Gå til innhold

Svetter ekstremt mye


VegarL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om noen her har skikkelige problemer med det finnes det løsninger. En av dem er å lamme det sympatiske nervesystemet med en antikolinerge.

Du tenker på det parasympatiske nervesystemet vel? :huh: ble litt usikker selv nå :p men er vel for å blokkere stimuli av nervene som styrer sekresjon av apokrine svettekjertler, og disse har i tillegg ikke hovedansvaret for og regulere kroppstemperaturen (heller lukt..) så det bør jo gå heelt uproblematisk å bruke antikolinerge legemidler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Om det er den typiske svette under armene i hverdagen som er problemet så kjøper du aluminiumklorid på apoteket. Ta på før du legger deg, kan svi litt, men dagen etter er du knusktør. Worth a shot. Varer typisk en ukes tid.

Signerer den. Har prøvd dette selv, og står i skapet, bare sånn tilfelle rottefelle :p Nå kan det hende jeg ikke har brukt den riktig, om natta sa du? Da må jeg teste det. Men stemmer nok det med at når man blir mer trent, så svetter man mer. Merker det selv, syyyykt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier at man svetter mer andre steder ved bruk av Aluminiumklorid må lese seg opp.

Det er følgende typer svettekjertler på kroppen:

- for nedkjøling. Disse finner man på de store overflatene, slik som rygg og mage osv.

- for hemming av bakterivekst i "lufttette" områder. Disse svettekjertlene finnes kun to steder på kroppen. Under armene, og i rompa, og er de eneste stedene vi kan svette kun av psykiske årsaker. Disse svettekjertlene er ikke for nedkjøling av kroppen, noe som forresten er 100% logisk, da armhulen nærmest er luftett med armene nede.

Personer som klager på økt svette andre steder ved bruk av Aluminiumklorid, hadde hatt akkurat det samme problemet med en vanlig deodorant (hvis den fungerer for dem). Det har blitt vist at personer som klager på dette problemet, har vært så plaget av underarmssvette, at svettingen på ryggen har forsvunnet i "skyggen" av den utrolig mye mer plagsomme svettingen under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ok Ok etter diett i høst og nå på overskudd så har jeg funnet litt ut hva som trigger det for MIN del i allefall.

Utti dietten etter noen kg så slutta jeg å svette rimelig mye, måtte til og med jobbe hardt på styrketreninga for å få noen dråper.

Etter dietten nå som jeg har gått opp 5-10kg+- Er det tilbake..MEN kun på dager hvor jeg eter mye.. Og spesielt hvisj eg eter mye på kvelden.

Greit kroppen fungerer men faen da:( Liker ikke å svette så mye utenom gymet..hææslig! Må jo eta også for å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Heisann. Vet det kan hjelpe godt å bytte til en annen madrass\evt overmadrass som puster mye bedre. Og evt bruke noe som heter en ekens madrassbeskytter (ca 500kr for dobbeltseng) som er laget av 100% bomull, å skaper et ekstra pustende lag mellom deg å madrassen.

Ellers kan man også teste et rimeligere alternativ. Ny dyne.

Les mere på bloggen her:

Soveromsbutikken Sengemakeriet - Midt Norges største soveromsbutikkBlogg

Der skal vi gi bort 5 dyner til testpersoner, og jeg vil gjerne la noen av dere som trener mye prøve ut denne dyna. Siden det virker som det er mange som sliter med dette.

Rop ut hvis dere har noen spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...