Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

22 liter per person, snakker vi per år her eller? Isåfall har jeg hjulpet den lista 'litt' opp ja.

Må nesten være per år ja, hvis ikke drikkes det ENORME mengder Pepsi Max hver dag. Norges befolkning er på rundt 5 millioner, så 111 millioner liter brus per år som det står ovenfor. Det blir 300 000 liter hver dag, 12 500 liter hver time, 200 liter hvert minutt og 3,5 liter hvert sekund o_O

Neitakk, jeg er på slankern :) (Og så drakk jeg opp den 1,5 liters cola zero flaska....)

No er det riktig nok ikkje kaloriar i Pepsi Max, så det betyr lite for kaloribalansen sin del.

Brus er godt det, men eg har vitterleg ikkje behov for å tylle nedpå litervis til dagen. Det er verdt å unngå berre for tennene si skuld.

Annonse

Jeg vet da deet! Ironi kalles det, jeg liker bare ikke smaken av pepsi max, ei heller av vanlig pepsi :)

Jeg foretrekker sodastream, så kan jeg lage bobler i vann når jeg føler for å piffe opp vannet litt, mykkje penga spart :)

22 liter per person, snakker vi per år her eller? Isåfall har jeg hjulpet den lista 'litt' opp ja.

Er årlig, ja. Men dette er jo et gjennomsnitt for hele landet, noe som inkluderer både spedbarn og cokacolafanboys.

Snittet per person på forumet her tror jeg derimot måtte blitt målt per uke ja :p

Hmm, jeg trekker nok litt opp, ja! Har eeegentlig en regel om én halvannenliter i helgen (dvs 78 liter i året der...), men så kommer plutselig "lang dag på skolen"-maxen, "sosial sammenkomst midt i uka"-maxen, osvosvosv i tillegg, så jeg som trodde jeg var så flink og drakk så mye mindre enn før (dét gjør jeg faktisk!) drikker nok fortsatt mer enn nok! :p

Det er ikke uten grunn at amerikanske piloter blir frarådet fra å drikke light varianter, da det hevdes at produktene kan påvirke flyevnen deres (ja vet at de ikke flyr av seg selv..).

Må si jeg merker bedret konsentrasjon etter at jeg kuttet ut alle light produkter for noen år siden, men dette kan jo også ha andre årsaker selvfølgelig. Eneste negative, utenom at det smaker som papp, er at pepsi max som andre light produkter gjerne trigger søtsuget videre og plutselig er flasken borte uten at man er "tilfredstilt".

Meeeen, rapene man får er herlige!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...