Gå til innhold

Jenter bør trene som gutta... men hvor likt?


ziggy

Anbefalte innlegg

Hurra for Fitnessbloggen som hjelper oss jenter med å forstå at vi ikke blir store og klumpete bare vi tar på en frivekt! :D

Ok, vi skal trene som gutta. Men hvor likt? Er det noen øvelser man i alle fall bør inkludere for å fremheve en sexy jentekropp så mye som mulig? :wub: (og noen man godt kan utelate?)

F.eks fant jeg dette på simplyshredded: " Curve appeal - excercises to help add sexy curves" hvor blant annet markløft, knebøy, utfall, pullups og dips blir nevnt. (http://www.simplyshredded.com/the-ultimate-female-training-guide.html).

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye det samme, men gjerne mer fokus på å bygge rumpe/lår/øvre rygg/skuldre for å forsterke timeglassfigur, og litt mindre armtrening.

En jente kan dog kjøre akkurat det samme programmet som en gutt og få en flott,femini og sexy figur over tid - litt mer muskler under fettet aksentuerer de feminine formene fint.

Takk for svar :) det høres bra ut! Curves ftw indeed!! :D Det er så vakkert med en sterk, stram og feminin timeglassfigur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robert, Asle og dere andre - har dere noen spesifikke øvelser å anbefale i denne sammenheng? Altså for å fremheve den feminine figur? (for eksempel de områder som Asle nevner) :-)

Og jenter: trener dere akkurat som kompisene /kjæresten?

ETA : jeg sjekker selvsagt Fitnessbloggens flotte oversikt med øvelser, men er nysgjerrig på hvilke øvelser folk liker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør oss jenter:

Ja, jeg trener hvertfall likt de gutta på treningssenteret! Bare mye lettere vekter..

Men, jeg trener så tungt jeg klarer! Så får vektskivene komme etterhvert.

Av øvelser jeg alltid får med meg i treningsplanen kommer benkpress, knebøy, utfall og strake markløft og nedtrekk for ryggen.

Husk at du ER ei jente, og kan rett og slett ikke bli seende ut som en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy, bulgarske utfall, strake markløft og hiptrust = flott rumpe. Om du mikser det opp med beinpress m/ smal fotstilling så får du kanskje litt "scjhong" over utsiden av lårene også.

Chins/rack chins og omvendt roing for rygg (ja, det finnes også andre gode ryggøvelser som varianter av markløft...)

dips, pushups og evt benkpress for bryst

arnoldpress og sidehev for skuldrene

varianter av planke, rollouts, pallof press, woodchoppers, etc for mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert, Asle og dere andre - har dere noen spesifikke øvelser å anbefale i denne sammenheng? Altså for å fremheve den feminine figur? (for eksempel de områder som Asle nevner) :)

Og jenter: trener dere akkurat som kompisene /kjæresten?

ETA : jeg sjekker selvsagt Fitnessbloggens flotte oversikt med øvelser, men er nysgjerrig på hvilke øvelser folk liker :)

Jeg trener ganske likt som samboern ja, bare at han har MYE tyngre vekter :whistling: Vi har samme coach som lager program og de samme målene. Bygge muskler :D

Mine favoritter er:

Beinpress, knebøy, strake markløft, markløft, nedtrekk, pullups, arnold press, sidehev, stang\taudrag til hake (aner ikke hva denne øvelsen heter men den er for skuldrene) enarmsroing, roing i kabel, varianter av planke, catslide, utfall., dips, bicepscurl med stang, omvendt curl...

Alt i tilfeldig rekkefølge. Tror jeg klarte å huske alle mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy, bulgarske utfall, strake markløft og hiptrust = flott rumpe. Om du mikser det opp med beinpress m/ smal fotstilling så får du kanskje litt "scjhong" over utsiden av lårene også.

Chins/rack chins og omvendt roing for rygg (ja, det finnes også andre gode ryggøvelser som varianter av markløft...)

dips, pushups og evt benkpress for bryst

arnoldpress og sidehev for skuldrene

varianter av planke, rollouts, pallof press, woodchoppers, etc for mage.

Ikke glem good mornings som et alternativ og supplement til strakmark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode svar her :) Som de nevner så er det den kvinnelige formen som vil fremheves med fine lår og fast rumpe, og en muskuløs rygg og skulderparti.

Det som kan unngås - som ikke fremhever femininitet på samme måte - vil da være overdreven biceps og nakke. Så bicepstreningen kan unngås etter hvert, og i mine øyne kan øvelser som shrugs utelates helt fra begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...