Gå til innhold

"Gud så tynn du er, du burde spise mer."


OhMickey

Anbefalte innlegg

Okei, litt motsatt, men lillesøstra mi (som er i luftforsvaret) er skikkelig nedtrykt i dag og ringte meg akkurat. En av korporalene, og en av de andre gutta (er visst mange av jentene som har perm denne uka og ho er for det meste rundt gutter) driver og kommenterer vekta hennes, den ene presterte å lire av seg at han skulle trodd ho var tynnere, siden ho er vegetarianer, men at ho tross alt hadde gått ned litt i det siste, mens den andre kommenterte at det syntes han ikke at ho hadde gjort..Fy faen, kjenner jeg koker her jeg sitter, ignorante selvgode rævhøl, man sier ikke sånn ut av det blå til ei 19 år gammel jente! (Når det gjelder søstra mi blir jeg meeeget provosert og sint av andres teite oppførsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, litt motsatt, men lillesøstra mi (som er i luftforsvaret) er skikkelig nedtrykt i dag og ringte meg akkurat. En av korporalene, og en av de andre gutta (er visst mange av jentene som har perm denne uka og ho er for det meste rundt gutter) driver og kommenterer vekta hennes, den ene presterte å lire av seg at han skulle trodd ho var tynnere, siden ho er vegetarianer, men at ho tross alt hadde gått ned litt i det siste, mens den andre kommenterte at det syntes han ikke at ho hadde gjort..Fy faen, kjenner jeg koker her jeg sitter, ignorante selvgode rævhøl, man sier ikke sånn ut av det blå til ei 19 år gammel jente! (Når det gjelder søstra mi blir jeg meeeget provosert og sint av andres teite oppførsel).

Føler delvis med deg her, men hvis hun sliter med kroppsbilde så er ikke millitæret stedet der en jente kan styrke det. I tillegg til å være veggis i millitæret(på rekruttnivå) uansett om man er gutt eller jente ser jeg for meg kan være et problem for enkelte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler delvis med deg her, men hvis hun sliter med kroppsbilde så er ikke millitæret stedet der en jente kan styrke det. I tillegg til å være veggis i millitæret(på rekruttnivå) uansett om man er gutt eller jente ser jeg for meg kan være et problem for enkelte mennesker.

Ho er egentlig ganske trygg på seg selv, men gjentatte slemme kommentarer kan jo gå inn på mange når man er sliten og under mye press, dessuten er det så unødvendig, man kan da ha folkeskikk selv om man er i forsvaret. Når det gjelder kostholdet så fikk ho litt pes i starten, men det går egentlig veldig greit, de har godt vegetarutvalg og ho får nok og bra næring, og akkurat dét ser folk ut til å respektere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho er egentlig ganske trygg på seg selv, men gjentatte slemme kommentarer kan jo gå inn på mange når man er sliten og under mye press, dessuten er det så unødvendig, man kan da ha folkeskikk selv om man er i forsvaret. Når det gjelder kostholdet så fikk ho litt pes i starten, men det går egentlig veldig greit, de har godt vegetarutvalg og ho får nok og bra næring, og akkurat dét ser folk ut til å respektere nå :)

Det er veldig bra at det gikk slikt, for jeg var i marinen og vet om enkelte skip som var kjent for å være skikkelig fæle mot damer da mennene der mente de ikke hadde noe i forsvaret å gjøre. Skikkelige duster *sign and eyeroll*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er egentlig veldig trygg på megselv, og er kjempefornøyd med kroppen min.. Har gått ned en god del i vekt det sisste året, så forstår jo folk reagerer, men jeg vet jeg ikke er for tynn (bare en god del tynnere enn før), og jeg har godt med markerte muskler på hele kroppen. Er kjempefornøyd med hvordan jeg har klart å endre meg, men når folk hele tiden skal kommentere hvor tynn jeg er, at jeg må slutte å trene, at jeg var finere før (fikk høre det av en venninne), og spørsmål om jeg spiser, så blir man jo lei seg etterhvert uansett... Men har lært meg å bare ta meg sammen å drite i det så godt jeg kan, for jeg VET jeg ikke er for tynn, og jeg spiser myye mer enn de fleste :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, at jeg var finere før (fikk høre det av en venninne),

Jeg har smertelig fått erfare at min nærmeste venninne kom med de verste og mest løgnaktige utsagn fordi hun sammenlignet seg med meg og var misunnelig på utseendet mitt og draget jeg hadde på gutter. Dessverre skjønte jeg ikke at det var misunnelse da det skjedde. Det er bra du ikke tar det de sier til deg og tviholder på at du vet best selv. Jeg kan selv nå som mye mer voksen bli usikker på egen sans for hva som stemmer når flere andre har en annen oppfatning enn meg. "Tynn i forhold til hvem" kan man spørre ,fordi alle sammenligner ikke kropper mot samme kroppstype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"tykke"folk rakker ned på "tynne" og vice versa..

Forskjellen ligger vel i det faktum at tykke folk gjerne påpeker dette verbalt og direkte til den tynne, i motsetning til de tynne som bare tenker sine egne tanker og ikke langer ut mot hvor feite andre har blitt.

Edit; det er min erfaring. Utelukker selvsagt ikke at andre opplever det annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smertelig fått erfare at min nærmeste venninne kom med de verste og mest løgnaktige utsagn fordi hun sammenlignet seg med meg og var misunnelig på utseendet mitt og draget jeg hadde på gutter. Dessverre skjønte jeg ikke at det var misunnelse da det skjedde. Det er bra du ikke tar det de sier til deg og tviholder på at du vet best selv. Jeg kan selv nå som mye mer voksen bli usikker på egen sans for hva som stemmer når flere andre har en annen oppfatning enn meg. "Tynn i forhold til hvem" kan man spørre ,fordi alle sammenligner ikke kropper mot samme kroppstype.

off, ja er bare å stå på sitt å ikke bry seg om hva andre mener...Har fått høre mye om folks meninger om kroppen min jeg og, og ikke minst falske rykter..Men har heldighvis verdens beste kjæreste som har trøstet meg uendelige ganger å få meg til å forstå at de mest sannsynlig bare er dødsmissunnelig for at jeg har klart å gå ned i vekt å få en (ikke for å skryte), men godt trent å markert kropp.. Ja jeg er tynn, og øker gjerne i muskelmasse, men er kjempefornøyd og driter nå i hva andre (som oftest lett overvektige) folk sier om meg og kroppen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn fikk jeg to kommentarer på byen som jeg ikke forstod/forstår.

"Åii.. dæven han va svær"

Spol fram tre kvarter mens to jenter tafser noe helt jævlig på six-packen " DU E JO SOM ETT SKJELETT, bynn å spis mer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en sånn situasjon i går, faktisk. Var på besøk hos min far, hadde spist en vanvittig middagsporsjon og deretter takket nei til smågodt.

Stemor: Kroppen trenger næring! Du er helt fanatisk!

Meg: Sukker er ikke næring. Jeg spiste dobbelt så mye middag som deg, jeg har fått masse næring.

Stemor: Du er blitt så tynn, det ser ikke pent ut å være så mager, du må spise!

Meg: Du er feit og jeg synes det er stygt og du burde slutte å spise *peke på godteriskåla*.

Så fikk jeg en helvetes kjeftekule av både fleskeberget og av faren min, på tross av mine insigelser om at når hun kommenterer min kropp kan jeg kommentere hennes. Men neeeida, jeg måtte jo skjønne at hun hadde dårlig forbrenning og ikke kunne noe for det..

Du er RÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg fjernet mandlene og gikk ned 3 kilo relativt kjapt. Om da fikk jeg en kommetar på trening "Oi - så tynn du har blitt!!" sammen med en klem - då dette var ikke ondt ment, men jeg må innrømme at jeg syntes dte var en ubehagelig kommentar å få... Det som er trist er at hvis det hadde vært motsatt - at jeg f.eks gikk synlig opp i vekt - så er det ingen som ville påpekt det like lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en fyr presterte å si til meg når jeg sa jeg hadde vært på trening at jeg TRENGTE ikke å trene fordi jeg var tynn. Jeg svarte da at jeg trente styrke. Da sa han ikke mer. Veldig rart når trening kun forbindes med vektttap og ikke ønsket om å være i god form.

å ikke "trenge" å trene fordi en er tynn, er som å ikke trenge å vann fordi en ikke er dehydrert (enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet mandlene og gikk ned 3 kilo relativt kjapt. Om da fikk jeg en kommetar på trening "Oi - så tynn du har blitt!!" sammen med en klem - då dette var ikke ondt ment, men jeg må innrømme at jeg syntes dte var en ubehagelig kommentar å få... Det som er trist er at hvis det hadde vært motsatt - at jeg f.eks gikk synlig opp i vekt - så er det ingen som ville påpekt det like lett..

det er så mange rare kommentarer folk kan komme ut med som er rettet mot en som person, så jeg ser bak ordene om det er godt eller ondt ment. Det er det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sellv fått høre dette siden jeg var lita, i ungdomstiden (ungdomskole/videregående) kunne jeg fint spise en pose potetgull og mye annet dritt uten å legge på meg. Det var vanskelig å finne klær som passet, de var både for vide og for lange. Barneavdelinger er knall!:D Men da jeg startet å trene mer, la jeg på meg og så ikke så beinete ut.

Men skal sies at jeg driter i hva folk sier. Preller av som vann på gåsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så får jeg stadig høre at jeg kommer til å se ut som en mann..og jeg er ikke spesielt muskuløs -jeg er ihvertfall godt polstret utenpå musklene. :-P

Jeg synes uansett det er rart å kommentere folks utseende om det ikke er i utelukkende positiv retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...