Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om du skal fryse egen is så må du røre i den ofte mens den fryser for at det ikke skal dannes iskrystaller. Av den grunn så er ismaskin er god investering, spesielt om du kjøper en med kompressor.

Jeg foretrekker å lage skikkelig is, så jeg har ikke laget så mange "sunne". Men disse her er ganske god.

1 boks mager kesam

300g bringebær

1 ss vanile ekstrakt

10 dråper stevia

Miks alt og lemp det i ismaskinen i 15-20 minutter.

2 egg

40g proteinpulver med sjokoladesmak

1 ss peanøttsmør

50g kokosmelk

Fortsetter under...

Om du skal fryse egen is så må du røre i den ofte mens den fryser for at det ikke skal dannes iskrystaller. Av den grunn så er ismaskin er god investering, spesielt om du kjøper en med kompressor.

Jeg foretrekker å lage skikkelig is, så jeg har ikke laget så mange "sunne". Men disse her er ganske god.

1 boks mager kesam

300g bringebær

1 ss vanile ekstrakt

10 dråper stevia

2 egg

1 ss peanøttsmør

50g kokosmelk

Funker denne til de oppskriftene tru? Fikk til jul, men står og støver enn så lenge, hahah.:facepalm:

post-2104-14440944004979_thumb.jpg

Funker denne til de oppskriftene tru? Fikk til jul, men står og støver enn så lenge, hahah.:facepalm:

[ATTACH=full]108154[/ATTACH]

Den skal nok fungere fint ja. Bare følg bruksanvinsningene, du må vel sette bollen i fryseren i 24 timer først eller noe?

Bollen må stå i fryseren først, ja.

Litt av konseptet er at du lager ismixen, og så heller du det oppi den iskalde bollen... som sørger for at mixen fryses, mens den konstant røres om.

Sjæl er jeg fan av å bare røre for hånd... men jeg brukte tørris, da...

Fryser så fort at iskrystallene blir bittesmå. Perfekt is.

Er sååå glad i is. Helst sjokoladeis.

Er det noen som har en "sunn" (Bedre enn kjøpeis) oppskrift de vil dele? :)

Ta overmodne bananer og frys dem ferdig oppskjært i skiver så du har i frysern. Så:

f eks:

300 gram frossen banan

1 ss kakaopulver eller bakekakao

1 dl melk

Blend! naaam

Annonse

1 boks mager kesam

300g bringebær

1 ss vanile ekstrakt

10 dråper stevia

2 egg

1 ss peanøttsmør

50g kokosmelk

Å, den nederste hørtes nam ut.. Så var det "problemet" med proteinpulveret da. Hva skal jeg kjøpe?

(Vaniljeekstrakt og stevia får man kjøpt på vanlige butikker?)

(Kopierer innlegget mitt som jeg for litt siden la ut i en annen tråd om samme tema)

Jeg laget nylig en is som var utrolig enkel å lage og ikke minst kjempegod. Jeg hadde ikke såå god tålmodighet da, så den skulle nok stått i fryseren litt lengre. Den ble derfor ikke helt frossen og var litt mousse-aktig inni, men det gjorde ingen verdens ting. Anbefales!

40f28d96c08111e2b7d622000a1f968a_6-jpg.106798

Oppskrift fra kriweb:

2 eggehvitter

3 ss sukrinmelis

2-3 ts kakao

en klype salt

Eggehvittene piskes stive og luftige med sukrinmelis, smak til når du synes det blir søtt nok. Ha deretter i kakao og en klype salt, vend godt inn og sett i fryseren. Husk å røre om innimellom.

Inneholder ca 80 kcal.

Hva mener du med riktig?

Ernæringsmessig så ligger de aller fleste ganske likt.

Isolat har mest protein, konsentrat har vel som regel best smak. Litt smak og behag.

Sjæl så har jeg ikke smakt mye proteinpulver som jeg har likt smaken på.

De fleste her anbefaler myoprotein eller det vanlige proteinpulveret fra myrevolution (går visstnok ann å spørre om smaksprøver), uten at jeg kan uttale meg om hvorvidt det er bra kjøp.

(myoprotein er grisedyrt.. skal ha best smak, men koster mye mer enn "alt" annet.. Ironcore er det billigste jeg har prøvd, men det er jo dyrt når det smaker så jævlig at man må pælme omtrent hele boksen)

Her var det mye gode forslag..

Kan noen hjelpe meg med å velge riktig proteinpulver? :)

Hva mener du med riktig proteinpulver?

De to ytterpunktene er ihvertfall:

Whey isolate er det som oppløser seg best (minst klumper) og det som ofte smaker best. Dette proteinet tar kroppen for opp, og det er derfor vanlig å bruke dette etter trening.

Kasein/ casein protein er vanskeligere å oppløse og det kan av og til bli klumper. Det smaker ofte ikke like godt som whey isolate, men det er fortsatt godt. Dette proteinet bruker kroppen lengre tid på å ta opp og det kan være greit hvis du vil ikke skal spise på en stud eller du skal sove.

Annonse

Med riktig så mener jeg det som er best for meg? Jeg aaaner ikke noenting om proteinpulver, så usikker på om det er noen som er bedre i forhold til noen personer enn andre? Om det kommer an på trening og sånn? Hehe. Newbie her.

Tusen takk for svar :)

Og den er faktisk SINNSYKT god!!!:) stusselige 130 kcal per 100 gram..

De selger tress-is uten sukker? Er ikke noe is-ekspert, men sikkert sunnere enn vanlig da?

Og ellers er frossen banan (bør skives opp før frysing) most sammen med litt melk og kakao/sjokoprotein faktisk veldig godt:)

Med riktig så mener jeg det som er best for meg? Jeg aaaner ikke noenting om proteinpulver, så usikker på om det er noen som er bedre i forhold til noen personer enn andre? Om det kommer an på trening og sånn? Hehe. Newbie her.

Tusen takk for svar :)

Nah. Proteinpulver er bare protein, som regel fra melk, som har blitt gjort om til pulverform. (og tilsatt smak, og noen greier som gjør at det løser seg bedre opp)

Joda. Noen er bedre å bruke til proteinfluff enn andre, men til vanlige shaker så går det mye på det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...