Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trener man med begge deler oppnår man nok størst effekt og fremgang. Ved hantelpress stimuleres også støttemuskulatur som og er med på at en kan løfte tyngre i benk. I benk han man ikke den ekstra frihetsgraden som en har i hantelpress. En variasjon mellom begge øvelsene stemmer jeg for! Men hei! Kommer jo ann på målet med øvelsen! ;)

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har lagt merke til den..:whistling: Får ikke til å presse med 12 kgs:oops: og har ikke 11 kgs på senteret.

Så jeg er helt stuck på 10 kgs enda og er drittlei, tar omtrent 20 reps med dem nå kjedelig.......

Jeg har aldri prøvd 20 reps med 10 kg og tror ikke jeg klarer det, men jeg klarer likevell 16kg 5 reps.. Jeg tror også at du klarer 12 ;) Legg deg til rette og få noen til å legge opp hantlene for deg, det må jeg ha hjelp til på 16kg og helst også på 14 :)

Annonse

Har lagt merke til den..:whistling: Får ikke til å presse med 12 kgs:oops: og har ikke 11 kgs på senteret.

Så jeg er helt stuck på 10 kgs enda og er drittlei, tar omtrent 20 reps med dem nå kjedelig.......

Jeg antar hantler er det samme som manualer. Det jeg synes er merkelig er hvordan treningssentre ofte har 2 sett med manualer. Dem har et av metall, og et av gummi. Men vektmessig er dem helt like. Der jeg treninger går det fra 11 - 13,5 - 16 - 18,5 osv. Og det gjør det på begge versjoner av manualene. Hadde jo vært litt mer lurt å ha ett sett med en annen økning enn det andre. Men what the hell do I know :p

Jeg har gått over til benkpress. Kjører det i knebøystativ med sikring, hvor pinnene er satt så det er omtrent en cm klaring til brystet om jeg virkelig ikke klarer presse opp igjen. Akkurat nok plass til å smyge meg under.

Jeg kjørte med manualer før, men etter et par episoder hvor jeg nesten mistet 19 kg rett i fjeset har jeg fått litt angst for dette :/

Her har jeg et spørsmål, viser til videoen og hvordan han holder handtlene, slik at det ligner en stang øvelse. Jeg oppdaget etter å ha sett denne videoen at jeg har albuene noe mer nærmere siden av brystet. Jeg holder også handlene sidelengs når jeg presser. Er dette feil eller helt greit? Jeg trener 3 sett med stang for så 3 sett med handtler.

Annonse

Kun med stang her. Det blir så mykje styr å velte rundt på manualene når dei er 30kg+.

På det faste senteret mitt har dei stenger på sidene som eg kan legge stanga på om eg feiler. Ellers har eg sikringsfjær på stanga om eg ikkje har stenger og ruller den av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...