Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går morges var jeg og trente styrke overkropp og hadde gjort et par øvelser før jeg tok markløft.

Jeg lastet på 20kg på en 20kg stang var det en som sier til meg

Pass på, stangen er veldig tung

Først ble jeg litt satt ut, men så sa jeg at det ikke var noe problem, maks er 100kg for meg. Hvor på en annen kommer med denne kommentaren

Hvorfor løfter du 100kg?

Seriøst, hvorfor? Hvorfor ikke? Og ikke minst, fordi jeg kan. Bare fordi jeg er jente så skal jeg ikke løfte tungt liksom?

Jeg kjørte 5 gode sett. 40x20, 50x15, 60x10, 60x10, 70x6. Dessverre er grepet et større problem enn selve vekten, samt at jeg brakk albuen for 7 uker siden og har kun de siste 2 ukene kunnet kjøre overkropp igjen.

Merket at jeg ble litt sur på kommentaren. Bare fordi jeg er jente så betyr det ikke at jeg bare skal holde meg til maskiner og ikke har teknikk og kraft til å løfte tungt.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9451-stangen-er-veldig-tung/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Folk er veldig forskjellige.

Noen tror at jenter skal digge zumba, spinning og aerobic. At det er noe genetisk eller hormonelt som tilsier at jenter skal frykte vekstenger og manualer. At det ikke er mulig å ha pupper og samtidig dra vekter rett opp fra gulvet. At det å bli sterk er en gudegitt rett forbeholdt menn.

Jeg håper det forblir slik en stund til, sånn at jeg kan beundre enhver jente med guts til å gå mot strømmen. Dermed er jo jeg også en som går mot strømmen - og som vi alle vet - bare død fisk flyter med strømmen.

:)

Ingen fare, har ikke tenkt å gi meg. Målet er å komme tilbake der jeg var før bruddet og så kjøre for fult videre. Styrke har virkelig satt sitt preg på kroppen. Selv om kg ikke har forsvunnet så har cm forsvunnet som bare det.

Etter at jeg begynte med mark så har jeg ikke vondt i ryggen lenger (var mye plaget før), og det eneste som holder en operert skulder i sjakk, er trening, merket fort det da jeg måtte gå 4 uker uten å kunne trene noe armer/skuldre pga albuen.

Annonse

Stå på! Ikke la slike formanende menn, selv med de beste intensjoner, ødelegge dagen. Som svart lenger opp her, løft 120 neste gang!

Sitat: "Seriøst, hvorfor? Hvorfor ikke? Og ikke minst, fordi jeg kan. Bare fordi jeg er jente så skal jeg ikke løfte tungt liksom?"

Nettopp, fordi du kan! Synes det er utrolig kult å se damer løfte tungt på gymmet!

Altså, liker ikke at du hadde brudd i albuen. Men at du skal opp i 120!

Uten progresjon og motstand blir man ikke sterkere. Dette er jo elementert, noe disse to mannfolka burde fått med seg. Blir irritert på dine vegne her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...