Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Vet ikke så mye spesifikt om akkurat yohmibine, men det står på legemiddellisten. På generelt grunnlag har jeg inntrykk av at endel slike antagelser/misforståelser dreier seg om at det vil være mulig å få gjennom varer som egentlig ikke er lovlig ("Bestiller du legemidler (L) og reseptpliktige legemidler (LR) kan du være heldig å få pakken gjennom tollen, men pakken skal egentlig bli stoppet og returnert, så dette er et valg du tar på eget ansvar").

Altså vil det, slik jeg forstår det, være mulig å bestille foreksempel yohimbin, men det betyr ikke at det er lovlig. Vet ikke om dette kan bekreftes av noen som har mer peiling? Det finnes jo også endel ting man kan bestille i begrensede mengder, men da må det være klassifisert som handelsvare (gjelder varer på urtelisten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye spesifikt om akkurat yohmibine, men det står på legemiddellisten. På generelt grunnlag har jeg inntrykk av at endel slike antagelser/misforståelser dreier seg om at det vil være mulig å få gjennom varer som egentlig ikke er lovlig ("Bestiller du legemidler (L) og reseptpliktige legemidler (LR) kan du være heldig å få pakken gjennom tollen, men pakken skal egentlig bli stoppet og returnert, så dette er et valg du tar på eget ansvar").

Altså vil det, slik jeg forstår det, være mulig å bestille foreksempel yohimbin, men det betyr ikke at det er lovlig. Vet ikke om dette kan bekreftes av noen som har mer peiling? Det finnes jo også endel ting man kan bestille i begrensede mengder, men da må det være klassifisert som handelsvare (gjelder varer på urtelisten).

Det kan hende det er grunnen. Men jeg har bare hørt at en del har sagt at det faktisk er lov. Gjelder ikke bare yohimbine altså, men det var det første jeg kom på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det er grunnen. Men jeg har bare hørt at en del har sagt at det faktisk er lov. Gjelder ikke bare yohimbine altså, men det var det første jeg kom på....

Hm, da er jeg neimen ikke sikker, søker jeg rundt på nettet finnes det iallefall motstridende informasjon har jeg intrykk av.

"Melatonin (melatoniini) available only with a prescription in Norway and is sometimes seized by customs if ordered from outside Norway. (thanks GAK)"

Dette kan jo være en grunn til at noen får importert legemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg Chocorite-proteinpulveret i posten(Chocolate Fudge Brownie), og skal teste det ut i morgen. Såå lurer jeg på hvordan denne smaker med vann, i stedet for melk?:p Prøver å spare på kaloriene, men hvis det ikke smaker godt får jeg bare la det passere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bestilt betakaroten fra Iherb? Orket ikke lese meg gjennom de 19 sidene, så beklager om det har vært oppe før.

Så at de hadde såå mange forskjellige der, ble helt forvirret. Og mengden er oppgitt i IU og ikke mg, forvirrende. Hvor sterke er egentlig de på 25,000 IU? Vil bestille fra nettet for å få sterkere enn de i Norge, så er en fordel å vite hvor sterke de faktisk er:p

Og stemmer det at frakten er på 4-6 dollar så lenge det er under 2 kg, og at det er tollfritt under 200,-? Helt grønn på Iherb og netthandel generelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har bestilt betakaroten fra Iherb? Orket ikke lese meg gjennom de 19 sidene, så beklager om det har vært oppe før.

Så at de hadde såå mange forskjellige der, ble helt forvirret. Og mengden er oppgitt i IU og ikke mg, forvirrende. Hvor sterke er egentlig de på 25,000 IU? Vil bestille fra nettet for å få sterkere enn de i Norge, så er en fordel å vite hvor sterke de faktisk er:p

Og stemmer det at frakten er på 4-6 dollar så lenge det er under 2 kg, og at det er tollfritt under 200,-? Helt grønn på Iherb og netthandel generelt:)

1,84 kg ;) Ellers riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar til dere begge:)

Noen som har prøvd denne: http://www.iherb.com/Now-Foods-Beta-Carotene-25-000-IU-250-Softgels/1108 ?

Mistenksomt billig. 250 kapsler for 12,73 dollar. Min kalkulator viser at de inneholder 15 mg (=25,000 IU), det bør vel være sterkt nok...?

Jeg har kjøpt de tablettene, men er ikke så lenge siden jeg fikk dem så har bare tatt de i noen dager. Ergo vet jeg ikke om de funker enda :p Bestilte den fordi den hadde fåtte gode tilbakemeldinger, var jo billig også. Vet ikke helt hvor mye 15 mg er i forhold til de som selges i norge, for det har jeg ikke prøvd, men det går kanskje an å finne noe på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: angående pris har du jo et poeng med at man kan bli litt skeptisk når noe er billig, men jeg tenkte som "vanskelig" skriver over at now foods pleier å ha gode produkter. Dessuten er jo generelt iherb mye billigere enn prisene i Norge, uten at jeg tror det går utover kvaliteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte de jeg *utålmodig:p*. Kjøpte 2 pkn, så nå har jeg betakaroten en goood stund. De er Norge er jo bare 3 mg, så hvis disse er 15 mg er jo det rimelig mye i forhold.

Mye annet spennende på Iherb også, kommer sikkert til å bestille mer. Bare aner ikke hvor jeg skal begynne. Utvalget er så gigantisk, alt heter rare ting og står på engelsk:p Jaja, jeg har resten av kvelden på meg;)

Pleier dere som bestiller mye (over 200,-) bestille i flere omganger? Tenker om det er billigere å betale frakten for hver best. enn å betale toll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte de jeg *utålmodig:p*. Kjøpte 2 pkn, så nå har jeg betakaroten en goood stund. De er Norge er jo bare 3 mg, så hvis disse er 15 mg er jo det rimelig mye i forhold.

Mye annet spennende på Iherb også, kommer sikkert til å bestille mer. Bare aner ikke hvor jeg skal begynne. Utvalget er så gigantisk, alt heter rare ting og står på engelsk:p Jaja, jeg har resten av kvelden på meg;)

Pleier dere som bestiller mye (over 200,-) bestille i flere omganger? Tenker om det er billigere å betale frakten for hver best. enn å betale toll...

Iherb kan virke uoversiktlig i starten ja, men etterhvert som du kommer inn i det er det genialt (og en smule avhengighetsskapende, warning! ;) )

Hvis du bruker stevia vil jeg absolutt anbefale å kjøpe det på iherb, myyye billigere enn i norge! De har også sukrin, masse billig te, bruspulver, forskjellige meltyper, nøtter, superfood osv.osv.

Det billigste er å bestille for under 200 kr og bruke airmail som frakt. Det koster bare 3-6 dollar med frakt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar til dere begge:)

Noen som har prøvd denne: http://www.iherb.com/Now-Foods-Beta-Carotene-25-000-IU-250-Softgels/1108 ?

Mistenksomt billig. 250 kapsler for 12,73 dollar. Min kalkulator viser at de inneholder 15 mg (=25,000 IU), det bør vel være sterkt nok...?

brukt de fast 1 års tid og jeg er "kronisk" småbrun på kroppen uten og ta så veldig ofte sol:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen anbefalinger på dressinger ? Har nå prøvd bacon ranch , ranch og honey dijon. Synes ikke noen av dem var noe særlig:unsure: smaken var sterk / stram.. iafl den honey dijon dressingen, hadde hørt så mye skryt om den og mekka meg den gode kyllingsalaten, tok litt på men måtte kaste hele greia:cry: Skjønner virkelig ikke hvordan folkkan synes den er god:confused:

MEN jeg har veldig lyst på en dressing , iogmed at jeg ikke er noe særlig faan av grønnsaker fra før av.. Om noen har flere forslag enn disse så skrik ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen anbefalinger på dressinger ? Har nå prøvd bacon ranch , ranch og honey dijon. Synes ikke noen av dem var noe særlig:unsure: smaken var sterk / stram.. iafl den honey dijon dressingen, hadde hørt så mye skryt om den og mekka meg den gode kyllingsalaten, tok litt på men måtte kaste hele greia:cry: Skjønner virkelig ikke hvordan folkkan synes den er god:confused:

MEN jeg har veldig lyst på en dressing , iogmed at jeg ikke er noe særlig faan av grønnsaker fra før av.. Om noen har flere forslag enn disse så skrik ut!!

Det finnes fettfrie dressinger fra idun, en med mango og chilli og en med fransk etterellerannetjegikkehuskerakkuratnå! De har 50kcal pr.100g og er faktisk veldig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen anbefalinger på dressinger ? Har nå prøvd bacon ranch , ranch og honey dijon. Synes ikke noen av dem var noe særlig:unsure: smaken var sterk / stram.. iafl den honey dijon dressingen, hadde hørt så mye skryt om den og mekka meg den gode kyllingsalaten, tok litt på men måtte kaste hele greia:cry: Skjønner virkelig ikke hvordan folkkan synes den er god:confused:

MEN jeg har veldig lyst på en dressing , iogmed at jeg ikke er noe særlig faan av grønnsaker fra før av.. Om noen har flere forslag enn disse så skrik ut!!

Hva med kesamdressing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre melatoninen min er plukket ut av pakka i tollen (noe som virker urealistisk, for er det forbudte ting i pakken sender vel tolla den vanligvis tilbake) så har jeg fått gjennom en pakke med melatonin fra iherb nå. Fikk hentelapp i posten i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...