Gå til innhold

tips til matpakken?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva spiser dere når dere ikke er hjemme hele dagen? Når jeg f. eks har seinvakt på jobb, går jeg som oftest å trener først, å da må jeg liksom ha mat til hele dagen, syns det er vanskelig å beregne :p Blir til at jeg spiser frokost, en shake og noen riskaker etter trening, har ofte med meg kyllingsalat som jeg spiser rett før jobb, og blir som oftest til jeg bare kjøper noen skyr og nutrilett barer for å få opp kaloriene litt..kan liksom ikke leve bare på skyr og salat..men nutrilett er jo ikke akkurat kjempe sundt heller..noen som har noen matpakke tips :p?

Grove pitabrød fra Hatting og/eller lomper/grove wraps - funker med alt!

pleier fylle pitabrød med grønnsaker og varierende fyll - kylling/karbonadedeig/reker/skinke/fiskekaker/egg osv.

Kombinerer med salsa/pesto/magre smøreoster o.l for at det ikke skal bli tørt og kjedelig!

Omelett - holder seg ganske bra =) Kan stekes sammen med f.eks laks og spinat - evt ost ?! Greit md kcal og bra smak

(evt kan du gjøre som meg - stapp omeletten inn i pitabrødet:O)

Nøtter, tørket frukt, korn --> Hiv oppi yoghurt/skyr/cottage cheese som du evt kjøper istedefor nutrilett ;)

Kok opp egg (ikke skrell dem før du faktisk skal spise) + ha med polarbrød/rugbrød o.l

Havrgryn i termokopp - kok opp vann/melk og heller over. La svelle.

Havregryn/korn/o.l + kesam/yoghurt/skyr/cottage cheese o.l i termokopp sammen med frosne bær (Termokopper holder på kulden fra bærene slik at yoghurten/skyren ikke blir ekkel og varm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd å lage havregrynsgrøt med varmt vann fra vannkoker? funker det? blir det godt om man blander proteinpulver oppi også da? pleier liksom alltid å koke alt i pannen, men har vannkoker på jobb

Funker fint det, la det stå i noen minutter å trekke litt :) Har ennå ikke prøvd med pulver i, men er sikkert bra det også, såfremst det ikke klumper seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint det, la det stå i noen minutter å trekke litt :) Har ennå ikke prøvd med pulver i, men er sikkert bra det også, såfremst det ikke klumper seg.

det jeg tenkte og, at det kansje klumper seg, men kan prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grove pitabrød fra Hatting og/eller lomper/grove wraps - funker med alt!

pleier fylle pitabrød med grønnsaker og varierende fyll - kylling/karbonadedeig/reker/skinke/fiskekaker/egg osv.

Kombinerer med salsa/pesto/magre smøreoster o.l for at det ikke skal bli tørt og kjedelig!

Omelett - holder seg ganske bra =) Kan stekes sammen med f.eks laks og spinat - evt ost ?! Greit md kcal og bra smak

(evt kan du gjøre som meg - stapp omeletten inn i pitabrødet:O)

Nøtter, tørket frukt, korn --> Hiv oppi yoghurt/skyr/cottage cheese som du evt kjøper istedefor nutrilett ;)

Kok opp egg (ikke skrell dem før du faktisk skal spise) + ha med polarbrød/rugbrød o.l

Havrgryn i termokopp - kok opp vann/melk og heller over. La svelle.

Havregryn/korn/o.l + kesam/yoghurt/skyr/cottage cheese o.l i termokopp sammen med frosne bær (Termokopper holder på kulden fra bærene slik at yoghurten/skyren ikke blir ekkel og varm)

takk for masse gode tips daa :D får kansje prøve noe..har blitt litt flinkere daa, lagd f. eks kylling eller kjøpt lavkarbobrød eller cc og frukt å sånt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobber kveld syns jeg at jeg skal ha varm middag, og spesielt siden jeg alltid trener før senvakt. Lager derfor opp mye middag når jeg lager, og porsjonerer i bokser for 2-3 dager :) Blir oftest kylling med ris/grønnsaker/wok/nudler osv. Ferdig til å varmes i micro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stivner ikke grøten når den blir kald da? ;)

Njaaa, bare pittelitt;) Om jeg lager den kvelden før og setter den i kjøleskapet til dagen etter blir den det, men når jeg lager den om morgenen er den til og med lunken og ikke pittelitt stivnet en gang til lunsj ;) Namnamnam - uansett:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å synes matpakker ikke er det gøyeste, men nå kjente jeg ble veldig gira og inspirert! :D Gleder meg til å slippe løs kreativiteten nå som skole og alt annet begynner for fullt :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Frokost hjemme

- Lunsj - en stooor kalkunsalat

- Ekstra: en flaske fun light, ett eple, tyggis, penger til kaffe

- Etterskolen/Førtrening: cottage cheese med 1,5 never havregryn, 1 scoop sjokoladeprotein og eplebiter

og så er det hjem, middag, kvelds osv..

post-7051-14440878906394_thumb.jpg

Dette er favoritten for tiden. CC med havregryn, hjemmelaget blåbærsyltetøy, ekstra bær/frukt og sukrin:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lagd litt matpakker til i morgen nå faktisk..først frokost hjemme, så riskaker og shake til etter trening, så en stor kyllingsalat + ett epple, også trelavkarboskiver og to skyr til senere på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha æsj :p liker grøten varm :p men funker sikkert om den står i kjøleskapet og blir kald da, men har liksom ikke kjøleskap (jobber i klesbutikk), så lunken havregrøt eller cottage cheese over disken er litt upraktisk :p
Jeg har havregrøt i Aladin boks. Den holder seg varm !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...