Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på trening da jeg plutselig fikk en telefon fra sjefen min!!! Jeg skulle visst jobbe i dag (sa ja til ekstravakt, men ante det ikke var i dag)… Ble ganske irritert på meg selv at jeg kunne være så sløv. Fikk skikkelig dårlig samvittighet, og all treningslysten forsvant :(

Lærte nettopp at ambisjonene mine innenfor styrketrening er sykt mye mer prestensiøs enn jeg trodde/visste om. Vurderer å gå tilbake til å se på sterke menn på youtube og tro at jeg kan fortsette å hobbytrene men likevel legge på 100 kilo på benk og nå 150 i knebøy. Fader, fikk meg en skikkelig motivasjonsknekk!

Selvfølgelig blir det det - men for meg som kan kettlebell, så ser en american kettlebellswing like dumt ut som olympiske løft med ez-stang ser ut for de som kan olympiske løft, om du skjønner?

Neida, det er ikke så dumt - det er sikkert en grei øvelse, og kulene er veldig alsidige når det kommer til trening - men, som en litt sta kettlebellutøver kan jeg dra mitt eksempel videre, og si at vil du få effekt av markløft/bøy med ez-stang også, selv om det egentlig ikke er det stangen egner seg til.

(nå er jeg bare teit og kranglete her, det vet jeg - som jeg nevner, så er ikke kettlebell swing den dummeste øvelsen, og den er sikkert nyttig den også, men jeg mener at det ikke er den mest effektive måten å bruke kula på, om du skjønner?)

Dette er det dummeste jeg har lest. Selv en sta kettebell utøver må skjønne at ingen ting er svart hvit! Om personen kjører en rask runde med KB swing som en sekvens av oppvarmingen for å fyre av gluts litt før en mark/bøy økt. Eller en person som forsøker å lære seg hip hinge bevegelsen osv.. det kan være MANGE grunner til at en KB swing kan være fornuftig.

Er så lei av å se fantaster som deg som ikke klarer å se ting fra noe annet en sin egen side.

Og hva som ser dummest ut av en kb swing og det du driver med kan faen meg diskuteres det å.

Dette er det dummeste jeg har lest. Selv en sta kettebell utøver må skjønne at ingen ting er svart hvit! Om personen kjører en rask runde med KB swing som en sekvens av oppvarmingen for å fyre av gluts litt før en mark/bøy økt. Eller en person som forsøker å lære seg hip hinge bevegelsen osv.. det kan være MANGE grunner til at en KB swing kan være fornuftig.

Er så lei av å se fantaster som deg som ikke klarer å se ting fra noe annet en sin egen side.

Og hva som ser dummest ut av en kb swing og det du driver med kan faen meg diskuteres det å.

Uavhengig av hva saken er, så går det vel alikevel an å forsøke å diskutere på en høflig og ålreit måte?

Blir det lettere å komme frem til enighet om noe hvis man er sint og går til personangrep på hverandre ?

Annonse

Tror hun som kom på 4. plass i VM og i dag deltar på NM i kettlebell har relativt god peiling på hva hun driver med. Som frøken Winther tydelig poengterer i parentesen du selv har sitert: Hun vet det ikke er en dårlig øvelse, men hun mener personlig det ikke først og fremst er det kulene er egnet for. Anbefaler deg å ta en tur innom Norwegian Athletic Forumet om det er det dummeste du har lest :)

Gjest QueenWinther

Om du vil diskutere dette skikkelig med meg, foretrekker jeg at du holder deg til diskusjonen, slutter å banne, og ikke sier i ditt første argument at du er "lei av å se fantaster som deg". Det blir litt for dumt, rett og slett.

Som frøken Charm sier ovenfor siterer du selv at jeg sier dette: "(nå er jeg bare teit og kranglete her, det vet jeg - som jeg nevner, så er ikke kettlebell swing den dummeste øvelsen, og den er sikkert nyttig den også, men jeg mener at det ikke er den mest effektive måten å bruke kula på, om du skjønner?)"

Jeg står på mitt, og synes fortsatt at double hand kettlebellswing er en litt teit øvelse, men jeg sier ikke at folk ikke skal få lov til å utføre den - jeg står ikke ved kulene mine mens jeg stirrer stygt på de som gjør det. Jeg har heller aldri sagt at Longcycle eller snatch ser smart ut, snarere tvert i mot, og det er lite poeng i å dra frem dette.

Det vi startet diskusjonen med var en gymlærer som utførte det feil, og min kommentar var EGENTLIG ment som litt tull, fordi de fleste på forumet her vet at jeg er kettlebell-entusiast og alltid må kommentere noe når ordet 'kettlebell' nevnes.

Var det noe mer?

Annonse

Selvfølgelig blir det det - men for meg som kan kettlebell, så ser en american kettlebellswing like dumt ut som olympiske løft med ez-stang ser ut for de som kan olympiske løft, om du skjønner?

Neida, det er ikke så dumt - det er sikkert en grei øvelse, og kulene er veldig alsidige når det kommer til trening - men, som en litt sta kettlebellutøver kan jeg dra mitt eksempel videre, og si at vil du få effekt av markløft/bøy med ez-stang også, selv om det egentlig ikke er det stangen egner seg til.

(nå er jeg bare teit og kranglete her, det vet jeg - som jeg nevner, så er ikke kettlebell swing den dummeste øvelsen, og den er sikkert nyttig den også, men jeg mener at det ikke er den mest effektive måten å bruke kula på, om du skjønner?)

Finnes det et universalt mål for øvelseseffektivitet man kan bruke til å rangere øvelser med uavhengig av utøverens mål?

Hvis nei, hvilke kettlebelløvelser er mer effektive enn kettlebell swing for å oppnå de effekter man ønsker når man trener kettelbell swing?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...