Gå til innhold

Spirulina, Chlorella, Hvetegress mm.


Seboli

Anbefalte innlegg

Kan like gjerne være det usunne hun spiste tidligere den dagen som gjorde at hun kastet opp, vet aldri, men trenger ikke spirulina akkurat nå så holder meg unna til jeg får noe mer håndfast :)

Ja, jeg tenke at det også kunne være det. En slags "kræsj". Sunt VS usunt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Placeboeffekt?

Kom over denne artikkelen i dag: http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/vitaminpiller-oeker-doedeligheten-3740089.html

Vet ikke hva jeg skal tro, jeg. Men det har nå blitt et par spirulina-piller i dag, selv om jeg ikke har særlig stor tro på det.

Supermat er ikke vitaminer i pilleform, men matvarer med spesielt høyt næringsinnhold. Om det er nødvendig kan heller diskuteres opp, ned og i mente, men de fleste vil klare seg lenge med et variert inntak av frukt, grønnsaker, kjøtt, fisk og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermat er ikke vitaminer i pilleform, men matvarer med spesielt høyt næringsinnhold. Om det er nødvendig kan heller diskuteres opp, ned og i mente, men de fleste vil klare seg lenge med et variert inntak av frukt, grønnsaker, kjøtt, fisk og egg.

Jeg vet, men refererte til inntak av betakaroten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det er mye meninger for og i mot supermat, men jeg har selv erfart at det har en god effekt på min kropp :)

Jeg tar både spirulina, chlorella, purely greens max og activated barely (som karbohydrater før trening).

Lager en shake av vann, spirulina, chlorella og purely greens max som jeg tar før frokost.

Før styrketrening tar jeg samme, men legger til proteinpulver og activated barely.

Etter styrketrening tar jeg samme som over, bare uten activated barely

Har tatt det i snart et år.

Tidligere slet jeg mye med mageproblemer og en rekke intoleranser. Merker selv en stor forbedring mtp fordøyelsen. Føler meg også superkvikk etter min daglige frokost-shake, og føler selv at kroppen henter seg fortere inn igjen etter en slitsom økt når jeg tar supermat. Hadde en pause på 1 mnd, og kroppen fungerte rett og slett ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER supermat!! Det er det beste som finns! Jeg har brukt litt forskjellig i over et år nå, og jeg er SUPER fornøyd. Har brukt litt forskjellig, men er HEKTA på spirulina! Jeg tenkte jeg skulle slutte å bruke det og heller gå over til noe annet (bio stabilizer) - skal få energi av den også, men det gjorde ikke jeg. Dermed var det rett tilbake til spirulina. Bruker også purely greens max - av og til. Klarer ikke smaken på det, selv om det er blandet med eple juice eller smoothie. Den sammen med spirulinanen er en energibombe i seg selv. Stabilisatoren bruker jeg for blodsuget - I LOVE candy. men den hjelper så bare pokker, har serr ikke noe sug altså. Sykt rart. Får ikke vann i munnen når jeg ser snopet jeg digger. Rart.

Før jeg begynte å bruke de forskjellige produktene (har brukt flere, gidder bare ikke å ramse opp.), så var jeg veldig lav på energi. Klarte liksom ikke å utnytte dagen på samme måte. Jeg var ikke så veldig positiv til det hele, men etter hvert la jeg merke til hvor effektivt det var! Helt fantastisk! Jeg skal aldri slutte å bruke spirulina iallefall! :) Tenker jeg skal begynne å bruke det sammen med chlorella snart :) Har noen prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt Spirulina i perioder, men kan ikke si jeg merker den store forskjellen. Det er jo så dyrt, så bøtter ikke innpå akkurat.. mulig jeg tar for lite til å merke noen effekt.

Hvor mye tar du til dagen, når og hvordan? Det har litt å si nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt med meg forskjellen på spirulina og chlorella. Chlorella er mer en slags "detox", i mens spirulina er bra for...?

Jeg har lest om forskjellene, og spurt de på helsekostene, men det virker litt sånn hipp som happ for ut i fra svarene jeg får, siden de mener spirulina har en detox-effekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt med meg forskjellen på spirulina og chlorella. Chlorella er mer en slags "detox", i mens spirulina er bra for...?

Jeg har lest om forskjellene, og spurt de på helsekostene, men det virker litt sånn hipp som happ for ut i fra svarene jeg får, siden de mener spirulina har en detox-effekt også.

Detox er uansett bare tull. Du skiller ikke stoffer ut raskere ved å spise supermat, og heller ikke ved andre detox-metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt med meg forskjellen på spirulina og chlorella. Chlorella er mer en slags "detox", i mens spirulina er bra for...?

Jeg har lest om forskjellene, og spurt de på helsekostene, men det virker litt sånn hipp som happ for ut i fra svarene jeg får, siden de mener spirulina har en detox-effekt også.

Om forskjellen på spirulina og chlorella, hentet fra supernature sine nettsider:

Begge inneholder store mengder proteiner og vitaminer. Men Chlorella inneholder opptil 7 ganger mer klorofyll enn spirulina. Forskning av ledende mikrobiologer viser at spirulina er en mer primitiv organisme enn Chlorella. Den er flercellet, og den mangler en fast cellekjerne. Det vil si at DNA og RNA-stoffene i Chlorella er av bedre kvalitet enn i spirulina. I tillegg inneholder Chlorella mer naturlig jern enn spirulina. Selv om dette er i små doser, er jern viktige for dannelsen av røde blodlegemer for opptak av oksygen til alle kroppens områder.

http://www.super-nature.no/supershop.nsf/index.html?OpenFrameSet&Frame=main&Src=http://www.super-nature.no/supershop.nsf/docs/5798

http://www.super-nature.no/supershop.nsf/index.html?OpenFrameSet&Frame=main&Src=http://www.super-nature.no/supershop.nsf/docs/4871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt med meg forskjellen på spirulina og chlorella. Chlorella er mer en slags "detox", i mens spirulina er bra for...?

Jeg har lest om forskjellene, og spurt de på helsekostene, men det virker litt sånn hipp som happ for ut i fra svarene jeg får, siden de mener spirulina har en detox-effekt også.

Spirulina inneholder mye jern, betakaroten og andre næringsstoffer. Skal visst være veldig bra når man slanker seg og vil få i seg mye næring på lite innhold, leste jeg. Inneholder også mye proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chlorella inneholder enda mer chlorofyll enn spirulina. Men spirulina har et enda høyere innehold av proteiner og jern. Begge gir energi og detoxer. Jeg vil si at spirulina er sterkere når det kommer til detoxing. Jeg har ikke brukt chlorella, men jeg kan godt tenke meg å bruke de sammen for en dobbel effekt av energi og rengjøring av blod og tarmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste positive effektene folk får av dette er placebo. Ikke at man skal undervurdere placebo, men det kan bli dyrt i lengden.

Rart, ble magen min plutselig bedre fordi jeg begynte med spirulina? Hud og hår har blitt bedre, energien har også blitt mye bedre. Sluttet med alle produktene i en periode. Dagene var ikke det samme. Har du selv brukt produktene?? For min del er det ikke dyrt når jeg får så mye igjen for det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, ble magen min plutselig bedre fordi jeg begynte med spirulina? Hud og hår har blitt bedre, energien har også blitt mye bedre. Sluttet med alle produktene i en periode. Dagene var ikke det samme. Har du selv brukt produktene?? For min del er det ikke dyrt når jeg får så mye igjen for det! ;)

Har ikke brukt det selv, men foreleser tok opp temaet på forelesning her om dagen, i forbindelse med kosttilskudd/trenddietter! Konklusjonen var vel at man kan få i seg de samme vitaminene på andre måter, og at det ikke er noen vits. Men om folk føler seg bedre med det, så for all del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt det selv, men foreleser tok opp temaet på forelesning her om dagen, i forbindelse med kosttilskudd/trenddietter! Konklusjonen var vel at man kan få i seg de samme vitaminene på andre måter, og at det ikke er noen vits. Men om folk føler seg bedre med det, så for all del!

En kan få de samme vitaminene i fra andre steder også, men disse produktene er helt naturlige og kroppen tar det opp mye lettere/fortere og det skader verken leveren eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chlorella inneholder enda mer chlorofyll enn spirulina. Men spirulina har et enda høyere innehold av proteiner og jern. Begge gir energi og detoxer. Jeg vil si at spirulina er sterkere når det kommer til detoxing. Jeg har ikke brukt chlorella, men jeg kan godt tenke meg å bruke de sammen for en dobbel effekt av energi og rengjøring av blod og tarmer :)

Begge er næringsrike, men detox er bare noe tull. Hvordan mener du at disse matvarene "detoxer", hva legger du i det begrepet?

En kan få de samme vitaminene i fra andre steder også, men disse produktene er helt naturlige og kroppen tar det opp mye lettere/fortere og det skader verken leveren eller noe annet.

Hvordan begrunner du at vitaminer/mineraler fra disse produktene tas opp lettere/fortere enn de samme vitaminene fra annen mat, og skader annen mat leveren eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...