Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk blod på tann etter håndståendepraten på trening i går, så nå ble det en spontantur ut på plena. Har stupt kråke og prøvd meg på å stå på hodet for første gang på maaaange år. Og til tross for knall og fall og kløning hadde jeg det dritgøy :D Nå vet jeg hva sommeren skal brukes på ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal lære meg tysk. Tester ut appen duolingo. Har ikke hatt fremmedspråk siden VGS (7 år siden...) Likte alltid språk, men trodde jeg var en realfagperson. Nå veit jeg ikke hva jeg er, men jeg gleder meg til å lære meg tysk :p

Straks du får tysken opp på et nivå hvor du kan forstå over halvparten av det du leser, anbefaler jeg deg å spille gjennom noen av favorittspillene dine på tysk. Jeg spilte f.eks. Skyrim med full tysk tekst og tale i et par måneder, og det var vannvittig effektivt, spesielt med å utvikle godt øre for hva som høres riktig ut. Man hører og leser hva som sies, samtidig som man kan plassere det i en kontekst som del av noe man er virkelig engasjert i. Det er ingenting som hindrer deg i å øve på uttalen mens du spiller, heller. Når det dukker opp noe man ikke forstår, alt-tabber man til Google Translate eller lignende. Geek tip of the day. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren som jeg ønsker å se Gojira igjen. Slayer hadde ikke vært dårlig heller. Kom opp i eksamen som ikke lot meg dra, så du må headbange for meg også!

Ghost gojira og Metallica er alle første konsert for meg. Gleder meg veldig til de to første.

Dog er Slayer det store trekkplasteret for meg i dag.

Skal riste på huet for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...