Gå til innhold

Spirulina, Chlorella, Hvetegress mm.


Seboli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok spirulina og chlorella en liten stund.. Merka ikke forskjell på noe bortsett fra at doturene var litt "løse", if you get my drift.

Hadde en laang pause, vet ikke hvorfor, slurv sikkert. Men så starta jeg igjen og ble skikkelig dårlig. Svimmel, dødskvalm og ble sittende på do i to timer og bæsja vann :p Jeg skjønte ikke hvorfor, men de neste dagene droppa jeg alt og begynte forsiktig med en og en ting (av mat, kosttilskudd, you name it) for å finne ut hva det var. Spirulina gikk greit. Så tok jeg en chlorella, og da var det pån igjen. Uheldigvis for meg hadde jeg rukket å spist før jeg ble dårlig denne gangen, i motsetning til forrige gang, så nå kom det begge veier :(

Jeg er ganske sikker på at årsaken er for store tabletter. Du skal jo ta så sykt mange om dagen, så jeg kjøpte de som var hakket større, så jeg kunne ta tre mindre om dagen. Dermed ble opptrappinga, som man skal ha på slike ting, for brå.. Nå tør jeg ikke mer. Det var helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er billigst å kjøpe på iherb i utlandet, og i Norge. Fordelene med å kjøpe fra Norge er at du får varene raskere, og slipper tollproblematikk.

Du får chlorella og spirulina både som tabletter og pulver. Tabletter gjør at du ikke kjenner smaken, og mange synes at pulver ikke smaker så godt. Jeg synes smaken er helt ok når du blander med juice f.eks. Tabletter gjør det enklere å dosere iom ift "skjemål". Tror ikke det er nødvendig å ta dette rett før trening. Mange sier at det er best å spise supermat på tom mage for bedre næringsopptak. Det er nok lurt å begynne forsiktig og trappe opp etterhvert. Om man tar det flere ganger daglig er vel opp til den enkelte, men jeg tar det som regel kun en gang om dagen som et supplement. Gjerne blandet i en shake med grønnsaker evt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kom over dette tilbudet hos Bigvits:

http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=1303&cid=&tid=&bid=

Bare et lite tips, hvis noen vil kjøpe Spirulina for en billig penge :)

Når det gjelder MIN erfaring med Spirulina, har jeg ikke merket så innmari stor forskjell fra når jeg ikke tok det (altså har ikke jeg hatt noen reaksjoner som har hatt konsekvenser på mine do-besøk o.l. heller ;)), men så har jeg brukt det bare i ca. 2 uker.

Det jeg derimot har erfart de siste ukene er at jeg generelt har mye mer energi enn hva jeg hadde tidligere.

Dette har en naturlig sammenheng med flere ting for min del, men jeg velger å tro at noe av dette kommer av at jeg har blitt mer interessert i supermat, og deriblant Spirulina.

Placebo eller ikke - jeg merker ihvertfall en effekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...