Gå til innhold

Spirulina, Chlorella, Hvetegress mm.


Seboli

Anbefalte innlegg

Hva mener folket om Spirulina, Chlorella, Hvetegress og tilsvarende kosttilskudd for en sunn livsstil?

Jeg føler at jeg har hatt meget godt av det. Sjelden syk, bra med energi osv. Men jeg spiser også ganske sunt ved siden av så det kan jo også være derfor.

Noen andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig god effekt av spirulina - jeg har i utgangspunktet et elendig immunforsvar, og føler at spirulina (sammen med andre kosttilskudd) hjelper en god del :) Har også tatt chlorella i perioder, men den skal vel virke noe mer "rensende", så kanskje litt vanskelig å se effekten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som en fjortiss etter 5 dager med spirulina! Store, røde, hovne og gule kviser OVERALT. Mulig dette hadde gått over om jeg hadde gidda å ta spirulina i en lengre periode, men orker det rett og slett ikke.

Haha, forskjellig erfaring skjønner jeg;) Men som du sier, fult mulig det hadde gitt seg om du hadde prøvd litt lenger. Er jo ofte sånn at det blir værre før det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.livestrong.com/article/474069-negative-facts-about-spirulina/

og http://biogreens.no/bio-life-spirulina/

Jeg synes spirulina er latterlig oppskrytt. Jeg gikk rett på da jeg så hvor utrolig mye mer spirulina har av alt (mer betakaroten enn gulrot og blablabla), men det er jo hvis man inntar utrolig store mengder! og det er jo helt umulig med den forferdelige smaken! Og hvis man tar å blander inn 1 ts i smoothien, f.eks, har den jo omtrent ingen effekt... bare les link nr 2 nederst på siden) om hvor lite det egentlig er av alt pr døgndose... pluss at det er dyrt... (og ja, jeg har prøvd det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på spirulina for en tid tilbake når jeg hadde vært innlagt for anoreksi en stund. Blodprøvene ble aldri bedre.. Imunforsvaret var farlig lavt og jeg hadde ingen energi. Jeg begynte på spirulina i smug og plutselig var blodprøvene brae og jeg fikk smått energien tilbake! Jeg fikk energi til å trene igjen på en vekt på 34kg(iiik).. Og etter dette har jeg fortsatt å ta både spirulina og innimellom andre alger. Fordi jeg tror dette er bra for meg og fordi det er rensende og næringsrikt.

Nå har jeg ikke noe erfaring at jeg fikk så veldig fin hud osv. ¨Men håret har helt klart blitt mer av (har korte hår som gror ut etter mange år med veldig tynt hår)

Ja det er dyrt desverre, men jeg tror at om man merker forskjell så er det verdt det. Men folk er forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fra juli til januar tok jeg Spirulina og Clorella regelmessig, og hele høsten også Acai. Jeg merket ingen forskjell overhodet, og sluttet med det. Dessuten mistenkte jeg mot slutten at huden min hadde en litt merkelig, grønnaktig undertone, og det var det som fikk meg til å slutte med det. Føler vann, nok søvn, regelmessig trening, frisk luft og generell næringsrik og sukkerfri mat er det som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har tatt både spirulina og chlorella. Det er jo litt vanskelig å si nøyaktig hvor mye effekt det har, for det kan jo bli påvirket av placebo og andre faktorer, men jeg mener iallefall at jeg fikk finere hud og litt mer energi av spirulina. Chlorella hadde litt detoxeffekt til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener folket om Spirulina, Chlorella, Hvetegress og tilsvarende kosttilskudd for en sunn livsstil?

Jeg føler at jeg har hatt meget godt av det. Sjelden syk, bra med energi osv. Men jeg spiser også ganske sunt ved siden av så det kan jo også være derfor.

Noen andre som har erfaringer?

Jeg har gode erfaringer med det, og flere venner og familie startet med det etter jeg tipset de om det.

Jeg tipset noen jeg kjenner som er kreftsyk om dette som igjen formidlet dette til legen sin. Da rådet legen å ta chlorella i sammen med vit-b og magnesium. Skal spørre hvorfor neste gang jeg prater med personen.

Jeg har b.l.a fått en mye bedre hud(-farge) etter bruken av dette, også fikk jeg mer energi.

Jeg tar denne "all-round" med de fleste typer gress i, og chlorella. Liker begge godt. I tillegg tar jeg amla-c, fra samme merke (alle i fra pure planet), og ja, jeg har faktisk troen på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med det, og flere venner og familie startet med det etter jeg tipset de om det.

Jeg tipset noen jeg kjenner som er kreftsyk om dette som igjen formidlet dette til legen sin. Da rådet legen å ta chlorella i sammen med vit-b og magnesium. Skal spørre hvorfor neste gang jeg prater med personen.

Jeg har b.l.a fått en mye bedre hud(-farge) etter bruken av dette, også fikk jeg mer energi.

Jeg tar denne "all-round" med de fleste typer gress i, og chlorella. Liker begge godt. I tillegg tar jeg amla-c, fra samme merke (alle i fra pure planet), og ja, jeg har faktisk troen på dette.

Nå har jeg ingen kilder på dette, men har hørt at Spirulina/Chlorella er ikke bra fordi den hindrer opptak av B-vitamin, kan være derfor legen anbefalte det? ..men har prøvd jeg også, kan ikke si jeg merket noe forskjell fra eller til men, tok ganske lite da, te-sjke om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detox var kanskje ikke nødvendigvis det beste begrepet (?), men det som skjedde var at jeg måtte veldig mye tisse, det virket litt avførende. Dessuten ble jeg litt småkvalm i begynnelsen, men det gikk over etter noen dager.

Ifølge informasjonen på iherb skjer dette fordi det har en rensende effekt, hvorvidt det stemmer eller ikke er en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen kilder på dette, men har hørt at Spirulina/Chlorella er ikke bra fordi den hindrer opptak av B-vitamin, kan være derfor legen anbefalte det? ..men har prøvd jeg også, kan ikke si jeg merket noe forskjell fra eller til men, tok ganske lite da, te-sjke om dagen.

Ok. :)

Nei, man vet jo ikke om dette er bra. I følge helsekosten skal ikke dette taes med sitrusfrukt/drikk, for da hemmet det opptaket av algene/gresset. Men det kan godt være det er noe i det du sier, siden personen som begynte med dette ble rådet til å ta dette med vit-b.

Opplevde en litt merkelig ting med ei jeg ga et glass vann med et toppet t-skje med chlorella i. Hun spiser veldig usunt (noe hun vet selv), og etter en halvtime kastet hun opp alt sammen. Hun var nesten helt grønn i ansiktet og hun svettet som bare det. Mulig hun fikk for mye (?).

Sikkert kjekt å ha respekt for dette også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :)

Nei, man vet jo ikke om dette er bra. I følge helsekosten skal ikke dette taes med sitrusfrukt/drikk, for da hemmet det opptaket av algene/gresset. Men det kan godt være det er noe i det du sier, siden personen som begynte med dette ble rådet til å ta dette med vit-b.

Opplevde en litt merkelig ting med ei jeg ga et glass vann med et toppet t-skje med chlorella i. Hun spiser veldig usunt (noe hun vet selv), og etter en halvtime kastet hun opp alt sammen. Hun var nesten helt grønn i ansiktet og hun svettet som bare det. Mulig hun fikk for mye (?).

Sikkert kjekt å ha respekt for dette også. :)

Kan like gjerne være det usunne hun spiste tidligere den dagen som gjorde at hun kastet opp, vet aldri, men trenger ikke spirulina akkurat nå så holder meg unna til jeg får noe mer håndfast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...