Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tell me more, tell me more.

Et par sitater gjennom en analyse:

Until you read the unabridged version of the story, you are completely missing out on what author J.M. Barrie was saying about parents and children and eternal childhood. You have no clue who Peter Pan is until you have read about him "hunting Captain Hook, while swearing a terrible oath, 'Hook or me this time.'" Pan crawls on his belly like a snake with "one finger on his lips and his dagger at the ready. He was frightfully happy."

But it's just for fun, right? It's a story for heaven's sake, a story about a boy in the woods playing soldier or cowboys and Indians, playing all those wild games that we all know so well and enjoyed plenty when we were little. But then comes the climactic scene on the pirate ship where the Darling children and Lost Boys must be rescued, and quite suddenly, the game is over. "There was little sound to be heard but the clang of weapons, an occasional screech or splash, and Slightly [one of the Lost Boys] monotonously counting -five-six-seven-eight-nine-ten-eleven." In the end there are fifteen dead pirates, with only two surviving to swim to shore. Captain James Hook is, of course, pushed overboard after a long fight with Peter and meets his fate in the jaws of his crocodile nemesis. Wendy does not take part in the fight, but afterwards "praised them all equally and shuddered delightfully when Michael [her youngest brother and usually portrayed in footie pajamas] showed her the place where he had killed one..." As soon as she realizes the lateness of the hour she immediately insists that all the boys go to bed, except Peter, who struts up and down on the deck. "He had one of his dreams that night, and cried in his sleep for a long time, and Wendy held him tight."

http://www.eclectica.org/v9n1/mondor_pan.html

Vanskelig å finne flere dekkende sitater, men Peter Pan er en kald, egoistisk, irrasjonell jævel gjennom mesteparten av boken - men hei, les den! Den er bra! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, å servere friskbrygget presskannekaffe, for så å gi meg " Low Lactose Milk - long life skimmed milk with non-milk fat" på boks, og suketter, når jeg ber om fløte og sukker til kaffen, det går faen meg ikke.

Det blir som å gå stafett med dårlige ski det, om ikke enda verre.

Herregud, hvor har du vært hen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens skiskyting ble utsatt til i morgen når jeg er på skolen (n)

Her hadde jeg lagt opp dagen slik at jeg fikk med meg stafetten før det bar til trening og hjem igjen for å slappe av med mer OL.

Edit: Nei, det begynner visst supertidlig på morgenen hm...

Samme her, ble superskuffet. Tror de går i mål ca den tiden jeg er på vei til skolen, så jeg får det nok ikke med meg. Med mindre man kan se TV2 Sumo på tlf o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...