Gå til innhold

Bruk For avakado


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Avocadokrem (en slags variant av guacamole):

2 modne avo

1/2 beger creme fraice

saften fra 1 lime

rød chili (så mye du liker selv)

salt, pepper, fersk koriander og litt spisskummen.

Del og rens avo'ene, finhakk chilien, bland alt i kjøkkenmaskin til du har en fin kremete konsistens. Bra som dipp, kald saus ved siden av fisk, grillmat, storfe, skalldyr, ja det meste egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Del avokadoen i to og ta ut steinen. Det er utrolig godt med CC, kesam eller pesto i hullet med sitronpepper over. Ellers pleier jeg å blande reker med kesam og dill, og har det i hullet på avokadoen. Ganske godt med avokado i salater også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til dem som ikke har stavmikser og må mose med gaffel: skjær avokadoen opp i skallet med en sløv kniv etter å ha tatt ut steinen. Derfra er det bare å bruke en skje, få det i en skål og mose videre med gaffel. Slipper alt griset på fjøla/ skjærebrettet.

Halve avokadoer med litt sitron, salt, pepper og reker er også en knall kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Vet du hvorfor? Kun nysgjerrig.

Bruker vanligvis sitron/lime for å hindre at den blir fort brun, men å slenge tilbake steinen skal testes.

Er nok et kjerringråd, men den holder seg tilsynelatende lengre, kan lage to skåler neste gang, og teste ordentlig;) synsing er jo ikke alltid vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager guacamole av en avocado, 1/4 rødløk, en tomat, litt koriander, dråper lime + salt og pepper.

Blander med gaffel og bruker som pålegg på knekkebrød eller som tilbehør til kjøtt og kylling:)

Her er dagens måltid før trening, som pålegg på nystekte knekkebrød. NAMNAM:

post-7587-14440869712686_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Fint å ha i ansiktsmasken! Hvis du bruker sånt, Ruben, haaha :p

Bruker det selv, er enklere når jeg spiser nachos forran tvn. Drar bare nachoen over trynet til det er fritt for maske. Voila, fresh hud og dip samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det selv, er enklere når jeg spiser nachos forran tvn. Drar bare nachoen over trynet til det er fritt for maske. Voila, fresh hud og dip samtidig!

Haha, jeg og venninnen min gjorde alltid det før imens vi så sex and the city eller frustrerte fruer! Herlig :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...