Gå til innhold

Fun light


Anbefalte innlegg

Lol... "dropp å diskutere person". Du er en av de mest nedlatende folka her inne, så ikke la meg spy. Vedr argumentene dine: jeg skal sjekke det når jeg er hjemme.

Det der kommer du ikke langt med, så bare la den ligge...

Aspartame: 92 Symptoms listed by the FDA - including Death!

"

It has been pointed out that fruit juices and alcoholic beverages contain small amounts of methanol. It is important to remember, that the methanol in natural products never appears alone. In every case, ethanol is present, usually in much higher amounts. Ethanol is an antidote for methanol toxicity in humans."

"

1. The amount of methanol ingested from aspartame is unprecedented in human history. Methanol from fruit juice ingestion does not even approach the quantity of methanol ingested from aspartame, especially in persons who ingest one to three liters (or more) of diet beverages every day. Unlike methanol from aspartame, methanol from natural products is probably not absorbed or converted to its toxic metabolites in significant amounts as discussed earlier."

140ml metanol fra 1L fruktjus tilsvarer mengden metanol i 1,4g aspartam, som tilsvarer ca 3 liter lettbrus.

Deretter hevdes det at metanol fra naturlige produkter ikke absorberes eller konverteres videre i kroppen. Det er snakk om det samme molekylet i fri form i tarmen, at det skal ha ulike effekter basert på hvor det kommer fra er usannsynlig. Dessuten er det fremdeles snakk om ekstremt lave doser, milevis unna det som er skadelig. Vi er veldig kapable til å metabolisere og skille ut disse mengdene.

Snakker om hersketeknikker... Spre manipulerende læresetninger som: "Fruktjuice har mer methanol enn aspartam. Aspartam må jo være trygt!" ;)

Som Asle påpekte så var ikke dette en læresetning, det var en påstand. Og når du regner på det, så viser det seg å være en sannhet. 1 liter fruktjus inneholder mer metanol enn 1 liter lettbrus.

Siste setningen i sitatet ditt har du diktet opp selv, det har ikke jeg skrevet noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vist til mer enn nok kilder, og det har dere og. Resultatet er svingende. Ja, påstand, ikke læresetning. Tusen takk for at du rettet opp i måten jeg skrev på, det var viktig mht til det vi snakker om ;) Propagandapisset deres om aspartam er jeg fint lite interessert i. Aspartam er ikke greit, og heller ikke bra. Om man blir skadet av å drikke det en gang i blandt og har en sunn kropp? tror ikke det personlig, men det forsvarer fortsatt ikke at det er på markedet. Blir som med røyk, alle vet det er skadelig, men det drar inn penger.

Er også ganske ironisk at du sier jeg ikke kommer langt med å kalle deg nedlatende, også er du nedlatende i samme post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vist til mer enn nok kilder, og det har dere og. Resultatet er svingende. Ja, påstand, ikke læresetning. Tusen takk for at du rettet opp i måten jeg skrev på, det var viktig iht til det vi snakker om ;) Propagandapisset deres om aspartam er jeg fint lite interessert i. Aspartam er ikke greit, og heller ikke bra. Om man blir skadet av å drikke det en gang i blandt og har en sunn kropp? tror ikke det personlig, men det forsvarer fortsatt ikke at det er på markedet. Blir som med røyk, alle vet det er skadelig, men det drar inn penger.

Rottestudiene dine er ikke relevante for hverken meg eller deg.

Aspartam er helt ufarlig i fornuftige mengder, og derfor er det helt greit å ha det på markedet.

Alle forstår at giftighet er avhengig av dosering (og det kreves noen liter light-brus for at det skal bli farlig), derfor tror jeg fortsatt at du troller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottestudiene dine er ikke relevante for hverken meg eller deg.

Aspartam er helt ufarlig i fornuftige mengder, og derfor er det helt greit å ha det på markedet.

Alle forstår at giftighet er avhengig av dosering, derfor tror jeg fortsatt at du troller.

Tror ikke du leste innlegget mitt ferdig, jeg sier jo nettopp dette. Har aldri vært det det har stått på.

Har vel lagt ut mer enn bare rottestudier her. Men du får kose deg med dine subsidierte studier som kommer rett fra Monsanto. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du forskjellen mellom å referere til en artikkel skrevet på en side av en som ikke liker aspartam og en forskningsartikkel som kun presenterer resultater fra en studie og er sett igjennom av flere forskere på samme felt og publisert ?

Som jeg ser det. Logisk/ulogisk, subsidiert, usubsidiert. Begge faktorer bør tas til betrakning ;)

Hvis du kikker litt mer etter, Asle Bøe, så har jeg vel fremlagt litt mer enn den ene artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du leste innlegget mitt ferdig, jeg sier jo nettopp dette. Har aldri vært det det har stått på.

Har vel lagt ut mer enn bare rottestudier her. Men du får kose deg med dine subsidierte studier som kommer rett fra Monsanto. ;)

Kan du da forklare problemet med å ha det på markedet hvis fagfolkene er enige om at du kan drikke X liter hver dag uten at det er farlig?

(Regner med det kommer noen konspirasjonsteorier uten substans nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du da forklare problemet med å ha det på markedet hvis fagfolkene er enige om at du kan drikke X liter hver dag uten at det er farlig?

(Regner med det kommer noen konspirasjonsteorier uten substans nå.)

Null stress. Det er gift, akkurat som røyk. Begge bør tas bort. Skjønner tankegangen brah?

Omg, har prøvd å si dette i 3 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress. Det er gift, akkurat som røyk. Begge bør tas bort. Skjønner tankegangen brah?

Omg, har prøvd å si dette i 3 år nå.

Ja, det er giftig hvis du drikker 10+ liter hver eneste dag. Jeg ser fortsatt ikke problemet for folk som begrenser seg til 3 liter per dag.

Du risikerer forresten å bli drept hver gang du setter deg inn i bil/fly/båt/tog osv.

Maten du spiser har vært eksponert for sprøytemidler. Du utsettes for stråling fra mobiltelefoner. Drikker du alkohol? Bor du i en storby med eksos? Giften er overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer allikevel overens med de andre som er skrevet da. ;) Kos deg med aspartamen din du, aslegutt!

Ja, det er giftig hvis du drikker 10+ liter hver eneste dag. Jeg ser fortsatt ikke problemet for folk som begrenser seg til 3 liter per dag.

Du risikerer forresten å bli drept hver gang du setter deg inn i bil/fly/båt/tog osv.

Maten du spiser har vært eksponert for sprøytemidler. Du utsettes for stråling fra mobiltelefoner. Drikker du alkohol? Bor du i en storby med eksos? Giften er overalt.

Lol as, flink til å manipulere du. Gift er gift, ønsker det ikke nær meg. Så lite som mulig.

Kunne jeg holdt meg unna eksos uten å isolere meg i skogen, så hadde jeg gjort det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenterer du virkelig for at det er positivt at det er samsvar mellom de artiklene du selv har valgt ut for å støtte påstandene dine?

Hvis du eller andre kan finne en relevant studie der aspartamayne har blitt administrert per-oralt i doser det er mulig å få i seg gjennom konsum av aspartamayneholdig mat eller drikke og en finner skadevirkning, legg den gjerne ut.

Gjør ikke dere nøyaktig det samme? Du har lest noe, og finner artikler til å støtte det opp. Nøyaktig samme gjør jeg.

Dere er virkelig kranglehappy as, godt jeg er utholden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noe diskuteres som har implikasjoner for hva folk bekymrer seg over og ikke, ja.

Få ting jeg bekymrer meg mer om enn å unngå pms rage.

Men jeg gidder ikke diskutere mer med deg, venter på nestemann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Larsen: Å avslutte en nogen lunde håpløs diskusjon om noe du åpenbart ikke kan nok om, med setningen "'Barnepass lar jeg jentene ta seg av'" er jo serdeles voksent av deg, her kommer PMS rage'n :mad: :thumbsup:

Forgive me :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress. Det er gift, akkurat som røyk. Begge bør tas bort. Skjønner tankegangen brah?

Omg, har prøvd å si dette i 3 år nå.

Ffs. DOSERING. Du kan ikke si at aspartam er giftig når det er fullstendig trygt i mindre doser. Akkurat som alkohol, hvor store doser er skadelige mens mindre doser faktisk har helsegevinster.

inb4 red wine = poison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig, er jeg kun ute etter å lære. Det er ikke noe mål i seg selv for meg å "ha rett".
Unnskyld? Du har overhode ingen interesse av å lære, det er jo åpenbart ved at du overser fakta og forskning og essensielt støtter deg på subjektive meninger som samenfaller med dine.

Jeg kan heller ikke se for meg en eneste grunn til at den tråden her har kommet til side 6 på så kort tid, annet enn at du vil "ha rett", men desverre ikke innser at du aldri vil nå målet :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...