Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I utgangspunktet gjør det vel ikke det. Men vi er alle forskjellige. Vet om mange som spiser lavkarbo som kaller brusen for partystoppere. altså drikker de sukkerfri brus så stagnerer de i vekt. Hvorfor vet jeg ikke. Men noen gjør altså det.

Annonse

I utgangspunktet gjør det vel ikke det. Men vi er alle forskjellige. Vet om mange som spiser lavkarbo som kaller brusen for partystoppere. altså drikker de sukkerfri brus så stagnerer de i vekt. Hvorfor vet jeg ikke. Men noen gjør altså det.

Og det er tusenvis av mennesker som sier de har sett både romvesener, flygende tallerkener, Elvis osv.

Når det ikke finnes noe bevis for dette whatsoever så har ikke fornuftige mennesker annet valg enn å avfeie dette som bullshit på lik linje med julenissen, Snåsamannen og norrøn mytologi. (Fordi et flertall av oss har skjønt at Tor og Odin er fantasifigurer, mens et mindretall av oss har skjønt at Gud og Allah også er oppdiktet ;))

Gi meg én god grunn for at Pepsi Max skal gjøre lavkarbo-folk feite. Hint: Det inneholder 0 kalorier. Alle er forskjellige sier du. Hvem er så disse menneskene som er overordnet fysikkens lover?

Konstantinovs: Bare vent, straks kommer det noen 'tards og claimer at aspartam gir massive blodsukkersvingninger fordi kroppen TROR det er søtt. Noen av disse påstår at blodsukkeret blir skyhøyt grunnet insulinrespons som igjen trigger glukagon. Ingen studier som har vist dette da, men det kan jo hende disse konfabulanter har mer info enn pubmed. Kanskje de var på kostholdsforedrag på en av ufoene du nevnte?

Mulig dette kommer av at vekttap ikke alltid er helt jevnt. En kan stå stille i 2 uker og så plutselig ser en veldig store drop i målinger. Så noen har sikkert kuttet ut fun saft eller pepsi max i mellomtiden, og så anntatt at dette var grunnen til at de opplevde vekttap.

jeg tror ikke på de som sier det er partystopper sånn uten videre men det kan kanskje hende noen er intolerante overfor aspartam og binder vann i kroppen. Og når de da slutter med brusen forsvinner dette vannet. Men har aldri hørt om aspartamintoleranse med ødem som følge, men det er rapportert mange kjipe greier som følge av aspartam, det er det jo, men det er vanskelig å bevise at disse faktorene har med aspartam å gjøre.

Og det er tusenvis av mennesker som sier de har sett både romvesener, flygende tallerkener, Elvis osv.

Når det ikke finnes noe bevis for dette whatsoever så har ikke fornuftige mennesker annet valg enn å avfeie dette som bullshit på lik linje med julenissen, Snåsamannen og norrøn mytologi. (Fordi et flertall av oss har skjønt at Tor og Odin er fantasifigurer, mens et mindretall av oss har skjønt at Gud og Allah også er oppdiktet ;))

Gi meg én god grunn for at Pepsi Max skal gjøre lavkarbo-folk feite. Hint: Det inneholder 0 kalorier. Alle er forskjellige sier du. Hvem er så disse menneskene som er overordnet fysikkens lover?

:eek:

:eek:

Off topic nå, men jeg ser ikke hvorfor Allah skulle være noe mer ekte enn guder som Vishnu, Shiva, Tor, Odin, det flygende spaghettimonsteret, Zeus og Apollo ;)

Siden du ikke tror på noen av dem, så ser jeg ikke logikken i å tro på andre enkeltguder...

Jeg kan skrive mye om dette, men det er feil tråd uansett :p

Annonse

Off topic nå, men jeg ser ikke hvorfor Allah skulle være noe mer ekte enn guder som Vishnu, Shiva, Tor, Odin, det flygende spaghettimonsteret, Zeus og Apollo ;)

Siden du ikke tror på noen av dem, så ser jeg ikke logikken i å tro på andre enkeltguder...

Jeg kan skrive mye om dette, men det er feil tråd uansett :p

Haha, ja - feil tråd, feil forum. Jeg følte bare for å dele ansiktsuttrykket mitt. :p

Lettbrus inneholder ikke noe energi (dvs ubetydelig lite), og vil derfor ikke i seg selv bidra til fettlagring.

Om du spiser X og fettmassen reduseres, så vil den reduseres i like stor grad om du spiser X + drikker lettbrus. Men, om lettbrusen påvirker deg til at du spiser X+Y, så kan det resultere i at fettmassen ikke reduseres, men dette vil da være en indirekte effekt av lettbrusen, ikke direkte.

Husk og at du kan miste fettmasse uten at vekten går nedover, pga økte væskenivåer i kroppen. Om du reagerer på kunstig søtning med å holde på mer vann, så kan dette gi en illusjon av at det hindrer fettap, mens det i realiteten bare er kroppsvekten som opprettholdes selv om fettmassen reduseres.

Som Vegard nevner avsluttende, så har jeg sett en tendens til økt inntak av kunstig søtning = holding av vann. Jeg anbefaler mine klienter et minimalt inntak av kunstig søtning.

En liten mengde bris med eplesmak og en liten dæsj fun light med eple / pære smak vil etter min mening være bedre enn å gulpe ned på 0.5 liter pepsi max eller mer.. men energimessig vil det ikke bety noe som helst.

Her er litt info om å holde vann og hvordan miste det:

Holder du vann? - MyRevolution

http://www.leangains.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part.html

How to Deal With Water Retention: Part Two | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Oki, hør her. I en for eksempel farris med smak er det ikke sukker, men det står også at det ikke er tilsatt søtningsstoffer, men hvor kommer smaken fra da? Det er mitt spørsmål, altså, er det noe jeg ikke skjønner her?

Edit: tillegsspørsmål: Er kullsyrevann like sunt som vanlig vann? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...