Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Ja, ikke sant? Du syns det du og? Bra jeg ikke er alene. Jeg irriterer meg grønn og blå og lilla over den jævla skjermen.

Ja, HUFF så opptatte vi er.... Den derre jeg har ikke hatt mulighet til å gjøre det enda får jeg høre veldig ofte da, MENS han sitter og spiller pc. Ånei så du har bare prioritert å sitte å spille pc som en liten guttunge istedet for å gjøre det vi ble enige om fordi du ikke har hatt MULIGHET til å gjøre det enda??? Jeg tåler mye altså, men NÅ er det temmelig nok i mitt hode.

Hehe. hard peptalk ja, det har jeg hatt i .... 8 år.

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder til tider. Jeg har visst 3 barn jeg.

Trener han i det minste da? Hvis ikke, får du begynne å shame han om at du er sterkere enn han. Utfordre han til noe fysisk, og vinn. Kanskje han skjerper seg dersom manndommen er truet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke sant? Du syns det du og? Bra jeg ikke er alene. Jeg irriterer meg grønn og blå og lilla over den jævla skjermen.

Ja, HUFF så opptatte vi er.... Den derre jeg har ikke hatt mulighet til å gjøre det enda får jeg høre veldig ofte da, MENS han sitter og spiller pc. Ånei så du har bare prioritert å sitte å spille pc som en liten guttunge istedet for å gjøre det vi ble enige om fordi du ikke har hatt MULIGHET til å gjøre det enda??? Jeg tåler mye altså, men NÅ er det temmelig nok i mitt hode.

Hehe. hard peptalk ja, det har jeg hatt i .... 8 år.

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder til tider. Jeg har visst 3 barn jeg.

uffa, 8 år. himmel og hav, du må ha et fjell med tålmodighet. Egentlig ganske utrolig at du orker å ha den samtalen,når du vet at svaret blir " har ikke hatt tid ennda" Noe drastisk må skje.

har tidligere arbeidskollegaer som er vel 40 år nå, og forsatt spiller data, nesten utrolig å høre på dem snakke om spilling, mens dem har samboere/kone og barn.

Høres veldig ut som noe du burde ha sagt til han direkte, og ikke lagt ut på et forum, men det er nå min mening :p

mister Ojive virker som madamen har sagt i fra "ørten hundre ganger" allerede, får ikke noe inntrykk av at ho velger å si noe om dette på et internett forum først. 8 år er temmelig lenge å bli iritert av samme tingen, uten noe endring. Som du selv sier, du har jo erfaring med gaming- da vet du at man blir oppslukt av det, man blir "hekta" og spilling gir en form for velvære, dopamin spiller nok en rolle i toppetasjen til denne mannen.

Når det er sagt, er eg enig i det du sier, ho må tak i det, før det eskalerer til noe som ødelegger forholdet totalt.

Min tanke: sometimes u just need a slap, at the back of the head, to stop the non-sens you are doing, and come back to real life:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1.

Det skal dog sies at jeg var ille på gaming før, selv i forhold (men de gamet selv). Den endringen kom som et resultat av flere ting, bl.a. tilbakemeldinger, hvordan livet ble etterhvert, osv. Det var en det jeg kaller for "en naturlig utvikling".

Om dere har vært sammen i 8 år og har to barn sammen og du sier at "du klarer det ikke mer", tipper jeg at det burde gå av flere alarmer i hodet til typen.

Jeg anbefaler på ingen måte å gå fra han, men ting har en tendens til å eskalere om en ikke tar tak i det.

Har jeg sagt før. Skjer ikkeno før. Vi blir enige om noe, men skjer ikkeno da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener han i det minste da? Hvis ikke, får du begynne å shame han om at du er sterkere enn han. Utfordre han til noe fysisk, og vinn. Kanskje han skjerper seg dersom manndommen er truet. ;)

Nei er nok lenge til jeg er sterkere enn han, men han sier at han ikke har hatt tid. Hahahahhahah. Dummeste jeg hører, jeg legger til og med opp til at han skal få trene. Hjelper han, setter opp oppsett på trening, mat, lager mat, lager avtaler så det blir lettere, men jeg vet ikke jeg. Han er så opp og ned. Blir så damete noen ganger. Er som en dame foran speilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffa, 8 år. himmel og hav, du må ha et fjell med tålmodighet. Egentlig ganske utrolig at du orker å ha den samtalen,når du vet at svaret blir " har ikke hatt tid ennda" Noe drastisk må skje.

har tidligere arbeidskollegaer som er vel 40 år nå, og forsatt spiller data, nesten utrolig å høre på dem snakke om spilling, mens dem har samboere/kone og barn.

mister Ojive virker som madamen har sagt i fra "ørten hundre ganger" allerede, får ikke noe inntrykk av at ho velger å si noe om dette på et internett forum først. 8 år er temmelig lenge å bli iritert av samme tingen, uten noe endring. Som du selv sier, du har jo erfaring med gaming- da vet du at man blir oppslukt av det, man blir "hekta" og spilling gir en form for velvære, dopamin spiller nok en rolle i toppetasjen til denne mannen.

Når det er sagt, er eg enig i det du sier, ho må tak i det, før det eskalerer til noe som ødelegger forholdet totalt.

Min tanke: sometimes u just need a slap, at the back of the head, to stop the non-sens you are doing, and come back to real life:)

Nei, det er akkurat det, jeg har ikke tålmodighet. Jeg EIER ikke tålmodighet og har ikke lunte. Noe drastisk ja, men hva?? Er jo ikkeno som hjelper. Og det er helt greit at han har en hobby, alle har vel det. Men han klarer ikke å respektere at jeg syns det går utover oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du malte ferdig kjøkkenet, tok ut av oppvaskmaskinen, plukka opp håndklene fra gulvet og ryddet opp på kjøkkenet så han fikk spille i fred.

Noen må ta det første skrittet!

Bare fokuser deg inn i gamermentalitet, ikke skyt - dere er på samme lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuppet denne tråden ser det ut som, det var ikke meningen. Et sted MÅ man jo få lov til å lufte tankene sine. Men kan dere mannfolk svare meg på EN ting; ER DERE TJUKKE I HUET, eller VIL dere at vi skal mase? 7685968975295841905430 ganger har vi hatt de samme samtalene.

DET KLIKKER FOR MEG SNART!!!!!!!!!!!

så hvis jeg fortsetter å spamme denne tråden så er det fordi det har klikket for meg og mannen sover på sofaen i natt............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du malte ferdig kjøkkenet, tok ut av oppvaskmaskinen, plukka opp håndklene fra gulvet og ryddet opp på kjøkkenet så han fikk spille i fred.

Noen må ta det første skrittet!

Bare fokuser deg inn i gamermentalitet, ikke skyt - dere er på samme lag.

Første skrittet? Ja, jeg har bare tatt alle skrittene de siste 8 årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuppet denne tråden ser det ut som, det var ikke meningen. Et sted MÅ man jo få lov til å lufte tankene sine. Men kan dere mannfolk svare meg på EN ting; ER DERE TJUKKE I HUET, eller VIL dere at vi skal mase? 7685968975295841905430 ganger har vi hatt de samme samtalene.

DET KLIKKER FOR MEG SNART!!!!!!!!!!!

så hvis jeg fortsetter å spamme denne tråden så er det fordi det har klikket for meg og mannen sover på sofaen i natt............

meh.ro10958.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kuppet denne tråden ser det ut som, det var ikke meningen. Et sted MÅ man jo få lov til å lufte tankene sine. Men kan dere mannfolk svare meg på EN ting; ER DERE TJUKKE I HUET, eller VIL dere at vi skal mase? 7685968975295841905430 ganger har vi hatt de samme samtalene.

DET KLIKKER FOR MEG SNART!!!!!!!!!!!

så hvis jeg fortsetter å spamme denne tråden så er det fordi det har klikket for meg og mannen sover på sofaen i natt............

man må sleppe ut "Steam" av og til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuppet denne tråden ser det ut som, det var ikke meningen. Et sted MÅ man jo få lov til å lufte tankene sine. Men kan dere mannfolk svare meg på EN ting; ER DERE TJUKKE I HUET, eller VIL dere at vi skal mase? 7685968975295841905430 ganger har vi hatt de samme samtalene.

DET KLIKKER FOR MEG SNART!!!!!!!!!!!

så hvis jeg fortsetter å spamme denne tråden så er det fordi det har klikket for meg og mannen sover på sofaen i natt............

Ok. Jeg kan gjøre mitt beste og prøve å forklare deg tankegangen.

Når jeg var i gamerverden, så var jeg der fordi jeg var deprimert (uten å være klar over det). Ingenting fristet, og alle gjøremål var et ork. Når eksen eller sjefen ga meg en oppgave, så følte jeg på det, var klar over at det var en oppgave som skulle gjøres, men jeg hadde ikke mental kapasitet til å "gidde". Alt var tungt og jeg følte meg utmattet.

Jeg vet ikke hva som gjør det så merkbart forskjellig: å sitte foran PCen og spille et spill som bombarderer deg med gjøremål, eller bli "bombardert" med gjøremål IRL. Det første er kanskje mer fristende fordi det er ingen som blir sint om du føkker opp, det er ingen deadline å rekke, det er en hjernedød aktivitet som fjerner fokuset fra det som er tungt og vondt (utsiden av hodet).

Det ender opp med at man etablerer en "no-mind" sone og, tro meg, den er behagelig. Rask dopamin, zero judgement, alt er bare chill.

Når det er sagt:

Du nevner at du ikke orker å være mammaen hans. Da foreslår jeg at du slutter å oppføre deg som det.

Samtidig er det verdt å tenke over "bølgelengde" som er tydeligvis ikke er avklart i.l.a. 8 år og to barn, noe jeg syner er litt rart. Det er helt klare forskjeller i aktivitetsnivåbehovet hos dere, noe som burde ha vært soleklart i.l.a. de første månedene av samboerskap (med mindre en har endret seg etterhvert).

Og så kommer man til det der om å holde ting ryddig og hva deres definisjon av "ryddig" er. Din definisjon av ryddig kan være noe helt annet enn det hans definisjon av ryddig er.

Forskjellen av aktivitetsnivåbehovet og bølgelengder generelt er nok til at ting går til helvete om en ikke er klar over det og gjør noe med det.

Etter 2x3 år hvor jeg stod for matlagingen skjønte jeg fort at jeg gidder faen ikke å "bo på kjøkkenet" i mitt neste forhold f.eks. Det er noe man lærer etterhvert.

Jeg var i det passive hjørnet selv. Jeg vet hvordan det er der. Jeg vet også at en ser seg blind for det og er ikke klar over det selv. Det måtte flere samlivsbrudd og datingfails til for å innse at jeg var såpass fubar at jeg kunne knapt kalles for en mann i mitt tilfelle. "Naturlig utvikling" har sørget for at jeg kom meg videre og er den jeg er idag og er "ti ganger" mer mann idag enn det jeg var før.

Alle vokser i sitt eget tempo som avhenger av mange mange faktorer, hvor evnen til å reflektere og være brutalt ærlig med seg selv er en av dem.

Det er verdt å legge til at det ikke er alltid den motsatte parten det er noe galt med. Jeg trodde at det var noe galt med eksen, men i ettertid fant jeg ut at mye av "det" lå på meg. Hun var bare et speil for hvem jeg var og hva jeg representerte på det tidspunktet.

Wall of text, men samliv, mennesker, psykologi, "cause & effect" er noe sykt kompliserte saker som jeg ikke kan skrive en enkel post på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg tid Ojive, du drar fram mange viktige poeng. Tar de med meg videre.

Det er også verdt å tenke over følgende:

- Autocorrect

- Smarttelefon

- Oppvaskmaskin

osv

Det er ting som gjør at du slipper å tenke, noe som er utrolig behagelig. Hjernen gjør alltid sitt beste i å spare energi. Google Maps gjør at du ikke spør folk om veibeskrivelse lenger. Facebook husker bursdager til folk du kjenner. Autocorrect retter opp ord for deg slik at du kan hjernedødt tazte vilt på tastaturet og det blir rettet opp.

Det at du "gjør alt for han" (overdrevet til det maksimalet her, men poenget står) gjør at han kanskje slutter å tenke selv. Jeg mener at det aller beste en kan gjøre for en person er å bare "kaste en ut i det". "Du er midt i en ukjent by og skal komme deg fra A til B og du har ingenting annet enn deg selv. Hva gjør du?"-type ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også verdt å tenke over følgende:

- Autocorrect

- Smarttelefon

- Oppvaskmaskin

osv

Det er ting som gjør at du slipper å tenke, noe som er utrolig behagelig. Hjernen gjør alltid sitt beste i å spare energi. Google Maps gjør at du ikke spør folk om veibeskrivelse lenger. Facebook husker bursdager til folk du kjenner. Autocorrect retter opp ord for deg slik at du kan hjernedødt tazte vilt på tastaturet og det blir rettet opp.

Det at du "gjør alt for han" (overdrevet til det maksimalet her, men poenget står) gjør at han kanskje slutter å tenke selv. Jeg mener at det aller beste en kan gjøre for en person er å bare "kaste en ut i det". "Du er midt i en ukjent by og skal komme deg fra A til B og du har ingenting annet enn deg selv. Hva gjør du?"-type ting.

Jupp. Skjønner. Greia er at jeg ikke fatter om han noen gang har tenkt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...