Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har gått ned (tapt) omtrent 3 kg på litt over en uke, pga streptokokker i halsen. Helt forferdelig følelse å fysisk ikke klare å få i seg mat og drikke.

Tok meg bare èn dag med antibiotika og jeg var fin dagen etter :D Har du fått noen?

(ellers husker jeg det var som å svelge barberblader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg bare èn dag med antibiotika og jeg var fin dagen etter :D Har du fått noen?

(ellers husker jeg det var som å svelge barberblader).

Da var du heldig, om det var streptokokker!
:)
Jeg tenkte først at det sikkert bare var et virus (som går over av seg selv), siden jeg aldri har hatt halsbetennelse før, så jeg gikk først til legen og fikk antibiotika i går, en uke etter at det startet å bli ille. Dårlig valg, for å si det sånn!
:sick:

Eneste jeg fysisk klarte å svelge når det var på det verste var iskrem og yoghurt, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte jobb i nordNorge på tull, blei kalt inn på intervju her nede og fekk plutseleg jobb både her OG i nordNorge. Eg har allereie ein jobb eg likar, men dei nye jobbane har stort potensiale. Så dagens negative er: Jobben min her er bra og stabil, dei andre jobbane er for det meste provisjonsbasert. Kva gjer eg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tesil aka Sothøna aka Motorstopp (båten ja).. Har slutta å lense! IGJEN! :cautious:Egentlig gårsdagens, men siden det er et vedvarende problem og jeg måtte opp 4 i natt så er det absolutt dagens også :lol::dead: Så båten.. Ta den :finger:! :mad:

Jeje... Satser på at jeg klarer å holde den flytende litt til innimellom min allerede travle timeplan... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk over kontrakten du har. Vi fikk økning det forrige stedet vi bodde vi også, og jeg reagerte på det, men regnet ut at det var akkurat lovlig i forhold til %økning. Dessverre..

Tror nok det er over kun indeksregulering, men de gjemmer seg bak det at det "ikke er fornyelse av kontrakt, men inngåelse av ny kontrakt". Studentboliger har egne regler på minimumlengde for kontraktfestet lengde på leiekontrakt (sjekket i dag), så de opererer med kontrakter som er gyldige i ett år. Så i teorien kan de da øke så mye de vil hvert eneste år, fint smutthull for dem… Lurer på å høre med jushjelpa om det faktisk er mulig at det er lovlig å gjøre det sånn.

Leiemarkedet her er jo helt horribelt også, sjekket prisene for noen dager siden, og da lå de gjerne på 8k for 15 kvm med delt bad og kjøkken. :eek: Så da var det bare å glede seg til sommeren når man må flytte fra studentboligen og samtidig begynne å betale tilbake studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens negative ca hver dag:

Jeg haaaater å svelge unna piller. Og med hater, så mener jeg HATER.Verst er seloljekapslene. De er jo gigastore. Disse pillene svelges unna i en voldsom fart. Og så setter de seg fast eller det kommer luft(?) mellom de så jeg raper/gulper/brekker meg. Og den selolja, den kommer jo i små dunster gjennom hele dagen? Herreminjemini, jeg hater selolje, multivitamin, d-ribose og alt annet pakk så fryktelig intenst.Verdensproblemer ass...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er over kun indeksregulering, men de gjemmer seg bak det at det "ikke er fornyelse av kontrakt, men inngåelse av ny kontrakt". Studentboliger har egne regler på minimumlengde for kontraktfestet lengde på leiekontrakt (sjekket i dag), så de opererer med kontrakter som er gyldige i ett år. Så i teorien kan de da øke så mye de vil hvert eneste år, fint smutthull for dem… Lurer på å høre med jushjelpa om det faktisk er mulig at det er lovlig å gjøre det sånn.

Leiemarkedet her er jo helt horribelt også, sjekket prisene for noen dager siden, og da lå de gjerne på 8k for 15 kvm med delt bad og kjøkken. :eek: Så da var det bare å glede seg til sommeren når man må flytte fra studentboligen og samtidig begynne å betale tilbake studielån.

Søsteren min har også akkurat inngått ny kontrakt og der satt huseier opp prisen med 700 kr tror jeg. Men det er jo i henhold til hva du har avtalt på forhånd, så hun og samboeren visste at det var en sjans for at det ble sånn.

Ja, det er helt sykt hvor stygge priser det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...