Gå til innhold

Juks/feil i beinpress


Gamla

Anbefalte innlegg

Det er mange forskjellige varianter.

maskina jeg trener på går til maks 190, hehe :p men der presser man seg selv opp, og ikke plata på beina..

Nettopp..:)

Det er to varianter der jeg trener; den klassiske hvor man lesser på selv, og startrack'en man presser seg selv, som missi sa. Den sistnevnte går vel neppe til 150kg vil jeg tro:P

Den klassiske er det sikkert plass til 8-9 skiver i bredden, på en side, så potensiellt kan den vel lesses opp til 360kg kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

maskina jeg trener på går til maks 190, hehe :p men der presser man seg selv opp, og ikke plata på beina..

Byttet senter nå nylig og pleier bruke den maskinen man presser seg selv opp når jeg kjører høyreps. Vanligvis hadde jeg rundt 160 kg på med 20 reps. Men med den nye maskinen klarte jeg bare 12 reps på 125 kg. I tillegg var det progressiv motstand så lårene ble tappet utrolig fort. Veldig store forskjell på disse maskinene ja. Også de hvor man presser vektene opp og bruker vektskiver vil det være store forskjeller i forhold til vinkel man skyver i og hvor tung platen er uten vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer ikke til å løse seg før en offisiell fitnessbloggen™-representant blir med på trening og inspiserer teknikken din. F.eks Robert Eilertsen siden han også er fra Trondheim. Hvor trener du?

Jaja, i morgenen skal jeg trene med en fysioterapaut fra St Olavs hospital, jeg tenkte jo han kunne bekrefte eller avkrefte, men det er vel ikke godt nok for deg tenker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, i morgenen skal jeg trene med en fysioterapaut fra St Olavs hospital, jeg tenkte jo han kunne bekrefte eller avkrefte, men det er vel ikke godt nok for deg tenker;)

Venner og bekjente er inhabile. Må være en upartisk kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner og bekjente er inhabile. Må være en upartisk kilde.

Venner og kjennte? Kødder du med meg..? Jeg kjenner ikke vedkommende, det er en fysioterapaut ansatt ved St Olavs Hospital...

Nå syns jeg dette bare er patetisk. Hva er poenget med noe form for heksejakt fordi jeg har logga 300kg i beinpress? Hva er det dere ønsker å oppnå med dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av..

Syns egentlig de som er ute etter å "ta meg" i hva enn det er kan roe seg.. Ikke ser jeg poenget og ikke ser jeg vitsen i å bruke så jævla mye tid og resurser(Robert eventuellt) på dette her..

Jeg vil heller bruke tia mi på trening jeg, 300kg eller ei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig de som er ute etter å "ta meg" i hva enn det er kan roe seg.. Ikke ser jeg poenget og ikke ser jeg vitsen i å bruke så jævla mye tid og resurser(Robert eventuellt) på dette her..

Jeg vil heller bruke tia mi på trening jeg, 300kg eller ei;)

Jeg syns ikke det virker som noen er ute etter å "ta deg". Du ba om tilbakemeldinger, og det fikk du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det virker som noen er ute etter å "ta deg". Du ba om tilbakemeldinger, og det fikk du :)

Ikke tilbakemeldinger, men rett og slett svar på hva som blir ansett som juks, og hva som er (drøye) feil.

Men ja, alt bunner i en flåsete kommentar lagt igjen i min logg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300kg beinpress=100kg knebøy i mange beinpressapparater.

Såpass må en ha (i hvert fall som mål) i beinpress.

Tror ikke jeg skjønnte den helt, menjeg kjører ikke knebøy p.g.a. medfødt sykdom. Har prøvd meg på kvartbøy en gang, aner ikke om jeg gjorde det rett, men får kanskje hjelp snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe Gamla bruker en horisontalvinklet beinpress. Som kjent er disse gjerne veldig mye lettere enn en beinpress med mer vertikal vinkel.

Om hun bruken den ene beinpressen vi har på Club Fitness, må man ikke være voldsomt sterk for å kjøre med ganske tung belastning. Uten at dette er mitt felt, så har vel trinsesystemet også mye å si for hvor tungt 300 kilo er. For i motsetning til øvelser med frivekter, så er det ikke bare-bare å sammenligne styrken i apparater.

På Kaliber har dem 3 beinpresser. Den letteste beinpressen er cirka halvparten så lett som den tyngste varianten. Dvs 300 kg i den lette tilsvarer omtrent 150 i den tunge. Man presser i omtrent samme vinkel på begge, men de er bygd opp helt forskjellig.

Om man i tillegg kjører litt korte reps i beinpress, så blir det fort til at man kan ha på ganske høy belastning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig de som er ute etter å "ta meg" i hva enn det er kan roe seg.. Ikke ser jeg poenget og ikke ser jeg vitsen i å bruke så jævla mye tid og resurser(Robert eventuellt) på dette her..

Jeg vil heller bruke tia mi på trening jeg, 300kg eller ei;)

Er vel ingen som vil ta deg, men du ber om kommentarer på det du gjør. Så svarer Asle at det du gjør er skadelig og at du heller bør redusere vekta for å kjøre med bedre teknikk. Hvorfor spørre om du ikke vil akseptere svarene du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...