Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror eirich la ut en video der Rippetoe forteller hvordan man unngår træler, jeg prøvde og det virker! Teknikken er alt :) Ingen hansker her ;-)

Han sier vel ikke at du ikke får træler, men at du kan forebygge at det ikke for mye for å så revne..

Edit: Men jeg lærte i allefall noe nytt i dag :) Takker

Annonse

Har mine problemer med træler og grep særlig om jeg tar markløft til litt under knehøyde uten å la vektene være innom gulvet. Tror egentlig alle som tar markløft har det uansett.

Bruker man hansker så bruker blir iallefall ikke grepet noe sterkere, så synes vel det er like greit å bare la være bruke hansker eller reimer og ikke bli vant til det.

Han sier vel ikke at du ikke får træler, men at du kan forebygge at det ikke for mye for å så revne..

Edit: Men jeg lærte i allefall noe nytt i dag :) Takker

Så lenge det funker ;-) Det gjør det for meg, men jeg skal ikke skryte på meg mye vekt!! Er fortsatt en fersking, og aner ikke hvordan livet er over 55 kg...ennå(!!)

Hvis du bruker reimer så får du ikke trent opp grepet ditt, nå vet jeg ikke hvor mye du løfter, men sannsynligvis ikke så mye at grepet burde være en begrensende faktor.

Det blir litt som å bruke belte på alle løft, du får ikke trent på å holde spennet.

Annonse

Ingenting galt med hansker. For alle som trener normalt og ikke har tenkt til å bli powerlifters, så kjør på med hansker eller hva dere enn måtte trenge (utenom reimer) for å bli sterkere.

Kalii skrev:

Hvorfor ikke reimer?

Kun dersom man allerede er utslitt i hånda.

----Ja, det var det - HVORFOR skal man ikke bruke reimer?

Jeg testa reimer for første gang sist marksession, og kommer definitivt til å fortsette med det - jeg vet det ikke bedrer grepsstyrken min, men den får jeg heller trene opp ved siden av. Per nå er grepet (iallefall overhånds - mixed går greit med hansker) ikke godt nok til å henge med ryggen, og det er %/&"#%"&/$ surt å ikke få den treningseffekten man KAN få - med reimer eller hansker. Å løfte tredve kilo mindre pga dårlig grep gir meg tross alt lite treningsutbytte..

Jeg får også mer utbytte av markløft med reimer. Til å begynne med brukte jeg ikke reimer og det eneste jeg oppnådde var å få vondt i grep og håndledd. Jeg begynte å få problemer med å bruke mus og tastatur (noe jeg aldri har hatt før) og enkelte ganger kunne det komme sånne stikkndee smerter gjennom hele armen hvis jeg strammet grepet hardt (uten å løfte, bare stramme). Ble ikke noe sterkere i ryggen eller lårene av å løfte på denne måten.

Så prøvde jeg reimer og jeg kunne lett øke på med vektene og følte for første gang at jeg ble sliten i musklene som skal brukes under markløft.

Nå bruker jeg både reimer og hansker når jeg føler behov, men kan også kjøre uten på lettere økter. Har i grunn funnet ut at etter å ha kjørt igjennom hele kroppen med masse forskjellige vekter som skal løftes og dyttes og dras så har grepet fått seg ganske bra med trening uansett. Grepet mitt har faktisk blitt sterkere etter at jeg startet med reimer.

Når det gjelder hansker så varierer det litt. De aller fleste øvelser går greit uten, men det er en hvor jeg må ha de på. Men det er nok mest på grunn av overflaten på håndtakene som er veldig glatt på det apparatet (assisted pull-ups).

• 1 år senere...
fint at du sier stygge træler,,jeg bruker hansker meeen har allikevel træler i henda,,:oops: bare kødder,,klart det er stygt,,men what to do:D

Gå på "enklere liv" eller hva det heter å kjøp noe som heter "ped-egg" er ei fil for hard hud + slipepapir i "eggform"

Funker kjempebra for å file vekk hard/skadet hud !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...