Gå til innhold

Fun light


Anbefalte innlegg

Er også ganske ironisk at du sier jeg ikke kommer langt med å kalle deg nedlatende, også er du nedlatende i samme post.

Hvordan i all verden var jeg nedlatende i den posten?

Har vist til mer enn nok kilder, og det har dere og. Resultatet er svingende.

Men den samlede evidensen støtter fremdeles ikke at aspartam i de dosene vi er eksponert for i dag utgjør noen helserisiko. Hvis den gjorde det hadde det blitt en endring i reguleringene, og hadde risikoen vært stor ville nok også stoffet blitt trukket fra markedet.

Det er bra å være skeptisk, og det er også fornuftig å ikke overdrive inntaket av kunstig søtning, men det er også greit å ha litt tiltro til de ekspertgruppene som gjør et stort arbeid for å evaluere den evidensen som foreligger og deretter fastsette grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld? Du har overhode ingen interesse av å lære, det er jo åpenbart ved at du overser fakta og forskning og essensielt støtter deg på subjektive meninger som samenfaller med dine.

Jeg kan heller ikke se for meg en eneste grunn til at den tråden her har kommet til side 6 på så kort tid, annet enn at du vil "ha rett", men desverre ikke innser at du aldri vil nå målet :huh:

Saken er nok ikke så enkel. Man kan prøve å fremme sine meninger og kilder med måte her inne, men jeg personlig opplevde å bli overhøvlet på en heller nedlatende måte. Jeg har ikke noe problem med å ta feil eller å innrømme dette, men når møtt med arroganse gang på gang så blir jeg vel kanskje litt sta jeg og.

Av og til viser forskning forskjellige resultater, og da får man bli enige om å være uenige, ELLER tråkke hverandre ned til førstemann ikke gidder mer.

Dere andre gidder jeg ikke svare, smårips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, men siden 1g rottegift ikke er SÅ farlig, la oss alle spise rottegift :D

Skulle nesten tro at du hadde betalt for dette her, du er veldig ivrig på å formidle at det ikke er SÅ farlig ;)

Kontekst er ganske viktig her. Faktisk så er stoffet som brukes til rottegift også hjertemedisin i lavere doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken er nok ikke så enkel. Man kan prøve å fremme sine meninger og kilder med måte her inne, men jeg personlig opplevde å bli overhøvlet på en heller nedlatende måte. Jeg har ikke noe problem med å ta feil eller å innrømme dette, men når møtt med arroganse gang på gang så blir jeg vel kanskje litt sta jeg og.

Av og til viser forskning forskjellige resultater, og da får man bli enige om å være uenige, ELLER tråkke hverandre ned til førstemann ikke gidder mer.

Dere andre gidder jeg ikke svare, smårips.

Det som er gøy her e jo at jeg og Vegard prøvde faktisk å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er nok ikke så enkel. Man kan prøve å fremme sine meninger og kilder med måte her inne, men jeg personlig opplevde å bli overhøvlet på en heller nedlatende måte. Jeg har ikke noe problem med å ta feil eller å innrømme dette, men når møtt med arroganse gang på gang så blir jeg vel kanskje litt sta jeg og.

Av og til viser forskning forskjellige resultater, og da får man bli enige om å være uenige, ELLER tråkke hverandre ned til førstemann ikke gidder mer.

Dere andre gidder jeg ikke svare, smårips.

Du har blitt overhøvlet med fakta som knuser dine teorier. Også sier du at personer snakker nedlatende til deg og et par setninger senere presterer du å kalle de som argumenterer mot deg for "smårips", Du sier også at personer på forumet her er nedlatende mot deg. Den personen som kom med den negative energien og de nedlatende kommentarene er i mine øyne deg. Har ikke opplevd så mye usakligheter og nedlatende kommentarer på forumet tidligere, men ser du er rimelig ny, så du er kanskje ikke så vant med "vibbene" her inne.

Men, en ting skal dere ha, jeg har lert MYE om aspartamayne idag og ikke minst har det vert spennende å følge med diskusjonen som ikke alltid var like saklig, men underholdningsfaktor har den vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gøy her e jo at jeg og Vegard prøvde faktisk å hjelpe.

Vel, jeg opplevde dere som jævlig nedlatende, og det sa jeg vel et par ganger før jeg begynte å bli krass selv også.

Men det kan være det samme. Jeg ønsker å stole på de studiene jeg har lest, dere ønsker å stole på deres. Det har jeg nada problem med, som nevnt flere ganger...

Det jeg KAN ta på min kappe, er at mitt første utsagn i tråden kanskje var bittelitt kjepphøyt ;)

Du har blitt overhøvlet med fakta som knuser dine teorier. Også sier du at personer snakker nedlatende til deg og et par setninger senere presterer du å kalle de som argumenterer mot deg for "smårips", Du sier også at personer på forumet her er nedlatende mot deg. Den personen som kom med den negative energien og de nedlatende kommentarene er i mine øyne deg. Har ikke opplevd så mye usakligheter og nedlatende kommentarer på forumet tidligere, men ser du er rimelig ny, så du er kanskje ikke så vant med "vibbene" her inne.

Men, en ting skal dere ha, jeg har lert MYE om aspartamayne idag og ikke minst har det vert spennende å følge med diskusjonen som ikke alltid var like saklig, men underholdningsfaktor har den vertfall.

Overhøvlet med fakta? I min mening er det vel heller ord mot ord, og studie mot studie.

Har ikke noe problem med å "gi meg", om jeg ser at noe er riktig, men aspartam blir vi nok aldri enige om. Håper derimot vi kan være enige om å være uenige, og kanskje få en litt bedre tone i neste diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er nok ikke så enkel. Man kan prøve å fremme sine meninger og kilder med måte her inne, men jeg personlig opplevde å bli overhøvlet på en heller nedlatende måte. Jeg har ikke noe problem med å ta feil eller å innrømme dette, men når møtt med arroganse gang på gang så blir jeg vel kanskje litt sta jeg og.

Av og til viser forskning forskjellige resultater, og da får man bli enige om å være uenige, ELLER tråkke hverandre ned til førstemann ikke gidder mer.

Dere andre gidder jeg ikke svare, smårips.

Jeg bare må si dette:

Jeg er stort sett enig i prinsippet om at aspartam nok er en del farligere enn hva forskning og seriøs forskning som vises til her kan støtte. Jeg mener dog også at man skal være litt kildekritisk og se an kildene sine før man gjør seg opp en mening - selv om min mening om aspartam i stor grad baserer seg på egenerfaring og den respons både jeg og en god del av de jeg har kostveiledet har hatt av å kutte ut aspartamen. Jeg mener også at aspartamgrensa burde være langt lavere for å tilsi at den er farlig enn hva den er nå. Jeg stiller meg kritisk til evidens som foreligger på hvor trygt aspartam er, på lik linje med at jeg er kritisk til statens ernæringsråds anbefalinger.

Men, den måten du argumenterer for synet ditt på hjelper faktisk ikke. Om du ønsker å fremme at du syns noe er farlig eller ikke, bør du holde deg på ett annet argumentasjonsnivå, fordi det er ingen som vil ta deg nevneverdig seriøst med den diskusjonsteknikken du utviser. For all del, vi blir alle litt irriterte og grinete iblant, men de fleste av oss henter oss inn igjen og fortsetter ikke i post etter post etter post med argumentasjon som mest av alt hører hjemme hos fjortissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke studier har du lest? Siden det finnes godt og vel 1000 av varierende kvalitet på området er jeg veldig spent på hvilke du har valgt å basere synet ditt på.

Meg får du aldri konvertert til aspartam, let's leave it at that. Har vist til en del sider som viser mitt og visse andres syn på saken.

Hvis det ikke er bra nok, so be it.

Og for dere som sier jeg ikke har vist til en dritt... Se litt mer nøye igjennom tråden. La meg slippe å si akkurat det der en gang til.

Velvet , Du mener at jeg bør fremme saken min på en bedre måte. Jeg sa ganske tidlig at jeg gir faen i om andre drikker aspartam. Jeg ytret mitt synspunkt og viste til noen artikler der jeg har fått dette. Det var ikke bra nok, og jeg ble overhøvlet, facepalmet, insinuert dum, osv. Etter det, så var det vel heller stahet enn informasjonslyst fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du har lest artikler, det er vi enig om. Du veksler litt mellom å si du har lest forskning og artikler, og siden du ikke har nevnt en forskningsartikkel eller studie går jeg utifra at du mener artiklene du linket til på diverse sider..

Vær så formell du bare vil, aslegutt.

Kommer aldri til å bli enig med deg om aspartam, bare la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så formell du bare vil, aslegutt.

Helt alvorlig Kjetil. Vi har fått inn flere klager på deg, og å kalle andre forummedlemmer for horeunger er ikke greit. Nå har du fått en formell advarsel, la det bli med den ene.

Dette gjelder ikke din mening om aspartam, men hvordan du adresserer andre medlemmer.

-Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig Kjetil. Vi har fått inn flere klager på deg, og å kalle andre forummedlemmer for horeunger er ikke greit. Nå har du fått en formell advarsel, la det bli med den ene.

-Mod

Men nedlatende faenskap er helt ok? Sier ikke at jeg reagerer perfekt, men ift hvordan man ser andre oppfører seg, bør man vel kanskje tenke seg litt om før man gir ut varsler og annet piss. Jeg gir faen. Forsøkte å legge en litt lysere tone for dagen litt lengre opp her, men det ble tatt i mot med samme arrogante jævelskapet. ;-)

Enighet er ikke målet, å belyse saken så godt som mulig er.

Nei, du kan ikke bestemme hva som er mitt mål du skjønner du, aslegutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...