Gå til innhold

Svetter ekstremt mye


VegarL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge venninna mi (som studerer medisin) så er det normalt at folk som er godt trente, eller som tilbringer mye tid i varme miljøer, svetter mer enn andre. Årsaken til det er at når kroppen merker at du trenger å svette (som når du trener), så reagerer den med å skape flere svettekjertler, og du vil da svette enda mer. Jeg har i alle fall merka at jeg svetter mer og mer jo bedre trent jeg blir, ikke spesielt gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, går jo ann og operere ut svettekjertler.. Utenom det har ikke jeg finni noen kur iaf, svetter fælt under arma..

Om det er den typiske svette under armene i hverdagen som er problemet så kjøper du aluminiumklorid på apoteket. Ta på før du legger deg, kan svi litt, men dagen etter er du knusktør. Worth a shot. Varer typisk en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er den typiske svette under armene i hverdagen som er problemet så kjøper du aluminiumklorid på apoteket. Ta på før du legger deg, kan svi litt, men dagen etter er du knusktør. Worth a shot. Varer typisk en ukes tid.

Nå har jo svette sin funksjon, så dette kan umulig være bra? I alle fall for folk som trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo svette sin funksjon, så dette kan umulig være bra? I alle fall for folk som trener?

Svettens funksjon er jo primært å kjøle ned organismen, og siden aluminiumklorid kun har en lokal virkning er det sikkert ikke så farlig å bli mindre nedkjølt under armene. Med mindre du er maratonløper tror jeg går greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svettens funksjon er jo primært å kjøle ned organismen, og siden aluminiumklorid kun har en lokal virkning er det sikkert ikke så farlig å bli mindre nedkjølt under armene. Med mindre du er maratonløper tror jeg går greit...

Helt enig, det er ikke noe problem lokalt. Dessuten merker man om kroppen begynner å bli overopphetet. Det som er kjipt med sterke aluminiumklorid-løsninger er at stedet man tar det på må være helt tørt, ellers begynner det å klø/svi.

Om noen her har skikkelige problemer med det finnes det løsninger. En av dem er å lamme det sympatiske nervesystemet med en antikolinerge. Dette varer rundt en dag og er oralt.

Ellers er det jo botox, men om det er noen særlig suksess kan vel diskuteres. Liker ikke helt tanken på å sprøyte inn nervegift, selv i små doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...