Gå til innhold

"Gud så tynn du er, du burde spise mer."


OhMickey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg synes var kjempe festlig var å høre "gud så tynn du er" i mange mange år helt til jeg ble 18-19 år og begynte å legge på meg og få mer kvinnelige former. Da forandret pipen seg fort til "Du har jammen meg lagt på deg!", " skal si du har fått mage" ol.

Vanskelig å tilfredstille folk altså, og aller helst burde de bare passe sine egne saker og holde kjeft. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var feit fikk jeg høre jeg var for feit. Da jeg ble tynn fikk jeg høre jeg var for tynn. Da jeg ble litt muskuløs fikk jeg høre jeg var for muskuløs. Folk liker ikke forandring, og liker å kunne heve seg over andre.

+1

Muttern sa jeg var smålubben i fjord.. Mens i år synes hun bare at jeg så ekkel ut :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok, slikt å se :) Ja det skal ikke være lett noen av delene tydligvis, men jeg merker jo at det er relativt enkelt å gå ned så lenge man har mentaliteten på plass. Det er somregel det som er det største problemet for folk på diett, og det er litt av en jobb å endre tankegang. Nå når JEG har ordnet opp i hodet så tar det jo relativt kort tid å gå ned :) og der har man kanskje fordelen..

Men takk, nå lærte jeg noe i dag og :)

Det kan være sånn at hvis man sier til seg selv: du spise mer! så kvier man seg litt og det blir vanskelig å få i seg nok. Og når man sier til seg selv: du spise mindre! så vil man ikke gjøre det men kanskje spise mer. Det er ordet "må" som saboterer.

"Jeg kan spise mer" funker bedre for å gå opp og "jeg kan spise minimalt" funker for å gå ned."Jeg kan" , "jeg har lyst til" , "jeg har godt av "og "jeg vil" funker bra. Det gir spillerom og ingen tvang man blir rebelsk av.

Har man en underliggende frykt for å ikke få i seg nok mat, og ikke tåler sultfølelsen, så vil man spise for mye, helt til man endrer holdningen sin og slutter å være redd for å dø eller hva det er som skaper redselen. Er man derimot redd for å få i seg for mye fordi man er redd for å "sprekke" av metthet, eller symbolsk "få nok og bli sint", eller er redd for å legge på seg pga tidligere mobbing f.eks. er det vanskelig å legge på seg. Frykt har stor makt om den ikke utkonkurreres av kjærlighetens frihet og trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Muttern sa jeg var smålubben i fjord.. Mens i år synes hun bare at jeg så ekkel ut :( :( :(

Ekkel? For en ekkel ting å si. Jeg fikk teip på munn fordi jeg skravla for mye ifølge foreldra mine da jeg var liten, men det er alvorlig med voksne som snakker uhemmet med et skittens sinn. De skulle hatt teip på munn til de lærte seg å ha såpass respekt for andre at de gadd tenke seg om eller føle kjærlighet før de sa noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekkel? For en ekkel ting å si. Jeg fikk teip på munn fordi jeg skravla for mye ifølge foreldra mine da jeg var liten, men det er alvorlig med voksne som snakker uhemmet med et skittens sinn. De skulle hatt teip på munn til de lærte seg å ha såpass respekt for andre at de gadd tenke seg om eller føle kjærlighet før de sa noe.

Det var tatt ut av sammenheng... Nothing to fuss about :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Sikter til: Ufrivillig tynn - - Du ser ut som et beinrangel! - Kvinneguiden

Har selv vokst opp med kommentarer som: "herregud så tynn du er, du må spise mer", "du har anoreksia, det ser jeg på deg" "Det er ikke noe fint å være så tynn, gutter liker jenter med litt mer fett på kroppen" and the list goes on... Tipper noen kjenner seg igjen. Hvorfor er det fortsatt greit å snakke slik til folk? Personelig førte det til at jeg pr dags dato har ett forstyrret forhold til mat, hadde ikke det i utgangspunktet, var bare tynn og lang av natur.

Mens det å si til noen at: "Herregud du er kjukk, du må spise mindre!" da blir det reint hysteri ? eller "du burde virkelig spise mindre..." er heller ikke greit.

Hvorfor er det fortsatt slikt? Hører ofte folk slenger med kommentarer til "tynnisser" som meg selv og andre. Hvorfor er det fortsatt greit å si slikt?

Ååå jeg er så enig .. Kjenner meg igjen i alt. Det er megairriterende. Det er vel fordi at det har blitt sånn opp igjennom årene. Fordi det ikke er akseptert å skulle stikke seg ut mener jeg. At noen stikker seg ut og er forskjellig fra alle andre blir liksom sett ned på på en måte.... men de er nok bare misunnelige ;) har jeg hvertfall erfart selv... Det er de som har et problem, og ikke du, har jeg konkludert med selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...