Gå til innhold

Hjelp, hvorfor skjer det ikke noe?


Anbefalte innlegg

Ikke at jeg tror at du har hatt så veldig mye "farlig fett", men det er jo faktisk det som er viktigst å få bort...

Det virker uansett ikke som du vil ta ting til deg når folk råder deg til å endre kost/trening, så da får du bare fortsette å gjøre som du vil. Lykke til.

Jeg stiller meg bare litt kritisk til hva folk sier, og jeg har tatt til meg mye av det folk har skrevet til meg. Evig takknemlig at noen gidder å ta seg tid til å skrive til meg, og si sine egne meninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da er mitt spørsmål; hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Eller merker noe på kroppen?Mange av vennene mine som spiser usunt, og trenger max tre ganger i uken fyker ned i vekt.. Jeg har ikke stoffskifte eller noe lignende, jeg sover minst 6 timer om nettene, stresser lite gjør jeg også, så det skal ikke være noen grunn for at jeg ikke skal gå ned i vekt. Og som jeg ser det, så får jeg ikke i meg så alt for mange kalorier iløpet av en dag! Hva gjør jeg galt?

Dette var det jeg skrev, og ville ha tilbakemeldinger på. Jeg synes det er flott at mange gir meg tilbakemeldinger, og jeg har tatt med meg mange av de forslagene som har kommet. Men jeg vet jo selv at jeg har ''rett'' bmi, om det går an å si det slik, og jeg vet selv hva legene mine har sagt.

Jeg vil ha tilbakemeldinger, og de trenger ikke alltid passe med mine meninger, men jeg synes det er godt å høre hva andre synes. Å meninger kan man alltid endre ;)

Fordi du trener for mye, stresser og spiser for lite og fordi du ikke trenger å gå ned i vekt. Du har ett usunt bilde på deg selv og jeg er ikke sikker på at denne tråden er noe for oss vanlige å svare på. Du trenger noen med bredere kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå synes jeg veldig mange sier at kostholdet mitt ikke ser bra ut, både i form av at jeg ikke får i meg nok kalorier/proteiner osv, men også at det ser restriktivt ut. Kan dere da komme med eksempler på hvordan jeg kan spise, og hvor mye mat jeg skal plusse på? Feks: 4 riskaker istedet for to? Er det det dere mener?

1,5 ganger kroppsvekt proteiner minimum pr dag, 10-20 gram fett minimum i hvert måltid, ca 1 ganger kroppsvekt i gode karbs, hovedsakelig de siste måltidene før senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at jeg er unormal? :)

Nei, jeg sier at du har gått i samme fella som 98% av alle andre jenter.

Inkludert meg.

Tingen som bekymrer meg er at du vil ned i vekt når du veier midt på 50tallet og er 168 høy.

Vekta er bare noe tullerier. Spis proteinene dine, bygg styrke og muskler, så får du en fantastisk kropp. Greit, kanskje du plutselig veier 60 kg, men du ser slankere ut enn på 56 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, siden jeg nesten bare har fått kommentarer på at jeg spiser for lite, så har jeg laget meg en plan som jeg skal prøve å følge den kommende uken. Kom gjerne med tilbakemeldinger på den.

Mandag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk og blåbær

Lunsj -> Tre knekkebrød med leverpostei, en skål med vaniljekesam og bær

Mellommåltid: -> Nøtter, og en frukt + litt bær

Middag: To fileer med laks, og masse ferske grønnsaker, og kesam

Kveldsmat: Tre riskjeks med hvit eller brunost, to frukt

Tirsdag: Frokost -> Havregryn med skummamelk

Lunsj -> Skyr (melonmani) blandet med havregryn og musli, en frukt

Mellomåltid -> Proteinsjokolade og nøtter

Middag: En halv grilla kylling, masse ferske grønnsaker, og kesam

Kveldsmat: En smoothie laget av vann, vaniljekesam, havregryn, banan, bringebær og jorbær

Onsdag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk og bringebær

Lunsj -> Vaniljekesam med havregryn, frukt og bær (en hel skål), og nøtter

Mellommåltid -> En liten skyr, nøtter

Middag -> Pannekaker laget av to bananer, to egg, 6 skjer med vaniljekesam, og 2 skjer bakepulver, bær og vaniljekesam som ''pålegg''

Kveldsmat: Tre knekkebrød med hvitost, og en frukt

Torsdag: Frokost -> Havregryn med skummamelk og kanel

Lunsj -> Rester av pannekakene (selvfølgelig nok til å bli mett) + en frukt

Mellommåltid -> Nøtter og to frukt

Middag -> To pizza laget av speltlompe, ketshup uten sukker, ost, jalapenos og litt kyllingkjøttdeig, med litt kesam

Kveldsmat -> Tre riskjeks med smelta hvitost og krydder, og en frukt

Fredag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk

Lunsj -> To Speltlomper fylt med salat og kylling, + en frukt

Mellommåltid -> Skyr med havregryn

Middag -> Kyllingfilet og masse salat og kesam

Kveldsmat -> Vaniljekesam med frukt og bær

Lørdag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk

Lunsj -> Tre knekkebrød med leverpostei + en frukt

Mellomåltid -> Nøtter og to frukt

Middag -> vaffelkaker laget av havregryn, vaniljekesam, egg, banan, bakepulver, og proteinpulver om jeg får tak i..

Kveldsmat -> Vaniljekesam med bær og frukt

Søndag

Frokost -> Havregryn med skummamelk og jordbær

Lunsj -> Tre riskjeks med hvitost, og ett knekkebrød med leverpostei

Mellommåltid -> Vaniljekesam med nøtter og frukt

Middag -> Stekt torsk og masse grønnsaker, og kesam

Kvelsmat -> En smoothie laget av vann, vaniljekesam, bringebær, jordbær, havregryn

Ser dette bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier at du har gått i samme fella som 98% av alle andre jenter.

Inkludert meg.

Tingen som bekymrer meg er at du vil ned i vekt når du veier midt på 50tallet og er 168 høy.

Vekta er bare noe tullerier. Spis proteinene dine, bygg styrke og muskler, så får du en fantastisk kropp. Greit, kanskje du plutselig veier 60 kg, men du ser slankere ut enn på 56 kg.

Tror det er mange som går i fella ja, men det er ikke det jeg har lyst til. Men synes bare det er vanskelig å skal spise mer når jeg selv vet at jeg blir dårlig av å spise masse mat.. Har skrevet en ny plan, så hadde vært fint om du kunne se på den :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, siden jeg nesten bare har fått kommentarer på at jeg spiser for lite, så har jeg laget meg en plan som jeg skal prøve å følge den kommende uken. Kom gjerne med tilbakemeldinger på den.

Mandag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk og blåbær

30 gram havregryn, 30 gram kokosmelk, med en scoop protein + 10 gram mørk sjokolade + vita artic oil + bær

Lunsj -> Tre knekkebrød med leverpostei, en skål med vaniljekesam og bær

En boks cottage cheese + 125 gram bær

Mellommåltid: -> Nøtter, og en frukt + litt bær

Før trening: En frukt

Etter trening: En banan + 30 gram proteinpulver + 125 gram bær

Middag: To fileer med laks, og masse ferske grønnsaker, og kesam

200 gram kjøtt/fisk + masse ferske grønnsaker, og 30 gram ris/100 gram potet/200 gram søtpotet

Kveldsmat: Tre riskjeks med hvit eller brunost, to frukt

Proteinpannekaker av 2 egg, 50 gram proteinpulver, en banan, litt havregryn og lys glutenfri melblanding

Tirsdag: Frokost -> Havregryn med skummamelk

125 gram laks + halv boks mager kesam + grønnsaker

Lunsj -> Skyr (melonmani) blandet med havregryn og musli, en frukt

Skyr + 20 gram nøtter + en frukt + 20 gram protein

Mellomåltid -> Proteinsjokolade og nøtter <==proteinsjokolade er ikke måltidtidsertatning det er sjokoladeerstatning, vekk med det.

En frukt + ett par nøtter

Middag: En halv grilla kylling, masse ferske grønnsaker, og kesam

200 gram kjøtt/fisk, grønnsaker, halv avocado

Kveldsmat: En smoothie laget av vann, vaniljekesam, havregryn, banan, bringebær og jorbær

En smoothie laget av vann, mager kesam, havregryn, banan, bringebær og jorbær + 30 gram protein. Tilsett heller vaniljestang.

Onsdag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk og bringebær

Havregrøt 30 gram kokosmelk, med en scoop protein + 10 gram mørk sjokolade + vita artic oil + 125 gram bær

Lunsj -> Vaniljekesam med havregryn, frukt og bær (en hel skål), og nøtter

En boks mager kesam, frukt og bær + 20 gram nøtter + fersk vanilje

Mellommåltid -> En liten skyr, nøtter

F.T En skyr

E.T 30 gram protein + 1 banan

Middag -> Pannekaker laget av to bananer, to egg, 6 skjer med vaniljekesam, og 2 skjer bakepulver, bær og vaniljekesam som ''pålegg''

Pannekaker/vaffler laget av en banan, to egg, 30 gram protein, mager kesam, havregryn. Mager vaniljekesam+ bør som topping

Kveldsmat: Tre knekkebrød med hvitost, og en frukt

En boks mager cottage cheese + 40 gram hvit ris + bær

Torsdag: Frokost -> Havregryn med skummamelk og kanel

125 gram laks + halv boks mager kesam + grønnsaker

Lunsj -> Rester av pannekakene (selvfølgelig nok til å bli mett) + en frukt

Cæsarsalat eller lignende med 200 gram kjøtt i + 15 gram fett

Mellommåltid -> Nøtter og to frukt

En frukt, 10 gram nøtter

Middag -> To pizza laget av speltlompe, ketshup uten sukker, ost, jalapenos og litt kyllingkjøttdeig, med litt kesam

Du dør ikke av å spise ketsjup med sukker, men det er ditt valg, 200 gram kjøttdeig/karbonadedeig!

Kveldsmat -> Tre riskjeks med smelta hvitost og krydder, og en frukt

150 gram kjøtt/fisk, grønnsaker og 30 gram hvit ris

Fredag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk

Havregrøt 30 gram kokosmelk, med en scoop protein + 10 gram mørk sjokolade + vita artic oil + 125 gram bær

Lunsj -> To Speltlomper fylt med salat og kylling, + en frukt

To potetlomper fylt med 200 gram kjøtt, salat, 1/2 avocado

Mellommåltid -> Skyr med havregryn

Skyr, liten variant

Middag -> Kyllingfilet og masse salat og kesam

1 kyllingfilet, salat, 30 gram ris

Kveldsmat -> Vaniljekesam med frukt og bær

200 gram kjøtt/fisk, grønnsaker, 50 gram hvit ris

Har bevisst utelatt F.T og E.T på resterende måltider, kommer an på hvordan du trener.

Lørdag:

Frokost -> Havregryn med skummamelk

125 gram laks/ørret eller en boks makrell i tomat, grønnsaker + halv boks mager kesam + grønnsaker+grønnsaker

Lunsj -> Tre knekkebrød med leverpostei + en frukt

1 boks cottage cheese + 125 gram bær

Mellomåltid -> Nøtter og to frukt

En frukt + 10 gram nøtter

Middag -> vaffelkaker laget av havregryn, vaniljekesam, egg, banan, bakepulver, og proteinpulver om jeg får tak i..

Kveldsmat -> Vaniljekesam med bær og frukt

Vaniljekesam med havregryn, bær og frukt + 30 gram proteinpulver

Søndag

Frokost -> Havregryn med skummamelk og jordbær

30 gram havregryn + 20 gram mørk sjokolade + vita artic oil + 40 gram proteinpulver

Lunsj -> Tre riskjeks med hvitost, og ett knekkebrød med leverpostei

Salat med 200 gram kjøtt + 20 gram fett+grønnsaker

Mellommåltid -> Vaniljekesam med nøtter og frukt

Skyr+125 gram bær

Middag -> Stekt torsk og masse grønnsaker, og kesam

200 gram kjøtt/fisk, grønnsaker, 200 gram søtpotet

Kvelsmat -> En smoothie laget av vann, vaniljekesam, bringebær, jordbær, havregryn

En smoothie laget av vann, mager kesam, bringebær, jordbær, havregryn+30 gram proteinpulver

Merk at dette er bare mengder tatt ut av hodet for å illustrere. Du må selv beregne hvor mye du trenger sånn egentlig. Her har jeg justert for å illustrere mengder proteiner, karbs og fett på en litt annen måte, samt å ha lagt det opp litt mer optimalt iht næringsstoffer.

Ser dette bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojj, er ikke så flink å veie mat, eller noe i det helet tatt (haha).. Har heller ikke tilgang på så mye ''fancy'' mat siden jeg bor på en liten plass.. Skal jo heller ikke spise sukker eller gluten.. Planen ser bra ut, men den er så alt for komplisert for meg.. (n)

Da dekompliserer du den.

Det er ikke verre enn ca 25 gram protein pr måltid, 10-20 gram fett pr måltid og karbs til kvelds.

Jeg veier stort sett aldri maten min, men har lært meg noen enkle triks

125 gram laks er så mye som en laks er i disse ferdigpakkene

10 gram fett er ca 1 spiseskje, eller en halv avocado middels størrelse, 15 gram nøtter, etc

Jeg veier aldri kjøttet mitt, jeg tar f.eks EN kyllingfilet - kjøper jeg disse 2kgsposene hender det at jeg teller filetene i posene og deler så vet jeg gjennomsnittelig hvor mye hver filet veier. Jeg deler boksene mine med karbonadedeig i to etc.

30 gram havregryn er ca 1,5 scop av de scoopene som følger med proteinpulveret

50 gram kokosmelk er ca halve boksen.

20 gram mørk sjokolade er en stripe

Etc etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du så spesifikk mat for forskjellige dager i uka? :) Det letteste ville vært om du har ulike frokost-lunsj-middag og kveldsalternativer som du spiser etter hva du føler for og har lyst på, og slik at det dekker kalori- og proteinbehov osv. Altså - at du foreksempel til middag bare har som standard å spise ca x antall gram kjøtt/fisk etc, x antall gram av en karbohydratkilde og grønnsaker. Tror det blir veldig vanskelig å skulle holde seg til en matplan som dette i lengden - nødvendig er det da heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...