Gå til innhold

Hjelp, hvorfor skjer det ikke noe?


Anbefalte innlegg

Alltså nu orkade jag inte ens läsa sida 2 och 3. Men läste ditt inlägg. Is this a joke? Du spiser tillnermet INGENTING, og trener masse, og cardio dessutom. Alltså, det är för att du borde ta dig en stor j*vla portion mat, kutta ner på cardio och låta det gå 5 månader eller mer innan du syter över at ting ikke skjer. 3T: ting tar tid. Spis og kutt ut cardio. Og för guds skull, IKKE gå ner mer i vekt. PLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du så spesifikk mat for forskjellige dager i uka? :) Det letteste ville vært om du har ulike frokost-lunsj-middag og kveldsalternativer som du spiser etter hva du føler for og har lyst på, og slik at det dekker kalori- og proteinbehov osv. Altså - at du foreksempel til middag bare har som standard å spise ca x antall gram kjøtt/fisk etc, x antall gram av en karbohydratkilde og grønnsaker. Tror det blir veldig vanskelig å skulle holde seg til en matplan som dette i lengden - nødvendig er det da heller ikke.

Det var bare en eksempelplan :) Jeg spiser jo det jeg har lyst til, det er jo ikke slik at jeg MÅ spise laks på en mandag, haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså nu orkade jag inte ens läsa sida 2 och 3. Men läste ditt inlägg. Is this a joke? Du spiser tillnermet INGENTING, og trener masse, og cardio dessutom. Alltså, det är för att du borde ta dig en stor j*vla portion mat, kutta ner på cardio och låta det gå 5 månader eller mer innan du syter över at ting ikke skjer. 3T: ting tar tid. Spis og kutt ut cardio. Og för guds skull, IKKE gå ner mer i vekt. PLS.

Skulle gjerne spist mere mat som mange av dere her inne tydeligvis ønsker, men jeg klarer ikke spise så mye mat som mange av dere vil. Jeg syter heller ikke over at ting ikke skjer, og at ting tar tid. Jeg synes bare det er rart at jeg ikke skulle gå ned mer i vekt etter å ha lagt om kostholdet fra rett og slett et sjokoladekosthold til et veldig kalorifattig kosthold. Jeg kan ikke så mye om kosthold og trening, og derfor måtte jeg jo spørre. Så det handler ikke om syting.

Kardio vil jeg ikke kutte ut, for jeg vil ha bedre kondisjon da jeg går veldig mye på fjellturer om sommerne, og har hytte på fjellet og liker å dra på fisketurer. Er lei av å bli sliten etter ti minutt oppoverbakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne spist mere mat som mange av dere her inne tydeligvis ønsker, men jeg klarer ikke spise så mye mat som mange av dere vil.

Hvis du virkelig ikke klarer å spise den mengden de overfor har foreslått (som ikke er mye i det hele tatt), må du rett og slett bare velge mer kaloritett mat. Kutt ut lett-produkter, bruk olje/smør når du steker osv. Du har fått kjempegode råd av de andre over her. Dersom man virkelig ønsker er det overhodet ikke vanskelig å spise nok ;) Er ikke noe å være redd for heller. Kroppen trenger energi for å endre komposisjon, bygge muskler og "stramme opp" - i tillegg til å opprettholde alle kroppslige funksjoner. Du må finne deg et matinntak som er holdbart i lengden, for selv om du kanskje føler deg ok NÅ, kan jeg love deg at du over tid vil få problemer både fysisk og mentalt på et såpass lavt kalorinivå.

Er overhode ikke ment som kritikk mot deg, men jeg har vært akkurat hvor du er selv, og opplevd hvor galt det kan gå. Spis maten din, tren masse og ha tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne spist mere mat som mange av dere her inne tydeligvis ønsker, men jeg klarer ikke spise så mye mat som mange av dere vil. Jeg syter heller ikke over at ting ikke skjer, og at ting tar tid. Jeg synes bare det er rart at jeg ikke skulle gå ned mer i vekt etter å ha lagt om kostholdet fra rett og slett et sjokoladekosthold til et veldig kalorifattig kosthold. Jeg kan ikke så mye om kosthold og trening, og derfor måtte jeg jo spørre. Så det handler ikke om syting.

Kardio vil jeg ikke kutte ut, for jeg vil ha bedre kondisjon da jeg går veldig mye på fjellturer om sommerne, og har hytte på fjellet og liker å dra på fisketurer. Er lei av å bli sliten etter ti minutt oppoverbakke.

Det er akkurat der "problemet" ligger. Den endringen som har skjedd i kostholdet ditt er alt for stor. I utgangspunktet burde du ha lagt deg på ein kckal mengde som tilsvara vedlikehold. Det kan du rekna ut, men tippa det er 2000 +/- (og det er uten trening!)

Deretter kan du gradvis gå nedover slek at kroppen tilvenne seg inntaket. Om du virkelig sliter med å få i deg meir enn 12-1300 kcal, så er svaret; meir kaloritett mat! Riskaker er svært energifattig og består av lite næring. I lengden vil heller ikkje den noverande kosten dekka for vitamin og mineral som kroppen er avhengig av. Eg håpa det løsna seg, og at du finner eit kosthold som passar deg og er bra for kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ikke klarer å spise den mengden de overfor har foreslått (som ikke er mye i det hele tatt), må du rett og slett bare velge mer kaloritett mat. Kutt ut lett-produkter, bruk olje/smør når du steker osv. Du har fått kjempegode råd av de andre over her. Dersom man virkelig ønsker er det overhodet ikke vanskelig å spise nok ;) Er ikke noe å være redd for heller. Kroppen trenger energi for å endre komposisjon, bygge muskler og "stramme opp" - i tillegg til å opprettholde alle kroppslige funksjoner. Du må finne deg et matinntak som er holdbart i lengden, for selv om du kanskje føler deg ok NÅ, kan jeg love deg at du over tid vil få problemer både fysisk og mentalt på et såpass lavt kalorinivå.

What she said :)

Er overhode ikke ment som kritikk mot deg, men jeg har vært akkurat hvor du er selv, og opplevd hvor galt det kan gå. Spis maten din, tren masse og ha tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne spist mere mat som mange av dere her inne tydeligvis ønsker, men jeg klarer ikke spise så mye mat som mange av dere vil. Jeg syter heller ikke over at ting ikke skjer, og at ting tar tid. Jeg synes bare det er rart at jeg ikke skulle gå ned mer i vekt etter å ha lagt om kostholdet fra rett og slett et sjokoladekosthold til et veldig kalorifattig kosthold. Jeg kan ikke så mye om kosthold og trening, og derfor måtte jeg jo spørre. Så det handler ikke om syting.

Kardio vil jeg ikke kutte ut, for jeg vil ha bedre kondisjon da jeg går veldig mye på fjellturer om sommerne, og har hytte på fjellet og liker å dra på fisketurer. Er lei av å bli sliten etter ti minutt oppoverbakke.

Men om kardioen er viktig for deg er det viktig med mye mat i forhold - hvis ikke bryter du kun ned og du vil ende opp uten energi til å gjøre denne kardioen.. Jeg lover deg at med så lite kalorier vil det ikke gå lang tid før du når rock bottom energimessig. Men jepp, tråden har gitt deg svar fra mange som er flinke på kosthold så du bestemmer selv om du vil følge de eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om kardioen er viktig for deg er det viktig med mye mat i forhold - hvis ikke bryter du kun ned og du vil ende opp uten energi til å gjøre denne kardioen.. Jeg lover deg at med så lite kalorier vil det ikke gå lang tid før du når rock bottom energimessig. Men jepp, tråden har gitt deg svar fra mange som er flinke på kosthold så du bestemmer selv om du vil følge de eller ikke

Det Lena skriver burde du virkelig ta til deg Katarinaviktoria. Jeg har gjort omtrent det samme som du gjør nå, og det tok ikke mange månedene før jeg traff veggen. Det var helt grusomt, og jeg har fortsatt ikke henta meg helt inn igjen etter det (og det er TO år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne spist mere mat som mange av dere her inne tydeligvis ønsker, men jeg klarer ikke spise så mye mat som mange av dere vil. Jeg syter heller ikke over at ting ikke skjer, og at ting tar tid. Jeg synes bare det er rart at jeg ikke skulle gå ned mer i vekt etter å ha lagt om kostholdet fra rett og slett et sjokoladekosthold til et veldig kalorifattig kosthold. Jeg kan ikke så mye om kosthold og trening, og derfor måtte jeg jo spørre. Så det handler ikke om syting.

Kardio vil jeg ikke kutte ut, for jeg vil ha bedre kondisjon da jeg går veldig mye på fjellturer om sommerne, og har hytte på fjellet og liker å dra på fisketurer. Er lei av å bli sliten etter ti minutt oppoverbakke.

Då må du bara rett og slett spise som alla andra her sier- mer kaloritett mat. peanutbutter, smör, melk, poteter med fet fisk och kött. Glem riskaker og vann ett tag fremover. Jag vet akkurat vad du mener med å bli sliten av at gå ut, og jag är den som i sommar ska löpa fjellmaraton, er altid ute i skog og mark och elsker att bära tung sekk og gå i flere dager- men da kreves det MASSE mat og såklart cardio. Men kroppen kan umulig klare påfrestningen av trening hvis den ikke får mat.

Ditt problem er ikke at du ikke går ner i vikt, utan at du ikke går upp. du kan LETT veie 10 kg mer. Lett.

Spis maten din (du kanske bör ligga på 2000-2800 kcal minst om dagen her). Jag är 172 hög, og veier 74-76 kg, men löper i skog og fjell- og liker kroppen min.

Masse lykke til, og drit i vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå har ikke jeg fått med meg HALVPARTEN av diskusjonen her. :) Det ser ut til at den varer evig! Men fra ei som er 162 cm over bakken og har gått ned fra 70kg til 54kg. Hvis fokuset DITT altså dine mål er å GÅ NED I VEKT og fokuset ikke er å bygge muskler ville jeg ha kuttet ut en del styrke og ha fokus på kondis! Kom deg ut, jogg, gå tur og kjør intervaller. Hvis fokuset ditt er å gå ned i vekt samtidig som du BYGGER muskler går dette SAKTE.. Dette tar tid :) jeg driver selv med det samme! Her må du konsekvent spise riktig! Få i deg nok mat, som vil si at du må øke til 1800/2000kcal om dagen for å gi musklene og kroppen din nok mat og kombinere dette med 1-2 intervall økter i uken. :D Nå er jeg ingen ekspert. Men å ha målet klart for seg og hva DU ønsker å oppnå er et absolutt must for å lykkes!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Nå har ikke jeg fått med meg HALVPARTEN av diskusjonen her. :) Det ser ut til at den varer evig! Men fra ei som er 162 cm over bakken og har gått ned fra 70kg til 54kg. Hvis fokuset DITT altså dine mål er å GÅ NED I VEKT og fokuset ikke er å bygge muskler ville jeg ha kuttet ut en del styrke og ha fokus på kondis! Kom deg ut, jogg, gå tur og kjør intervaller. Hvis fokuset ditt er å gå ned i vekt samtidig som du BYGGER muskler går dette SAKTE.. Dette tar tid :) jeg driver selv med det samme! Her må du konsekvent spise riktig! Få i deg nok mat, som vil si at du må øke til 1800/2000kcal om dagen for å gi musklene og kroppen din nok mat og kombinere dette med 1-2 intervall økter i uken. :D Nå er jeg ingen ekspert. Men å ha målet klart for seg og hva DU ønsker å oppnå er et absolutt must for å lykkes!(y)

Problemet er at hun spiser for lite mat(kort oppsummert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå har ikke jeg fått med meg HALVPARTEN av diskusjonen her. :) Det ser ut til at den varer evig! Men fra ei som er 162 cm over bakken og har gått ned fra 70kg til 54kg. Hvis fokuset DITT altså dine mål er å GÅ NED I VEKT og fokuset ikke er å bygge muskler ville jeg ha kuttet ut en del styrke og ha fokus på kondis! Kom deg ut, jogg, gå tur og kjør intervaller. Hvis fokuset ditt er å gå ned i vekt samtidig som du BYGGER muskler går dette SAKTE.. Dette tar tid :) jeg driver selv med det samme! Her må du konsekvent spise riktig! Få i deg nok mat, som vil si at du må øke til 1800/2000kcal om dagen for å gi musklene og kroppen din nok mat og kombinere dette med 1-2 intervall økter i uken. :D Nå er jeg ingen ekspert. Men å ha målet klart for seg og hva DU ønsker å oppnå er et absolutt must for å lykkes!(y)

Men hun er normalvektig og bør ikke gå ned mer. Hun ønsker å se bra ut i bikini -"stramme opp"- og dette henger overhodet ikke sammen med lav kroppsvekt. Da bør fokuset ligge på styrketrening, i kombinasjon med riktig og nok mat og innslag av kardio i blant - dersom hun ønsker. I tillegg trengs en god dose tålmodighet og viljestyrke, man kan ikke forvente resultater over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke lese alt. Strengt talt bare første siden, så unnskyld om jeg sier noe som har blitt sagt før-

Du får mange kommentarer om at du ikke trenger å gå ned i vekt, det er helt riktig. Jeg fikk inntrykk av at du ønsker en fit look, og da er det ikke bare å miste kilo som er greia- det viktige er musklene som skal forme deg.

For å få muskler må man spise mat. Om man ikke orker å spise alle kaloriene som skal til, så ser jeg ingen grunn til ikke å drikke dem i stedet. H-melk (sjokomelk- namm), litt juice, smoothie, proteinshake, osv osv.

Mulig noen har regnet ut på kalorikalkulator for deg, det har ikke jeg gjort, så jeg vet ikke hva som bør anbefalles for deg, men ta utgangspunkt i det resultatet du får der, og øk mengden kalorier sakte, til du merker det begynner å skje ting, så tar du det derfra. Ingen grunn til å komplisere ting utover det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan folk blir så provoserte over andres meninger og forhold til egen kropp. For det er nettopp det dette dreier seg om; hennes forhold til sin egen kropp og hva som fungerer for henne. Vi kan komme med så mange meninger vi vil om kcal inntak og styrketrening, men alt i alt er det hun som må bestemme selv :) Det at du mener hun er normalvektig og ikke bør gå ned er din mening og ikke nødvendigvis hennes. Å jeg støttet hundreprosent at hvis hun skal kunne bli fornøyd resten av livet, må det skje en gradvis tilvenning med mer mat og riktig trening!(y) Men det må faktisk skje på hennes premisser og da nytter det ikke enn hvor mye vi "dytter" mer kcal ned i halsen på henne og kjefter fordi vi mener hun ikke trenger å gå ned.. Just saying..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan folk blir så provoserte over andres meninger og forhold til egen kropp. For det er nettopp det dette dreier seg om; hennes forhold til sin egen kropp og hva som fungerer for henne. Vi kan komme med så mange meninger vi vil om kcal inntak og styrketrening, men alt i alt er det hun som må bestemme selv :) Det at du mener hun er normalvektig og ikke bør gå ned er din mening og ikke nødvendigvis hennes. Å jeg støttet hundreprosent at hvis hun skal kunne bli fornøyd resten av livet, må det skje en gradvis tilvenning med mer mat og riktig trening!(y) Men det må faktisk skje på hennes premisser og da nytter det ikke enn hvor mye vi "dytter" mer kcal ned i halsen på henne og kjefter fordi vi mener hun ikke trenger å gå ned.. Just saying..

Men da er det poengløst å be om råd over kostholdet hun har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke poengløst. :) Informasjon gjør kunnskapen rikere. Slik jeg har oppfattet diskusjonen har den egentlig bare dreiet seg inn på at alle mener hun burde spise mer -> øke muskelmasse, men dette ser ut til å stride med det hun egentlig ønsker. Så tilbake til det jeg uttrykte først; dette handler om hennes mål. For meg virker det som hun ikke har det klart for seg hvilke mål hun har og har vansker for å ta til seg at økning i kcal skal være eneste måten å få drømmekroppen. Så spørsmålet er vel heller en psykisk sperre for inntak av kalorier og da er det heller snakk om ernærings/psykisk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...