Gå til innhold

Juks/feil i beinpress


Gamla

Anbefalte innlegg

Jeg vil tippe Gamla bruker en horisontalvinklet beinpress. Som kjent er disse gjerne veldig mye lettere enn en beinpress med mer vertikal vinkel.

Om hun bruken den ene beinpressen vi har på Club Fitness, må man ikke være voldsomt sterk for å kjøre med ganske tung belastning. Uten at dette er mitt felt, så har vel trinsesystemet også mye å si for hvor tungt 300 kilo er. For i motsetning til øvelser med frivekter, så er det ikke bare-bare å sammenligne styrken i apparater.

På Kaliber har dem 3 beinpresser. Den letteste beinpressen er cirka halvparten så lett som den tyngste varianten. Dvs 300 kg i den lette tilsvarer omtrent 150 i den tunge. Man presser i omtrent samme vinkel på begge, men de er bygd opp helt forskjellig.

Om man i tillegg kjører litt korte reps i beinpress, så blir det fort til at man kan ha på ganske høy belastning :)

Bare t eks på forskjell i vekt m trinser:

Der hvor jeg trener har vi et "multi"kabel app. m 4 sider. Og j kan fortelle deg at den siden hvor det bare er en trinse så er 25 kg. j.... mye tyngre enn hva 25 kg. er på andre siden, hvor det er 2 trinser... ( og j som trodde j var sterk ;) )

Så ja, trinsesystem har mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tippe Gamla bruker en horisontalvinklet beinpress. Som kjent er disse gjerne veldig mye lettere enn en beinpress med mer vertikal vinkel.

Om hun bruken den ene beinpressen vi har på Club Fitness, må man ikke være voldsomt sterk for å kjøre med ganske tung belastning. Uten at dette er mitt felt, så har vel trinsesystemet også mye å si for hvor tungt 300 kilo er. For i motsetning til øvelser med frivekter, så er det ikke bare-bare å sammenligne styrken i apparater.

På Kaliber har dem 3 beinpresser. Den letteste beinpressen er cirka halvparten så lett som den tyngste varianten. Dvs 300 kg i den lette tilsvarer omtrent 150 i den tunge. Man presser i omtrent samme vinkel på begge, men de er bygd opp helt forskjellig.

Om man i tillegg kjører litt korte reps i beinpress, så blir det fort til at man kan ha på ganske høy belastning :)

Thænks:) Jeg regner med du vet hvilken av dem jeg bruker, det er jo på CF, og der er det bare en man kan lesse 300kg på:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som vil ta deg, men du ber om kommentarer på det du gjør. Så svarer Asle at det du gjør er skadelig og at du heller bør redusere vekta for å kjøre med bedre teknikk. Hvorfor spørre om du ikke vil akseptere svarene du får?

Jeg spurte om hva som ansees for å være juks og feil, ikke tilbakemelding på noe jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...