Gå til innhold

Hjelp, hvorfor skjer det ikke noe?


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk aldri spist noe særlig mye, ikke en gang før jeg la om kostholdet.. Så hvordan jeg skal klare å spise så store mengder mat uten at jeg må ligge på sofan en hel dag skjønner ikke jeg, haha! Men jeg skal prøve å øke. Jeg steker forresten alt kjøtt i oljer, og jeg tar omega3 kapsler. Melk drikker jeg ikke, så det er derfor jeg har skummamelk i stedet for vanlig melk, for det smaker nærmere vann. Dessverre er det vanskelig å skal finne så mye forskjellige matvarer med tanke på at jeg skal spise glutenfritt og mest mulig sukkerfritt.. Men jeg kan jo begynne å ha kesam i smoothien! Det har jeg tenkt på en stund, men glemt det av pg gamle vaner. I tillegg kan jeg jo spise proteinsjokolader? Er ikke det bra, f.eks etter trening eller før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før kunne en dag se slik ut for meg:

Frokost: 100 g melkesjokolade og en kopp oboy

Lunsj: 2 Nugatti med brødskiver (haha), en flaske sunniva juice

Mellommåltid: Toppris, banan eller en til brødskive med nugatti

Middag: To burgere med masse dressing (uten salat)

Kveldsmat: Tre fine rundstykker med hapå

Ellers: Godter, sjokolade, potetgull, dipp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk protein inntaket til minimum 100g om dagen.

Hvis du er utrent er det mulig at grunnen til at du går lite ned i vekt er at du legger på deg litt muskelmasse samtidig som du dropper fet. En effekt du kun vil ha i starten i utrente individer.

Angående trening så trener du sinnsykt mye, som vil påføre deg mye muskeltap. Tre 1t styrkeøkter med tung vekt, er bedre for en nybegynner. Glem det du har lært om tung trening og google starting strenght.

Tror også de fleste på forum vil være enig i at intervaller er bedre enn langkjøring hvis det er for fettforbrenning.Anbefler også å løpe og trene styrke på forskjellige dager.

Husk at når du allerede er i kaloriunderskudd (ca 500 i underskudd) vil all trening over det forbrenne muskel ikke fett, spesielt kardio.

Spis mer kjøtt, fisk, cottage cheese, egg og melk. Du trenger både mer fett og protein.

Å måle fremmgang etter 2 uker er ganske utålmodig. Cutting tar tid og de du ser i speilet forteller ikke halve historien engang. Husk også at fett slipper fra toppen og ned (nesten). Siste som slipper på kvinner er rumpe og lårfettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spiste før er enormt i mengde i forhold til det du spiser nå så du kan ikke si du aldri har spist særlig mye sånn sett:p

Fikk iallefall i meg mer kalorier og annet ubrukelig, haha. Ble alltid fort sulten, og derfor ble det enda mer sjokolade osv. I tillegg spiste jeg alltid til jeg ble kvalm, og så mett at det så ut som jeg var gravid :dummy: J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk protein inntaket til minimum 100g om dagen.

Hvis du er utrent er det mulig at grunnen til at du går lite ned i vekt er at du legger på deg litt muskelmasse samtidig som du dropper fet. En effekt du kun vil ha i starten i utrente individer.

Angående trening så trener du sinnsykt mye, som vil påføre deg mye muskeltap. Tre 1t styrkeøkter med tung vekt, er bedre for en nybegynner. Glem det du har lært om tung trening og google starting strenght.

Tror også de fleste på forum vil være enig i at intervaller er bedre enn langkjøring hvis det er for fettforbrenning.Anbefler også å løpe og trene styrke på forskjellige dager.

Husk at når du allerede er i kaloriunderskudd (ca 500 i underskudd) vil all trening over det forbrenne muskel ikke fett, spesielt kardio.

Spis mer kjøtt, fisk, cottage cheese, egg og melk. Du trenger både mer fett og protein.

Å måle fremmgang etter 2 uker er ganske utålmodig. Cutting tar tid og de du ser i speilet forteller ikke halve historien engang. Husk også at fett slipper fra toppen og ned (nesten). Siste som slipper på kvinner er rumpe og lårfettet.

Jeg har som mål å trene tre ganger styrke i uken, og to med kardio. Synes ikke det er så mye, spesielt ikke når kardioøktene varer fra 45 -50 min. Når jeg trener styrke trener jeg med tung vekt, og trener til jeg er ferdig med det jeg har planlagt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skrevet opp mat jeg faktisk liker, og som er slik mat jeg kan spise også;

Knekkebrød, hvitost, brunost, speltlompe, kyllingfilet, en hel kylling, kyllinglår, salat, tomat, agurk, jalapenos, chilli, laks, skyr, kesam, vaniljekesam, havregryn, skummamelk, kremost, gullerøtter, ketshup uten sukker, elgkjøttdeig, kyllingkjøttdeig, frukt, bær, sjokoladebar (med protein), elgkjøtt, pannekake(av banan,kesam,egg,bakepulver), hamburgerbrød, indrefilet av svin og ytrefilet av svin (renskåret i butikk), egg, riskjeks, kaviar, peanøtter, hjemmelaga tacopulver, raps og olivenolje, .. Det var det jeg kom på.

Skal prøve å lære å like torsk og sei.. Ser jo så godt ut, men ja.

Skulle gjerne brukt pasta i salater osv, men jeg har aldri likt pasta, så det kan bli litt vanskelig. Å tro meg, jeg har prøvd å begynne å like det FLERE ganger, bare for at det ser godt ut. :) Liker forresten ikke skinke heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fettet er livsnødvendig og beskytter organene dine mot støt og slag.

Indre fett farligst

Fett som skjuler seg rundt organene dine er det farligste fettet. Derfor er de første kiloene du tar av, de viktigste for helsen din.

Ifølge den nye, europeiske studien «Viscerial Fat & the Weight Debate», med 12.000 deltakere, vet de færreste at fettet du ikke vil ha for mye av, er det som er godt gjemt. Det sitter rundt de indre organene. Og det er bare en måte å bli kvitt problemet på:

- Man må ned i vekt. Det positive er at helt i begynnelsen av vektnedgangen trenger kroppens celler fortsatt mye energi, og denne energien skaffer kroppen fra fettlageret som ligger rundt de indre organene. Det farlige, overflødige bukfettet forsvinner først, sier lege og leder for Senter for sykelig overvekt i Helse Sør-Øst, Jøran Hjelmesæth til VG.

Bukfettet er farlig fordi det frigir skadelige stoffer som kan bidra til utviklingen av hjerte- og karsykdom og type 2-diabetes.

- Fettet legger seg rundt tarmene og leveren. Det er dette fettet som gjør at overvektige menn ofte har eplefasong, altså at de har en stor mage. Det er mye sunnere at fettet legger seg på rumpa og hoftene, for underhudsfettet er ikke på langt nær så helseskadelig, forteller Hjelmesæth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på litt fett og 50kg fett slik artikkelen tar utgangspunkt i. Fett SKAL OG MÅ beskytte organene.

Jeg har aldri sagt at det ikke skal gjøre det. Det var bare den første artikkelen som dukket opp, men var bare for å få frem hav indre fett er, og at det er det første man mister. Og man kan være tynn selv om man har mye indre fett.. Om du har hørt om ordet tynnfeit feks. Legene mine har alltid sagt at jeg har for mye av det indre farlige fette grunnet hvordan kostholdet mitt var før. Men gadd aldri gjøre noe med det før jeg fant ut hvor mye hjerteproblemer vi har i familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare si dette, og det er på penest mulig måte jeg mener dette; Du er for streng med deg selv, og virker litt for opptatt av kroppsideal. Som flere poengterer er du fin i forhold til bmi, men spiser for lite i forhold til trening. Du har en normal kropp, med normal vekt og med liten sannsynlighet problemer med dette 'indre fettet' som du kaller det. Om du er bekymret for det så kan du alltids dra til legen, ta en blodprøve og mål LHL:HDL-ratioen. Den vil fortelle deg om det er faktiske problemer, eller om det er noe du selv tror er tilstede.

Jeg skjønner deg godt på at du ønsker minske risikoen for livsstilssykdommer og de genetiske sykdommer du kan være predisponert for, men det forekommer meg at du blir opphengt i 'enn om'-situasjoner.

Prøv finne en bedre balanse med trening og kosthold, for det finnes en gylden middelvei mellom å spise melkesjokolade og O'boy til frokost og unnlate trening, og det å spise to riskaker og trene 2,5 timer innen lunsj.

Igjen mener jeg dette på mest respektfulle måte, men jeg håper du får et mer balansert syn på kroppen og helsen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva indre fett er, men det er ikke hva du tror. Du blander kolesterol og lagret fett. Du har antakelig hatt for høyt kolesterol og triglyseridnivå I BLODET, ikke lagret i fettceller. Det er fettet i fettcellene som forsvinner først, da det er lettere å metabolisere.

Jeg har aldri hatt høyt kolesterol. LEGEN min har sagt at jeg har litt for mye av det indre fettet, så jeg går ut ifra at legen vet hva han prater om. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt høyt kolesterol. LEGEN min har sagt at jeg har litt for mye av det indre fettet, så jeg går ut ifra at legen vet hva han prater om. .

Nei. Da har det skjedd en misforståelse. Han kan ha sagt at mye fett rundt organene er uheldig, at overvekt kan gi hjerte-kar-sykdommer, at du kan forebygge sykdom ved å unngå FOR MYE av dette fettet, men han har IKKE sagt at ei jente med bmi i nedre grense har for mye indre fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si dette, og det er på penest mulig måte jeg mener dette; Du er for streng med deg selv, og virker litt for opptatt av kroppsideal. Som flere poengterer er du fin i forhold til bmi, men spiser for lite i forhold til trening. Du har en normal kropp, med normal vekt og med liten sannsynlighet problemer med dette 'indre fettet' som du kaller det. Om du er bekymret for det så kan du alltids dra til legen, ta en blodprøve og mål LHL:HDL-ratioen. Den vil fortelle deg om det er faktiske problemer, eller om det er noe du selv tror er tilstede.

Jeg skjønner deg godt på at du ønsker minske risikoen for livsstilssykdommer og de genetiske sykdommer du kan være predisponert for, men det forekommer meg at du blir opphengt i 'enn om'-situasjoner.

Prøv finne en bedre balanse med trening og kosthold, for det finnes en gylden middelvei mellom å spise melkesjokolade og O'boy til frokost og unnlate trening, og det å spise to riskaker og trene 2,5 timer innen lunsj.

Igjen mener jeg dette på mest respektfulle måte, men jeg håper du får et mer balansert syn på kroppen og helsen din :)

Jeg skjønner hva du mener :) Jeg vet at jeg ligger på ''rett'' bmi, osv, men det har ikke noe å si for min del. JEG er ikke fornøyd med min kropp, og vil gjøre noe med det. Hva andre synes om min kropp bryr jeg meg egentlig fint lite om.

Jeg har vært hos legen, og legen sa at jeg har litt for mye av det indre fettet. Jeg ble faktisk innkalt til legen grunnet at jeg har alt for mange i familien min som sliter med hjerteproblemer osv, så det er ikke så veldig 'enn om'-situasjon. I tillegg har jeg lidd av en kronisk hodepinelidelse, og etter jeg la om kostholdet, så har hodepinen holdt seg vekke. Det er jo ikke sånn at jeg går å tenker: ''ånei, jeg spiste EN for mye riskjeks, når blir jeg feit, eller hjerte mitt stopper!'' Jeg spiser til jeg blir mett, og selv om mange her sier at det er alt for lite, så ja, kanskje det er det. Men jeg blir mett, og spiser jeg mer, så blir jeg dårlig, og veldig oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du om hjelp om du ikke vil ha tilbakemeldinger som ikke passer med dine egne meninger?

Så da er mitt spørsmål; hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Eller merker noe på kroppen?Mange av vennene mine som spiser usunt, og trenger max tre ganger i uken fyker ned i vekt.. Jeg har ikke stoffskifte eller noe lignende, jeg sover minst 6 timer om nettene, stresser lite gjør jeg også, så det skal ikke være noen grunn for at jeg ikke skal gå ned i vekt. Og som jeg ser det, så får jeg ikke i meg så alt for mange kalorier iløpet av en dag! Hva gjør jeg galt?

Dette var det jeg skrev, og ville ha tilbakemeldinger på. Jeg synes det er flott at mange gir meg tilbakemeldinger, og jeg har tatt med meg mange av de forslagene som har kommet. Men jeg vet jo selv at jeg har ''rett'' bmi, om det går an å si det slik, og jeg vet selv hva legene mine har sagt.

Jeg vil ha tilbakemeldinger, og de trenger ikke alltid passe med mine meninger, men jeg synes det er godt å høre hva andre synes. Å meninger kan man alltid endre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...