Gå til innhold

Fun light


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer ann på hva du vurderer som sunt?

Sukkerbrus og saft inneholder mye kalorier i flytende form, som tas fort opp og gir et sterkt økning i blodsukkeret (correct me if im wrong).

Positivt med lettprodukter:

- Veldig lite kalorier (1kcal pr 100g?)

- Ikke sukker

- Smaker godt

Negativt:

- Dårlig for tennene pga surhet (det gjelder jo også sukkerbrus)

- Søtstoffer (eks aspartam) **

** Som jeg har fått med meg er det ingen spesielle negative virkninger med aspartam med mindre du drikker 30liter brus om dagen. Det forskes vel stadig på, men personlig bryr jeg meg ikke om det, og ser på tannproblemet som det eneste negative med lettsaft og -brus.

Det er også forskjellig hva folk sier til sammenhengen med søtsuget. Noen sier at det hjelper på og at de får mindre søtsug, mens andre mener det motsatte. Personlig, igjen, får jeg større søtsug når jeg drikker pepsi max og fun light. Men da drikker jeg bare mer av det :p

Er det noe jeg har gått glipp av, tell me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sunt! Men heller ikke direkte usunt etter hva man vet, så spørsmålet er om det finnes noen grunn til å drikke det? Mange bruker det som en slags mental sutteklut for å smake noe søtt mens de kanskje hadde hatt det lettere å venne seg av med søthunger hvis de hadde kuttet det ut.

Jeg drikker ikke pepsi max eller fun light lengre etter jeg oppdaget at det rett å slett var som en smukk for meg og ikke minst fordi det er lettere å holde seg til rent vann når du ikke er vant med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Aspartame - the silent killer

Aspartame is made of 3 components, 50% phenylalanine, 40% aspartic acid and 10% methanol (wood alcohol). In the body methanol breaks down into formaldehyde (embalming fluid) and formic acid.

The dose makes the poison - Wikipedia, the free encyclopedia

Common sense - Wikipedia, the free encyclopedia

The Importance of Context | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, din arrogante lille faen. ;-)

Common sense: må bruke kjemi for å lage "maten". Gidder ikke diskutere mer med deg om du skal være så nedlatende!

Alright, da skal jeg servere litt fakta:

Aspartam er 200 ganger søtere enn sukker, derfor er det bare nødvendig å bruke 0,5 % av mengden. Giftens virkning er avhengig av dosering. Du kan drikke 0,000000001 gram rottegift uten at det er farlig. Tilsvarende dør du av vannforgiftning hvis du drikker 50 liter vann i dag. Yep, vann er gift... :whistling:

Det regnes som trygt for en person på 60 kg å drikke 5,5 liter light-brus tilsatt aspartam hver eneste dag. Dette er med sikkerhetsmargin, så du kan nok drikke ennå mer også uten at det får negative konsekvenser.

Noe mer du lurer på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som propaganda spør du meg ;-) "Ja det er gift, men ikke så mye!"

Jeg kommer ikke til å drikke det greiene der. Venter på fun light med Stevia!

Søtningsstoffer, genmodifisering og annet tull er jeg lite keen på.

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...