Gå til innhold

Svetter ekstremt mye


VegarL

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere som "sliter" med dette. Spesielt om natta..Våkner gjennomvåt enkelte ganger..Utrolig ekkelt :S Varierer veldig på hvor mye også...

Svetter jo lett ellers også..Skjønner ikke helt hva det skal komme av..

Noen som har peiling? Er man bare ekstremt uheldig? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi isåfall like uheldige :p Jeg sliter med det samme som deg. Er egentlig en frysepinn, men om natten kan jeg våkne gjennomvåt, noe jeg gjorde senest inatt, samt at det renner som en foss av meg når jeg trener. Ulikt deg så svetter jeg aldri ellers (som feks. ved daglige gjøremål, når man går til t-banen/trikken/bussen, trasker rundt i byen, er på jobb, skole etc. Da fryser jeg som regel istedet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi isåfall like uheldige :p Jeg sliter med det samme som deg. Er egentlig en frysepinn, men om natten kan jeg våkne gjennomvåt, noe jeg gjorde senest inatt, samt at det renner som en foss av meg når jeg trener. Ulikt deg så svetter jeg aldri ellers (som feks. ved daglige gjøremål, når man går til t-banen/trikken/bussen, trasker rundt i byen, er på jobb, skole etc. Da fryser jeg som regel istedet)

Hmm snodige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet om natten. Har begynt å sove med vinduene oppe. Dette begynte vel nå i vår, noe som er utrolig rart da jeg kunne ha det type 30 grader på rommet om natten før uten å svette i det hele tatt. Jeg vil anta det har noe med et høyt proteininntak å gjøre, men det er en veldig store spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet om natten. Har begynt å sove med vinduene oppe. Dette begynte vel nå i vår, noe som er utrolig rart da jeg kunne ha det type 30 grader på rommet om natten før uten å svette i det hele tatt. Jeg vil anta det har noe med et høyt proteininntak å gjøre, men det er en veldig store spekulasjon.

High-protein Diet & Sweating | LIVESTRONG.COM

Om den er pålitelig er en annen sak. Man finner jo stort sett alt man vil finne på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting som har funka for meg:

1. Prøve seg litt fram med å finne perfekte temperatur på soverommet, evnt. skifte til tynnere dyne.

(bytte til madrass som puster og kan vel være tingen, men litt dyrt for en sånn fancy madrass :p )

2. Prøve å øke saltinnholdet i maten litt, og karbo.. (Holder mere på vannet).

3. Gå ned i vekt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er flere som "sliter" med dette. Spesielt om natta..Våkner gjennomvåt enkelte ganger..Utrolig ekkelt :S Varierer veldig på hvor mye også...

Svetter jo lett ellers også..Skjønner ikke helt hva det skal komme av..

Noen som har peiling? Er man bare ekstremt uheldig? :p

Har det også slik dersom jeg stresser, begynner å bli overtrent, eller har spist altfor mye rett før jeg legger meg. Best å ta seg tid til å roe kroppen helt ned og ikke stresse hverken fordøyelsessystem eller prøve å løse verdensproblemer siste 1,5 t før man skal sove. Det hjelper ihvertfall meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Store folk svetter mye, sånn erre bare :)

Hm ja....man må kanskje bare godta det?

Spiser du tilfeldigvis like før du legger deg? Av egen erfaring så svetter jeg ekstremt på natta hvis jeg spiser en del proteiner før jeg legger meg flere dager i strekk. Ingen anelse om hvorfor dette skjer.

Som regel ja, men testa ut å kutte ut mat før jeg legger meg, spise ish 2t før jeg legger med istede...funka ikke=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg har også hatt sånne netter i perioder! Uten at jeg vet noenting som helst vitenskapelig så har dette vært i perioder hvor jeg har trent veldig mye på ganske høy intensitet, og følt at jeg begynte å bli overtrent! Det ble så ille en periode at jeg måtte sove med morgenkåpe fordi sengetøyet i seg selv ble såpass klissvått at det ikke tørket og da endte jeg med å fryse! Kan legge til at ellers svetter jeg ekstremt lite:p kunne latt være å dusje etter trening ofte pga null svette, men jeg dusjer selvom ;)

Så det som funket for meg var å roe ned intensiteten på trening (kuttet blant annet noen kortintervall økter) i tillegg til generelt mer hvile og restitusjon mellom de andre øktene (sagt nei til endel sosaile aktiviteter for å sørge for nok hvile). Nå har jeg ikke hatt slite svettetokter på en god stund faktisk! Skal meddele infoen med deg om de kommer tilbake :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter ekstremt mye selv, som er både irriterende og flaut. Enkle ting som støvsuging/gå til butikken er nok til å få t-skjorten fuktig. På trening blir jeg gjennomvåt om jeg presser meg litt (les: vektløfting får meg til å renne), mens vedkommende ved siden av meg såvidt er fuktig i pannen etter intervalltrening. IRRITERENDE!

Har også slitet en del med nattesvette, og gått til legen for dette. Ble fortalt at nattesvette kommer av at kroppen har noe å jobbe med, enten det er sykdommer, restitusjon etter trening, stress etc. Jeg har trent sent på kveldene og stresset en del med jobb i det siste, så satser på at det er det som er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...