Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jo grunnen til at det heter "h", på norsk ganske enkelt resultatet av at man leste feil i en tekst som var skrevet med slurvete håndskrift. b? nah... det er nok en h.

a h c d e f g virker jo mye bedre enn a b c d e f g

Så me er einige om at på norsk er det H og på engelsk B-flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så me er einige om at på norsk er det H og på engelsk B-flat.

Nope.

Den norske tonen Hess, vil være B-flat på engelsk.

At norsk B er B-flat på engelsk sier seg da selv at blir riktig.

Men norsk H bør være B, da vi har basert navnet på at vi er dårlige til å lese. Det er på tide å våkne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope.

Den norske tonen Hess, vil være B-flat på engelsk.

At norsk B er B-flat på engelsk sier seg da selv at blir riktig.

Men norsk H bør være B, da vi har basert navnet på at vi er dårlige til å lese. Det er på tide å våkne

Då er eg med, men eg meiner framleis at tona er H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har oppkøyring om nøyaktig 7 dagar, og har køyretime i dag. Eg er sjuk, og framleis redd for å køyre bil. Fint det. Men eg må stå, for jentungen min går på skule 8 mil heimanfrå, og sambuaren finn seg ikkje ny jobb i nærheita. Dessutan er eg permittert. Og på diett. Murrrrr

Føler med deg, holder på å ta lappen selv fordi "jeg må"....liker ikke bil. MASSE lykke til iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...