Gå til innhold

Påstand: kroppen husker kun det siste den gjør.


ThereseB

Anbefalte innlegg

OMFG unge fysioterapeuter er det verste jeg vet. De tror de kan masse om trening, men det er jo knapt pensum! Hold dere til rehabilitering og vonde rygger. BØRN.

Har lurt på dette selv. Hva er det egentlig med unge fysioterapeuter? De er de første til å skrike høyt når det er snakk om trening, og er vanligvis de som kan minst :p og de er aldri godt trent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lurt på dette selv. Hva er det egentlig med unge fysioterapeuter? De er de første til å skrike høyt når det er snakk om trening, og er vanligvis de som kan minst :p og de er aldri godt trent....

Gjelder vel forsåvdt alle unge som har tatt et steg etter VGS. Gutta som vet alt om militæret etter 6 mnd på Befalskole, Jentene som er så verdensvandt etter å ha reist litt i Asia. Folk som er sykt politisk engasjert etter å ha tatt 30 studiepoeng med Statsvitenskaplige fag. osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder vel forsåvdt alle unge som har tatt et steg etter VGS. Gutta som vet alt om militæret etter 6 mnd på Befalskole, Jentene som er så verdensvandt etter å ha reist litt i Asia. Folk som er sykt politisk engasjert etter å ha tatt 30 studiepoeng med Statsvitenskaplige fag. osv osv osv

Jo eldre jeg blir, jo mer har jeg innsett at jeg ikke vet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre jeg blir, jo mer har jeg innsett at jeg ikke vet. :(

Forelesern min viste oss en graf en gang. Skulle ønske jeg fikk tak i bildet men, jeg finner det aldri igjen.

Grafen viser at når man har lite utdannelse, vet man Alt om litt, men når man får Doktorgrad vet man litt om alt.

Sånn er det vel i livet generelt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunning Kruger kalles det. Greit å ha summende i bakhodet hver eneste gang man leser på internett, og er også grunnen til at jeg alltid blir vilt skeptisk når folk fremstiller seg som ekspert eller sier de magiske ordene "dette er noe jeg har peiling på".

Dunning–Kruger effect - Wikipedia, the free encyclopedia

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelesern min viste oss en graf en gang. Skulle ønske jeg fikk tak i bildet men, jeg finner det aldri igjen.

Grafen viser at når man har lite utdannelse, vet man Alt om litt, men når man får Doktorgrad vet man litt om alt.

Sånn er det vel i livet generelt også ;)

Stokket om på disse, kanskje? Hvis man har doktorgrad vet man ekstremt mye om noe ekstremt snevert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt på dette selv. Hva er det egentlig med unge fysioterapeuter? De er de første til å skrike høyt når det er snakk om trening, og er vanligvis de som kan minst :p og de er aldri godt trent....

Jeg har heldigvis to nyutdannede fysioterapeuter i klassen min (PT på Idrettshøgskolen) som IKKE er sånn, håper de kan være med og sette en ny standard :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunning Kruger kalles det. Greit å ha summende i bakhodet hver eneste gang man leser på internett, og er også grunnen til at jeg alltid blir vilt skeptisk når folk fremstiller seg som ekspert eller sier de magiske ordene "dette er noe jeg har peiling på".

Dunning–Kruger effect - Wikipedia, the free encyclopedia

:D

Tipper de som liker denne er de som har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskelminne er vell strengt tatt lærte bevegelser som gjøres helt instinktivt uten å tenke over det.

Muskelminne er ikke en teknisk betegnelse, men et ord mange bruker om en rekke forskjellige aspekter som manifesteres via musklene. Blant annet reelt minne i hjernen av bevegelser og koordinasjon, forskjellige reflekser eller hurtig gjenvinning av muskelmasse etter at man tidligere har mistet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...