo mindre du trener bryst, jo mer orginalpupper blir igjen....

Jeg trente endel bryst for noen år tilbake ( amatørmessig da seff) og da halverte puppene mine seg, så jeg ble redd for de og sluttet. Nå er de tilbake:)

Det har vært en diskusjon på dette på forumet tidligere. Det fins folk som mener at man blir flatbrysta av å trene styrke/kondisjon. Jeg for min del mener at det henger mye sammen med genetikk Dersom teorien om at man automatisk blir flatbrysta av å trene skulle stemt, så hadde alle jentene på skolen jeg går på vært flatbrysta. Det er de derimot ikke. At man kan gå ned i BH-størrelse fordi man trener - det kan derimot stemme.

Annonse

Ser ikke helt hvorfor kvinner trenger og trene brystet, sett fra ett helt estetisk hold. Er vell den (ene) plassen det skal være mykt?

Det har vel sammenheng med grunnleggende øvelser hvor man trener de store muskelgruppene - da er brystmuskelen en naturlig del av treningen (eks. benkpress). Kvinner får da ikke harde pupper av å trene for eks. benkpress!! Omg! Bruk meg som eksempel! Jeg har aldri hatt store pupper, men jeg har faen ikke fått mannepupper etter at jeg begyne å trene styrke av den grunn! :!:

Dessuten - brystmusklene ligger UNDER brystvevet, så trening av bryst vil i så fall isolert sett kun gi en illusjon av større bryster.

Til spørsmålet til TS; Klart man kan være fit (definert og med lav fettprosent) og MED pupper, dersom genetikken din bestemmer det. For de fleste er det desverre sånn at når man kommer helt ned i konkurransefettprosent er det som regel svært lite brystvev igjen. Å trene mye bryst vil IKKE være til at brystene forsvinner, jeg trodde vi var enige by now om at punktslanking ikke fungerer? :)

Det har jo med fettforbrenning det skjønner jeg også, for pupper er jo fett ikke mye annet og du kan ikke punkt forbrenne fett desverre!

Tror ikke det har mye med å trene bryst, da vil det som er det eventuelt bare heves.. Eller..

Og om men er fit og muskuløs så er det jo naturlig at fettprosenten er lav, det er jo fult mulig og å høy fettprosent og fortsatt være sterk.

Så kansjke jeg burde omformulere til orginalpupper med lav fettprosent?

Du får ikke mindre pupper med mindre du mister fettmasse, hvor fettet legger seg eller forsvinner først er selvfølgelig individuelt. Du får ikke mindre pupper av å trene bryst, akkurat som du ikke blir kvitt fett på magen av å trene mage. Det er ikke mulig å punktforbrenne.

Jeg er vet det ikke går ann å punktforbrenne, men spørsmålet handlet om det gikk ann å ha lav fettprosent og fortsatt ha pupper.. Og det kommer vist ann på genetikken og holde fettprosenten litt over konkurranse form (tror ikke det blir noe problem :p )

Jeg får teste og om alt forsvinner (har greit enda :p )så får jeg vell bare ta silikon eller spise mer :D

Annonse

Jeg å kjenner flere som er tynne med storepupper, men de er ikke trent (de bare er sånn) Da regner jeg med at de er heldige med fettfordelingen ;)

Er ikke noe krise, men jeg liker puppene mine og håper de ikke forsvinner. Men kanskje jeg blir like glad i 6packen ;)

Ser ikke helt hvorfor kvinner trenger og trene brystet, sett fra ett helt estetisk hold. Er vell den (ene) plassen det skal være mykt?

Puppene får et bedre fundament med litt muskler under.

Nå har jo ikke jeg spess peiling, men innbiller meg at jo mindre du trener bryst, jo mer orginalpupper blir igjen....

Jeg trente endel bryst for noen år tilbake ( amatørmessig da seff) og da halverte puppene mine seg, så jeg ble redd for de og sluttet. Nå er de tilbake:)

Da har du i så fall punktforbrent.|

Det er trolig ikke så veldig mye man kan gjøre for å påvirke puppestørrelse hvis man trener.

Pupper er gener (og sikkert noe miljø, men det er nok sent å gjøre noe med i voksen alder). Dette er ikke noen sikker vitenskap for meg. Jeg bare tipper basert på observasjoner.

• 3 uker senere...
Når jeg strammer brystmusklene så vokser puppene, så ser ikke helt hvordan puppene krymper av større muskler? :p

Puppene minker ved mindre fett, som følge av fettforbrenning når man trener. Dersom man ikke går ned i fettprosent vil ikke puppene endre seg noe mer fordi du trener styrke. Fett er fett, og hvor på kroppen det forsvinner først kan ikke bestemmes.

At enkelte sier puppene blir strammere men kanskje mindre også vil jo avhenge av hvor store pupper man hadde før man startet å miste fettet. Har du Pupper i str E-cup og går ned til C-cup som følge av trening, sier det seg selv at disse puppene ikke vil bli faste med det første, ettersom man faktisk har en del hud som må trekkes tilbake, og det er det ikke alltid den gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...