Gå til innhold

tips til matpakken?


Gjest

Anbefalte innlegg

hva spiser dere når dere ikke er hjemme hele dagen? Når jeg f. eks har seinvakt på jobb, går jeg som oftest å trener først, å da må jeg liksom ha mat til hele dagen, syns det er vanskelig å beregne :p Blir til at jeg spiser frokost, en shake og noen riskaker etter trening, har ofte med meg kyllingsalat som jeg spiser rett før jobb, og blir som oftest til jeg bare kjøper noen skyr og nutrilett barer for å få opp kaloriene litt..kan liksom ikke leve bare på skyr og salat..men nutrilett er jo ikke akkurat kjempe sundt heller..noen som har noen matpakke tips :p?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havregrøt med banan og nøtter! Like god kald:D Namnam!

hehe, har du med deg havregrøt i en matboks :p? høres ikke veldig godt ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jaaa :rolleyes: Det ER godt! Tuller ikke:D

haha æsj :p liker grøten varm :p men funker sikkert om den står i kjøleskapet og blir kald da, men har liksom ikke kjøleskap (jobber i klesbutikk), så lunken havregrøt eller cottage cheese over disken er litt upraktisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All mat kan spises kald, spør du meg. Har jeg med matpakke noe sted er jeg så sinnsykt sulten når jeg spiser den at maten smaker gudommelig uavhengig av dens opprinnelige tilstand.

Laks, kylling, kjøtt- eller fiskeboller/-kaker blandet med cottage cheese og kokte egg, masse hjertesalat, tomater, agurk/squash, minimais, rødløk og champignon, og gjerne andre ting, som rødbeter. Beste matpakken.

Hvis ikke har du lavkarbobrød eller -rundstykker om du ikke spiser vanlig brød. Har ofte med et lavkarborundstykke i tillegg til det ovenfor.

Det å spise mye mat er ikke vanskelig, det er bare en psykisk sperre. Beste måten å kvitte seg med slike sperrer er å gå tvert i mot dem og netopp spise mer. Det er heller ingen vits i å ty til nutrilettbarer. Kjøp i så fall heller to pakker skinke og spis dem. Mye sunnere, mer proteinrikt og ikke minst - smaker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All mat kan spises kald, spør du meg. Har jeg med matpakke noe sted er jeg så sinnsykt sulten når jeg spiser den at maten smaker gudommelig uavhengig av dens opprinnelige tilstand.

Laks, kylling, kjøtt- eller fiskeboller/-kaker blandet med cottage cheese og kokte egg, masse hjertesalat, tomater, agurk/squash, minimais, rødløk og champignon, og gjerne andre ting, som rødbeter. Beste matpakken.

Hvis ikke har du lavkarbobrød eller -rundstykker om du ikke spiser vanlig brød. Har ofte med et lavkarborundstykke i tillegg til det ovenfor.

Det å spise mye mat er ikke vanskelig, det er bare en psykisk sperre. Beste måten å kvitte seg med slike sperrer er å gå tvert i mot dem og netopp spise mer. Det er heller ingen vits i å ty til nutrilettbarer. Kjøp i så fall heller to pakker skinke og spis dem. Mye sunnere, mer proteinrikt og ikke minst - smaker bedre.

du har vell rett..syns bare det er stress å måtte lage mat på forhånd..slenger som oftest vare sammen en kyllingsalat da, men trenger jo mer mat enn det, så da blir det ofte nutriletter siden de ikke trenger å ligge i kjøleskap..får nokk proteiner i meg uansett :p men lavkarbobrød var kansje ikke så dumt :p cottage cheese klarer jeg ikke om det ikke kommer rett fra kjøleskapet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har alltid Tunfisk og mais stående på jobb, slenger på litt krydder og litt sukkerfri ketchup. :)

Eller lage opp en del proteinpannekaker som man ikke trenger noe syltetøy på.

En pakke skinke, avokado og noe frukt.

Cottage cheese med syltetøy og banan og nøtter

Boks makrell i tomat, noe frukt.

Cottage cheese, yoghurt, og frukt blandes

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskiver, namnamnam :)

Med skinke, ost, salat, majones, så blir det en super sandwich.

Det meste av matpakker kan lages kvelden før og stå i kjøleskapet over natta, ready to go.

Nutrilettbarer smaker så stygt, skjønner ikke at folk greier å spise dem. :wtf: Men uansett, hjemmelagde ryndstykker med leverpostei, rødbeter og spinat, himmelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødskiver, namnamnam :)

Med skinke, ost, salat, majones, så blir det en super sandwich.

Det meste av matpakker kan lages kvelden før og stå i kjøleskapet over natta, ready to go.

Nutrilettbarer smaker så stygt, skjønner ikke at folk greier å spise dem. :wtf: Men uansett, hjemmelagde ryndstykker med leverpostei, rødbeter og spinat, himmelsk.

hehe, jeg syns nutrilettbarene er dødsgode jeg :p spiser de som snop :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har du med deg havregrøt i en matboks :p? høres ikke veldig godt ut :p

Jeg har med havregrøt i matboks! Jeg pleier å lage den kvelden før og sette den i kjøleskapet, og lager du den litt tynn og tilsetter kasein/blandingsproteinpulver (har inntrykk av at ren whey bare gjør den klissete) før den blir kald stivner den og blir litt som pudding (haha dette hørtes jo helt jævlig ut :p). Det er uansett kjempegodt, litt som dessert! Vaniljeprotein med skogsbærblanding er en slager, eller Myo-Mocca gir litt melkesjokolade-feeling. Bør prøves (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med havregrøt i matboks! Jeg pleier å lage den kvelden før og sette den i kjøleskapet, og lager du den litt tynn og tilsetter kasein/blandingsproteinpulver (har inntrykk av at ren whey bare gjør den klissete) før den blir kald stivner den og blir litt som pudding (haha dette hørtes jo helt jævlig ut :p). Det er uansett kjempegodt, litt som dessert! Vaniljeprotein med skogsbærblanding er en slager, eller Myo-Mocca gir litt melkesjokolade-feeling. Bør prøves (y)

hehe, høres gråådig ekkelt ut, men samtidig litt godt :p får se om ikke jeg slenger grauten i matboksen en dag..spiser jo så mye annet rart fra før uansett sååå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager alltid dobbel middag..eller så lager jeg 4måltider en kveld..så har jeg lunsj og middag 2 dager fremmover..Da er det som regel kylling og ris (med grønnsaker)/karbonadedeig med ris (og grønnsaker)/svinekjøtt med ris (og grønnsaker).. Eller feks en boks kesam mager blanda med lett syltetøy og havregryn (homemade go morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd å lage havregrynsgrøt med varmt vann fra vannkoker? funker det? blir det godt om man blander proteinpulver oppi også da? pleier liksom alltid å koke alt i pannen, men har vannkoker på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...