Gå til innhold

PT elixia- får man velge "program" selv? (2 gratis timene)


Månestråle

Anbefalte innlegg

Ja, lurer rett og slett på om de som har hatt disse gratis timene har fått være med og velge program selv?

Er en tråd om PT elixia colosseum, og der leste jeg at noen håpet PT ikke likte bosuball, og heller gikk for baseøvelser. Men får man ikke velge litt selv?

Hvis de har håp om at vi skal bruke flere timer, så bør de jo høre på kunden ;) Jeg hadde nemlig tenkt å finne meg et program, få hjelp til å sette det opp og bli vist øvelsene. Men det er kanskje optimistisk det :p ?

Noen som har hatt timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er PT'ene veldig, veldig forskjellige. Selv har jeg aldri hatt en time. Har hørt om flere som går til PT'en og sier at de vil lære teknikk i f.eks. bøy, mark og benk, også får de bare beskjed om at det er for teknisk vanskelig og at de skal ta noe enklere. Latterlig, etter min mening. Du får bare være bestemt, si ifra tydelig på forhånd hva du ønsker og at du vil ha en PT som kan sakene sine. Du er deres kunde, det er deres oppgave og gjøre alt de kan for å blidgjøre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

latterlig! er de pt skal de kunne lære fra seg. Og at det er vanskelig må de bare se på mobiliteten til kunden utfører en eller flere repetisjoner med stangen. alle kan lære base øvelser, er jo de mest funskjonelle og gjøres de riktig bidrar de til økt funsjonallitet i hverdagen og alle andre aspekter i livet. de kan ikke kalle seg gode pter hvis de ikke tør å lære folk disse fantastiske øvelsene. er nok bare for å selge mer pt timer med bosu baller,zumba, og annet kukerundt tull som holder folk vekke fra drømmene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg mener- hvis de skal prøve å vise meg noe jeg ikke vil/er interessert i å lære så får de definitivt ikke noe mer penger hos meg ;)

Rent taktisk bør de jo prøve å gjøre kunden fornøyd, i håp om å få mer penger. Hvis de ikke vil vise meg det jeg vil så gidder jeg heller ikke bruke tiden min på de, selv om timene er gratis. Gratis søppel blir ikke bedre om det er gratis ;)

Jeg har jo hele planen, kan vise til kostholdsendringen, vektnedgangen jeg har hatt- og vet hvor jeg vil, så satser på jeg får viljen min:D Hehe, tips er greit- men du ser ikke meg vagge på en ball med det første :p Zumba o.l er totalt uaktuelt- eier ikke lyst eller rytme til sånt :p

Noen som har hatt disse gratis timene, så er det bare å slenge ut tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa jeg ville trene med frivekter og gjerne lære markløft. Dette var for 4 år siden. PT'en sa at markløft måtte jeg løfte så tungt med for å få utbytte at det kunne han ikke anbefale :confused:. Siden jeg hadde litt problemer med knærne så anbefalte han leg extensions for beintrening. (skal nevnes at kneproblemene mine er forsvunnet etter jeg begynte med knebøy)

Men det finnes gode PT'er også. Så si ifra med en gang at du vil ha en PT som kan baseløftene og at det er dette du vil fokusere på. Senteret vil nok gjerne finne et PT som passer til deg da er det størst sjanse for at de kan selge flere PT timer til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellig, min PT er fra Elixia, veldig bra! Lurt å lese hva slags bakgrunn de har før man velger, de som har mange kunder er ofte gode.

Siden det er to gratis timer så tror jeg ikke at jeg kan være så kresen i hvilken PT jeg får. Hadde det vært betalte timer kunne jeg stilt mer krav. Men mener likevel jeg bør få bestemme selv hva slags trening jeg vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er to gratis timer så tror jeg ikke at jeg kan være så kresen i hvilken PT jeg får. Hadde det vært betalte timer kunne jeg stilt mer krav. Men mener likevel jeg bør få bestemme selv hva slags trening jeg vil ha :)

Pøh du betaler jo for det. De tar jo latterlig mye i måneden for de av oss som ikke bruker barnepass eller gruppetimer f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er to gratis timer så tror jeg ikke at jeg kan være så kresen i hvilken PT jeg får. Hadde det vært betalte timer kunne jeg stilt mer krav. Men mener likevel jeg bør få bestemme selv hva slags trening jeg vil ha :)

Det har ikke noe å si, hvis du gjør forarbeidet og finner ut hvem som er god, eventuelt har dine ønsker og krav klar, så bør senteret finne en som passer til deg. De ønsker jo at du skal kjøpe flere timer, dermed vil de forhåpentligvis etterkomme dine "krav". Det er jeg helt sikker på. Det er hvertfall min erfaring fra Elixia Sandvika. Kjenner fler som har bedt om navngitte PTr til sine gratistimer uten at det har vært noe problem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt, det er jo i senterets interesse at du blir så hekta at du går for en serie med 12 eller 18 klipp umiddelbart :p Vet du hvem du vil ha, strekker de seg nok langt for å ordne det. Det er vel ingen av dem som er så opptatt at de under ingen omstendighet klarer å skvise inn et par timer til i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det fra en som har jobbet i Elixia:

PTene er forskjellige. De har hver sine spesialiteter. Går man til en som har bakgrunn fra dans, pilates og mosjonering av FFF-K (Feit, Førti/Femti og Ferdig Kvinne) så er det ikke rette person å lære om atletisk utvikling fra. Litt usikker på hvordan de gjør det med disse gratistimene nå, men det bør gå an å få booket en som kan det. Du vil sannsynligvis ikke få time med de mest populære PTene på senteret. Disse har full timeplan med godt betalende kunder. Du vil mest sannsynlig få noen som er litt nyere i gamet. Det trenger på ingen måte å være negativt.

Disse gratistimene skal normalt inneholdene en anamnese som kartlegger situasjonen i dag. Om du har noen skader, hva målene er, hvor ofte du kan trene, treningshistorikk, hva du liker etc. Det ville jo være ulogisk å ikke lære deg deg du ber om etter en slik spørrerunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTen jeg fikk sist jeg hadde to gratis timer gjennomgikk noen øvelser (base øvelser osv) så lurte han på om det var noen flere øvelser jeg vill ha hjelp med, teknikk og det som var. Da det ikke var fler av disse gikk den resterende tiden på å bli pushet skikkelig i trappeintervaller og selvoppbygde løyper for kondisjon og styrke.

Fikk veldig mye ut av mine timer med øvelser og teknikk, for så å bli skikkelig pushet til bristepunktet :)

men som nevnt over her, varierer nok veldig. Men spørr du om å lære noe vil jeg tro de fleste gjør dette uten problemer (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne av meg spurte etter programmet som blir direkte lovet til deg hvis du melder deg på i de 2 gratis PT timene, hun fikk beskjed om at det ville ikke PTen gi henne, siden han ikke fikk følge henne opp, men det står påskrevet at du skal få hvis du vil.

Velg heller ut øvelser du vil ha hjelp til og si ifra om det, tror det er bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer nettopp fra en sånn PT time nå så her er en rapport.

Pre time:

ble oppringt og spurt om skader osv. Anbefalt en PT ut i fra mine forutsetninger og avtalte time.

Good/10

Time 1:

- Pre workout

Samtale om målsetning, aktivitetsnivå, øvelser, muskelgrupper, skader og forventinger, jeg babla i vei og hun skrev så blekket spruta og stilte spørsmål etter behov.

STRONG/10

- Workout

Siden jeg hadde spurt om alternative øvelser for bein, rygg og bakside skuldre ble dette fokus. Vi gikk gjennom teknikk på øvelser hun anbefalte for å se om det var noe jeg likte og kunne bruke i mitt program. Alt ble lagt opp etter mitt behov og egne ønsker og hennes anbefalinger.

Siden jeg også har skade problemematikk så fikk jeg også gode anbefalinger i forhold til dette. Jenta hadde noe å bidra med for å si det sånn og brukte vel når sant skal sies alt for mye tid på meg:D søt pike da (strong mom?) XD

ARMSTRONG/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...