Gå til innhold

Feit ræv!


Vilma89

Anbefalte innlegg

Hva er poenget ditt, da? At man blir svær av 5x5, og at jenter derfor må kjøre 3x10?

ok, sånn jeg altid gjør ting er som dette: skal jg ned i vekt, trener jg deretter. mer reps, mer superset, mer dropsett osv. For å forbrenne x 5 mer. Styrken vil uansett holde seg greit men det er snakk om å prioritere det som er målet på veien. Styrken kommer fort tilbake om man vil det når man er i "mål" Høy intensitet ikke minst

Jeg liker å kalle det mengdetrening, MYE mengde:) Ikke alle som tåler, eller klarer dette og sånn er det bare

Man blir ikke svak av å variere litt i de periodene. HVorfor tror så mange det?

Jeg trener da aldri som jeg ville ha gjort om jeg skulle bygget mer. Ting sier seg selv.

Ikke minst skader kommer gjerne på diett av tungeløft.

Dette bare sånn jeg gjør det, men det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv da :p

Du kan jo også bare oppnå bedre helse fordi du spiser grønnsakene dine ;) *Barnehagetantesofieformaning*

Hvordan mener du hun skal trene da? 10reps eller 100 reps?

jeg mener ingenting, jeg sier bare at det finnes mer effektive måter å gjøre ting på. 5x5 hos meg kjøres kun i de periodene jeg prioriterer styrke og kun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener ingenting, jeg sier bare at det finnes mer effektive måter å gjøre ting på. 5x5 hos meg kjøres kun i de periodene jeg prioriterer styrke og kun det.

Jada, men det finnes også bedre måter enn 4x4 for å drepe seg på også, allikevel gjør folk det og får resultater. Du kan ikke stille det ene opp mot det andre på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det finnes også bedre måter enn 4x4 for å drepe seg på også, allikevel gjør folk det og får resultater. Du kan ikke stille det ene opp mot det andre på den måten.

jeg gir bare tips om mine erfaringer fra meg og av andre jeg kjenner. Må absolutt ikke brukes.

Hva du gjør aner ikke, har du egentlig prøvd noe av dette i praksis eller leser du deg bare frem til dette? Du skriver mye rart, og noen ting skulle det ikke tro du hadde prøvd selv men du har sterke meninger om det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir bare tips om mine erfaringer fra meg og av andre jeg kjenner. Må absolutt ikke brukes.

Hva du gjør aner ikke, har du egentlig prøvd noe av dette i praksis eller leser du deg bare frem til dette? Du skriver mye rart, og noen ting skulle det ikke tro du hadde prøvd selv men du har sterke meninger om det meste

Velger å endre orginalposten etter å tenkt meg om. Jeg ville bare vite hva DU mente var optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter Emil her, som deler erfaringer.

Folk er jo helt vill på fitnessbloggen om dagen.. Kan endre tilbake til det gamle navnet, "Bedreviteren" som bloggen til Robert het.

For det er blitt utrolig mange bedrevitere her inne som hele tiden skal "ta" hverandre :)

Uhh.. så du er liksom mye bedre du nå da? Nå er jo du også bedreviter, som liksom vet bedre enn de andre som ikke vet bedre, men som leker bedrevitere likevel. Tenk om jeg vet best da? Tenkt på det? Hæ? Hæ? Hæ?o_O

Har ikke vært her så lenge jeg, men legger merke til samme trenden.

Ble tatt for det samme selv her om dagen og, hvilket IKKE var tilfelle! :p Så kanskje det er noen misforståelser ute og går også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh.. så du er liksom mye bedre du nå da? Nå er jo du også bedreviter, som liksom vet bedre enn de andre som ikke vet bedre, men som leker bedrevitere likevel. Tenk om jeg vet best da? Tenkt på det? Hæ? Hæ? Hæ?o_O

Har ikke vært her så lenge jeg, men legger merke til samme trenden.

Ble tatt for det samme selv her om dagen og, hvilket IKKE var tilfelle! :p Så kanskje det er noen misforståelser ute og går også :)

Jepp.. Og i dette tilfelle måtte Emil henvise til forskning for å begrunne sine erfaringer.. WTF!!!!

Alle forstår jo hva han mente med det han skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener selv 5x5, prøver å spise sunt (men ingen spesiell diett..), ønsker ikke å gå ned i vekt men få en mer definert kropp og gjerne bli sterkere. Jeg er fortsatt ny i styrkerommet, har holdt på siden slutten av april. Jeg må si jeg blir forvirret av alle de ulike rådene som florerer her! Selv føler jeg at jeg har hatt fremgang, har mistet cm og ikke kg. Prøver å øke på vekten, litt hver trening og ellers fokusere på teknikk. Skulle ønske dere som sitter med lang erfaring kunne dele litt av egne erfaringer med ulike treningsopplegg istedet for å diskutere. Jeg vil gjerne lære mer! Det er lett å gå seg vill i informasjonsflyten her!

Når det gjelder trådstarter vil jeg bare si at jeg merker markant forskjell på baken etter å ha fulgt Rumpetreningen og ellers tunge vekter med få rep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener selv 5x5, prøver å spise sunt (men ingen spesiell diett..), ønsker ikke å gå ned i vekt men få en mer definert kropp og gjerne bli sterkere. Jeg er fortsatt ny i styrkerommet, har holdt på siden slutten av april. Jeg må si jeg blir forvirret av alle de ulike rådene som florerer her! Selv føler jeg at jeg har hatt fremgang, har mistet cm og ikke kg. Prøver å øke på vekten, litt hver trening og ellers fokusere på teknikk. Skulle ønske dere som sitter med lang erfaring kunne dele litt av egne erfaringer med ulike treningsopplegg istedet for å diskutere. Jeg vil gjerne lære mer! Det er lett å gå seg vill i informasjonsflyten her!

Når det gjelder trådstarter vil jeg bare si at jeg merker markant forskjell på baken etter å ha fulgt Rumpetreningen og ellers tunge vekter med få rep..

Ja, sant det.. Ikke lett å være ny her.. Men følg skribentene her inne.. Mye bra tips fra dem :) Sikkrt fra andre å.. men lettere å forholde seg til ting da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ligger i veldig lavt kcal underskudd type psmf diet, så bør man hvertfall ligge på rundt 8 reps, for å ikke tære for mye på muskelmassen, å ha 2-3 reps å gå på. Men på en mer moderat diet, så vil det sikkert fungere bra med lav reps på diet. Det varrierer jo også fra person til person hvordan de reagerer på treningen, og treningsmengden.

Men til trådstarter, så er det nok ikke noe måte å "punkt" slanke seg på. Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? å hvordan spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Emil her, som deler erfaringer.

Folk er jo helt vill på fitnessbloggen om dagen.. Kan endre tilbake til det gamle navnet, "Bedreviteren" som bloggen til Robert het.

For det er blitt utrolig mange bedrevitere her inne som hele tiden skal "ta" hverandre :)

Problemet er at halvparten her er retarderte og stiller spørsmål som de kunne funnet ut av ved et jævla søk, samtidig som spørsmålene oser sub-par intelligens. Videre er det en haug med douchebags som absolutt skal svare med sine personlige anbefalinger basert på anekdoter, som hyppig rett og slett er grovt misvisende.

Det dummeste du har hørt.. | Side 63 | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ligger i veldig lavt kcal underskudd type psmf diet, så bør man hvertfall ligge på rundt 8 reps, for å ikke tære for mye på muskelmassen, å ha 2-3 reps å gå på. Men på en mer moderat diet, så vil det sikkert fungere bra med lav reps på diet. Det varrierer jo også fra person til person hvordan de reagerer på treningen, og treningsmengden.

Men til trådstarter, så er det nok ikke noe måte å "punkt" slanke seg på. Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? å hvordan spiser du?

Pakksakene dine, dette er ikke råd som kan backes av verken empiri eller forskning; hva er basisen for 8+- reps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakksakene dine, dette er ikke råd som kan backes av verken empiri eller forskning; hva er basisen for 8+- reps?

Det er det lyle mcdonald har kommet frem til i boken rapid fatloss :)

edit det var 12-15 reps. Har du lest boken om psmf? :)

Du nevner også at det er dårlig svar uten "empiri". Da kan jeg fortelle at jeg lå på det antallet reps når jeg gikk på diet fra 119, til 89 på 5 månder uten å miste mye muskelmasse. (såpass må man forvente når man går så fort ned.) Beholt også styrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Emil her, som deler erfaringer.

Folk er jo helt vill på fitnessbloggen om dagen.. Kan endre tilbake til det gamle navnet, "Bedreviteren" som bloggen til Robert het.

For det er blitt utrolig mange bedrevitere her inne som hele tiden skal "ta" hverandre :)

Ja, jo, jada, men altså. Han motsier seg selv! Og - ER egentlig erfaringene til en stor man særlig overførbare til ei lita dame?

(Unnskyld, jeg skal slutte å krangle nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...