Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Å ønske at alt er godt tilrettelagt ved opptak, er optimistisk. Ønske om at kroppen føler seg klar, ønske om optimal rekkefølge på de fysiske testene, ønske om lite venting, ønske om god intervju. Mye man kan ønske! Men det handler i bunn og grunn om hvordan du selv velger å møte situasjonen.

Jeg var forkjølet på opptaksdagen. Tenkte ikke at dette skal gå rett sør. Det eneste jeg tenkte på var at dette har jeg trent og forberedt til. Uansett hva jeg møter på, så må jeg bare prøve å håndtere det på best mulig måte. Å sitte i et rom med andre under gruppeoppgaven med rennende nese og slim i halsen var ikke akkurat det jeg ønsket, men slike ting skjer.

Om det ikke skulle gå min vei, så må jeg bare prøve igjen neste år. Et år virker lenge når det er snakk om noe man brenner for. Men i løpet av et år kan man danne nye er erfaringer, refleksjoner og utvikle seg til en bedre person. Har man muligheten til å prøve på nytt, så gjør man det. Tenk på de som også brenner for dette yrket, men kan aldri komme inn pga fysiologiske begrensinger...

Helt sant det. Møtte selv opp på opptaket med betennelse i arma/skuldra, noe jeg enda har. Skal ikke ha det at jeg ikke prøvde i alle fall. Uansett kan en ikke gjøre annet enn å vente. Tror uansett at alle som har vært på opptak, bestått eller ei, ga alt for drømmen som de virkelig brenner for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sant det. Møtte selv opp på opptaket med betennelse i arma/skuldra, noe jeg enda har. Skal ikke ha det at jeg ikke prøvde i alle fall. Uansett kan en ikke gjøre annet enn å vente. Tror uansett at alle som har vært på opptak, bestått eller ei, ga alt for drømmen som de virkelig brenner for.

Ikke sant:) Vi alle må bare ta det som kommer!

Angående betennelse på armen/skulderen din. Gjør du noe med problemet, eller lar du tiden lege?

Tenker bare at hvis du kommer inn, så må du få gjort noe med det fort. Kan se for meg det blir fysisk krevende på det første året. Fikk høre om en heftig livredningstest ved slutten av første semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant:) Vi alle må bare ta det som kommer!

Angående betennelse på armen/skulderen din. Gjør du noe med problemet, eller lar du tiden lege?

Tenker bare at hvis du kommer inn, så må du få gjort noe med det fort. Kan se for meg det blir fysisk krevende på det første året. Fikk høre om en heftig livredningstest ved slutten av første semester.

Har ikke vært til legen. Men har begynt på kur nr2 med betennelsesdempende medisiner. Så den sitter godt inne. Kjenner uansett at jeg er på bedringens vei! Blir dårlig med trening nå som arma og skuldra er ute av funksjon. Holder kondisen oppe i alle fall :) må bare satse på

at betennelsen er borte før belastningen kan påbegynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vet ikke hvordan man skal tolke dette? For meg ser det ut som hele prosessen med disse evnetestene er under utvikling, som de også sa på intervjuet. Typisk forvaltningsskjønn å ikke vite hva som faktisk skal være avgjørende.

Det handler ikke om at de ikke vet hva som er avgjørende, men at det er flere ulike ting som blir testet. Avgjørelsen er en totalvurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor fikk vi vel svar rundt den 17.-18., så det er muligheter for svar før den 20. juli :-) det er jo også en lørdag, så vil tro at det har litt å si. Du får Mail og Sms om at svaret har kommet. Tror du må inn på samordna for å sjekke hva du har kommet inn på :-)

Så i dag at noen har fått svar fra NiH, så kanskje man skal sjekke mailen sin litt oftere fremover? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...