Gå til innhold

Drew Manning - Fetteksperimentet


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx

Har fulgt litt med på det eksperimentet, og synes det er tøft gjort at han har gjort det mot seg selv. Vil tro det har hjulpet han som PT, i forhold til det å føle hvordan en overvektig person har det, og da kan han muligens motivere kundene sine på en annen måte også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Han var rimelig trent fra før av så når han først begynte å trene igjen så hadde han vel et godt start grunnlag vil jeg tro. Mange av kundene hans har kanskje aldri trent før så det blir ikke like lett for de, men for all del bra at han satte i gang eksperimentet. Nå vet han kanskje hvor lett det er å havne i den situasjonen. Innbiller meg at han har skrevet noe om det på bloggen sin også.

Alt i alt bra at han "ofra" seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Innrømmer lett for min egen del at jeg var feit fordi jeg spiste for mye, og var for glad i sofaen. Verre med dem som skylder på ugyldige grunner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette beviser nok en gang at feite folk stort sett bare er late :)

Nja. Så du videoen? Det ble sagt noe der om at han gjennomgikk en slags personlighetsendring etter hvert som han la på seg.

Det er ulikt som kan gjøre folk feite, men med fettet kommer kanske latskapen med på lasset? Å konsekvent si at feite folk er feite fordi de er late blir for lettvint. Det er som å si at deprimerte mennesker bare kan ta seg sammen og slutte å grine. Å være feit er kanskje ikke en sykdom (og ofte ER det selvpåført), men det er en kobling mellom psyke og kropp som nok er mer kompleks enn å bare avfeie det som latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd noe `lignende`` ble kanskje litt treningslei og tenkte at ``hvorfor må jeg alltid`` holde meg i form,,mens noen kan stappe i seg alt mulig osv( hadde veldig bra kropp :) ,,,så jeg tenkte at ftw nå skal jeg prøve det motsatte,,(tenkte litt på han alexsander skau og lo litt inni meg)( ble jo egentlig bare O fuck me, ikke sunt da) men fy SØREN så sinnsykt forskjellig folk prater til deg og behandler deg på grunnlag av det (vekt/utseende )!! helt vannvittig og er folk helt hyklere eller? ville aldri falt meg inn å snakket om vekten til noen i nedsettende måte osv,,feite folk er late osv) JA det er logisk at den energien man tar inn legger seg om man ikke bruker den) men vektproblem kan foressten komme av mange ting, som foreksempel å bli misbrukt mentalt, være i et ussunt forhold osv, og HELT enig,, det er så mye som kan være komplekst med akkurat det der . omgivelser kan også ha mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Dette beviser nok en gang at feite folk stort sett bare er late :)

Spørs jo helt hva du mener med "feit" da.... Hvis du mener: ikke ha sixpack eller fourpack for den saks skyld.. Så har jeg alltid vært såpass "feit"... Selvom jeg har hatt 5-6 fotballtreninger+evt kamp OG styrketrening! Og jeg fråtset ikke hver dag.. Så er godt mulig å være "lubben" uten å være lat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huh?

Når man går opp i vekt og fettcellene fylles opp, vil det etterhvert dannes flere fettceller. Disse er man mer eller mindre stuck med. Ved vektnedgang tømmes fettcellene for fettsyrer, men antall celler forblir det samme. Dette gir et økt potensiale for å legge på seg igjen.

Dette er hovedsakelig et problem med barnefedme, siden dannelsen av nye celler er høy under oppveksten. Hvor stort omfang det er av dette for en slank voksen som legger på seg er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Så du videoen? Det ble sagt noe der om at han gjennomgikk en slags personlighetsendring etter hvert som han la på seg.

Det er ulikt som kan gjøre folk feite, men med fettet kommer kanske latskapen med på lasset? Å konsekvent si at feite folk er feite fordi de er late blir for lettvint. Det er som å si at deprimerte mennesker bare kan ta seg sammen og slutte å grine. Å være feit er kanskje ikke en sykdom (og ofte ER det selvpåført), men det er en kobling mellom psyke og kropp som nok er mer kompleks enn å bare avfeie det som latskap.

Utrolig hvor langt folk kan klare å komme bare ved å "ta seg litt i sammen". Politisk ukorrekt så det holder, men Otto Jespersen hadde et jæskla godt poeng da han ba bondevik røske hodet ut av pilleskapet og ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går opp i vekt og fettcellene fylles opp, vil det etterhvert dannes flere fettceller. Disse er man mer eller mindre stuck med. Ved vektnedgang tømmes fettcellene for fettsyrer, men antall celler forblir det samme. Dette gir et økt potensiale for å legge på seg igjen.

Dette er hovedsakelig et problem med barnefedme, siden dannelsen av nye celler er høy under oppveksten. Hvor stort omfang det er av dette for en slank voksen som legger på seg er jeg ikke sikker på.

Ja akkurat det jeg tenkte på. Alle har jo mer eller mindre litt "valpe fett" når de er små så? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går opp i vekt og fettcellene fylles opp, vil det etterhvert dannes flere fettceller. Disse er man mer eller mindre stuck med. Ved vektnedgang tømmes fettcellene for fettsyrer, men antall celler forblir det samme. Dette gir et økt potensiale for å legge på seg igjen.

Dette er hovedsakelig et problem med barnefedme, siden dannelsen av nye celler er høy under oppveksten. Hvor stort omfang det er av dette for en slank voksen som legger på seg er jeg ikke sikker på.

Dette visste jeg ikke :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg fortsår det da så mener dere da altså at f.eks en person som har 100 kalorier i overskudd vil legge på seg mye mer fett enn en annen person som også går 100 kalorier i overskudd men har mindre fettceller på kroppen (hvor da mer av overskuddet havnet uforbrent ut i avføringen?)

Er det gjort noe forskning på dette og hvor mye det faktisk har å si?

Jeg ville jo kanskje tro at det var fordøyelsessystemet som satte begrensingene og antall fettceller bare bestemmer hvor jevnt fettet blir fordelt utover kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg fortsår det da så mener dere da altså at f.eks en person som har 100 kalorier i overskudd vil legge på seg mye mer fett enn en annen person som også går 100 kalorier i overskudd men har mindre fettceller på kroppen (hvor da mer av overskuddet havnet uforbrent ut i avføringen?)

Er det gjort noe forskning på dette og hvor mye det faktisk har å si?

Jeg ville jo kanskje tro at det var fordøyelsessystemet som satte begrensingene og antall fettceller bare bestemmer hvor jevnt fettet blir fordelt utover kroppen?

Nei, 100kcal i overskudd vil gi den samme økningen gitt at de andre forutsetningene er like (like mye blir til fett og muskelvev hos de to osv). Dersom energi ikke absorberes og havner i avføringen så kan ikke det regnes som en del av et overskudd, da overskuddet regnes utifra energi absorbert - energi forbrukt.

En person som har vært veldig overvektig som barn vil ha mer potensiale for å legge på seg som voksen enn en person som var tynn som barn, pga flere fettceller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...