Gå til innhold

Ærlig!


Kaiman

Anbefalte innlegg

Føler meg litt i gråsonen da jeg har vært borti jack3d. Og da jeg leste at det ble banna så bare begynte det å tære mer på samvittigheten som medførte at jeg slutta å bruke det. Skjønte egentlig ganske tidlig at det var noe muffins med produktet da jeg (for min del iallefall) opplevde uønskede endringer i adferd. Og nei, jeg har ikke stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

utom jack3d så er jeg rein ;) skal være ærlig å si at tanken har strifet meg å bli urein. men etter vært samtale med meg selv så har jeg kommet fram til at jeg vil heller komme dit jeg vil med fyssikken rein og være uber stolt av det, enn kanskje få noe problemer med helsa i etterkant. som Olaf Tufte sier i reklamen "det finnes ikke noen snarveier for en sunn kropp" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ren som det er mulig, tror jeg. Ikke noe jacked, craze eller andre stoffer. Kun kreatin og koffein, men har vurdert det om jeg bestemmer meg for å bli proff bygger. Men det blir flere år til. Er 25år nå, trent vekter siden jeg var 15, og venter minst til jeg er 30 før jeg eventuelt vurderer det på nytt. Men om så blir, noe jeg tviler på, så kommer jeg til å være helt åpen om det, så fremt jeg kan(med tanke på sponsorer og slikt). Men noe "short-cut to fame" blir det ikke. Som Dave Tate sier - You got won Ace-card, it's up to you when you flip it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri rørt noe som står på dopinglista og har alltid vært ren. Tipper minst halvparten av brukerne her inne er JUKSEMAKERE da ingen overhodet er kritiske til å proppe i seg dmma osv. Det jeg personlig anser som ren er om man har tilskudd av hormoner i kosten eller ikke. Lurer igrunn på hvor utbredt AAS-bruk osv er her inne .. noen klare eksempler finnes det jo, men tror generelt det er ganske bra her inne uten å virke for naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det greit å bruke craze og jack og skryte av det, men ikke steroider? Ingen av delene er lov. Jeg spør av nysgjerrighet.

Craze jack etc er fullt lovlig å bruke =) Bare ikke lov å selge i norge.

PS. dog ikke lov hvis du stiller i idrett under WADA

Skøt jeg meg selv litt i foten da det er lov å bruke steroider MEN det har du ikke lov å ha kjøpe eller selge uansett hvor man er :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at det har vært tråder inne her på forumet hvor folk har blitt rådet til å for eksempel bestille dette over nettet og be om at avsender skriver at verdien er under 200 kroner, slik at pakken sklir fint gjennom tollen. Lurer på hvorfor pakken skal skli fint gjennom tollen hvis det ikke skulle være ulovlig å føre inn i Norge (og ja, jeg vet at det er fortolling på pakker over 200, men jeg fikk ikke inntrykk av at det var grunnen). Jeg syns bare det er dobbeltmoralsk å hevde at dette forumet tar avstand fra doping, når slike diskusjoner er fullt lovlig å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at det har vært tråder inne her på forumet hvor folk har blitt rådet til å for eksempel bestille dette over nettet og be om at avsender skriver at verdien er under 200 kroner, slik at pakken sklir fint gjennom tollen. Lurer på hvorfor pakken skal skli fint gjennom tollen hvis det ikke skulle være ulovlig å føre inn i Norge (og ja, jeg vet at det er fortolling på pakker over 200, men jeg fikk ikke inntrykk av at det var grunnen). Jeg syns bare det er dobbeltmoralsk å hevde at dette forumet tar avstand fra doping, når slike diskusjoner er fullt lovlig å ha.

Du har en veldig klar holdning ovenfor doping, og det er jo greit. Men det virker som du tar det veldig personlig om noen bruker doping, eller har en antydning til å diskutere saklig rundt doping. Hva kommer det av?

Jeg har aldri noen sinne blitt plaget av mennesker som har brukt doping, men ser stadig folk som er ute etter å sverte og jante ned andre som ser bra ut med dopinganklager. Det plager meg mye mer, fra et nøytralt ståsted.

Det andre jeg reagerer på er hvordan man forholder seg til hva som er doping. Er virkelig dmma doping? Hva slags verden lever man i når man ser på dmma som hardcore dop?

Betyr det at de som skaper regelverket kan sette opp hva som helst av stoffer som doping og jntdrm roper villig ut og dømmer alle som bruker de "forbudte stoffene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en veldig klar holdning ovenfor doping, og det er jo greit. Men det virker som du tar det veldig personlig om noen bruker doping, eller har en antydning til å diskutere saklig rundt doping. Hva kommer det av?

Jeg har aldri noen sinne blitt plaget av mennesker som har brukt doping, men ser stadig folk som er ute etter å sverte og jante ned andre som ser bra ut med dopinganklager. Det plager meg mye mer, fra et nøytralt ståsted.

Det andre jeg reagerer på er hvordan man forholder seg til hva som er doping. Er virkelig dmma doping? Hva slags verden lever man i når man ser på dmma som hardcore dop?

Betyr det at de som skaper regelverket kan sette opp hva som helst av stoffer som doping og jntdrm roper villig ut og dømmer alle som bruker de "forbudte stoffene"?

Ja, jeg har en klar holdning overfor doping. Men jeg tar det ikke veldig personlig? Jeg er bare nysgjerrig på hvordan dere rettferdiggjør sånne diskusjoner hvor man anbefaler hverandre nettsider å kjøpe slike medikamenter fra og hvordan unngå tollen. Om folk her velger å gjøre det, så legger ikke jeg meg oppi det. Det får være bli deres problem når de blir tatt for ulovlig innføring av sånne stoffer i Norge.

Hva som er doping? Vel, sjekk dopinglista om du lurer på det. Bruk av stoffer på den lista, ser jeg på som doping. Kanskje jeg er firkanta, men det er jo sant.

Mulig Craze og jack ikke er hardcore. Jeg vet ikke nok om stoffene til å uttale meg, bortsett fra at de tydeligvis har en sentralstimulerende virkning. Mange ser for eksempel ikke på hasj som narkotika, men det gjør det ikke greit at man innfører det i Norge forde. Man kan ikke lage sin egen rangering - doping er doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en klar holdning overfor doping. Men jeg tar det ikke veldig personlig? Jeg er bare nysgjerrig på hvordan dere rettferdiggjør sånne diskusjoner hvor man anbefaler hverandre nettsider å kjøpe slike medikamenter fra og hvordan unngå tollen. Om folk her velger å gjøre det, så legger ikke jeg meg oppi det. Det får være bli deres problem når de blir tatt for ulovlig innføring av sånne stoffer i Norge.

Hva som er doping? Vel, sjekk dopinglista om du lurer på det. Bruk av stoffer på den lista, ser jeg på som doping. Kanskje jeg er firkanta, men det er jo sant.

Mulig Craze og jack ikke er hardcore. Jeg vet ikke nok om stoffene til å uttale meg, bortsett fra at de tydeligvis har en sentralstimulerende virkning. Mange ser for eksempel ikke på hasj som narkotika, men det gjør det ikke greit at man innfører det i Norge forde. Man kan ikke lage sin egen rangering - doping er doping.

Det virker som du tar det personlig, men det kan jo være måten du ordlegger deg på.

Grunnlaget for å måtte momse har vært uendret siden 1975 og er på 200kr. Alle med vettet i behold ser urettferdigheten i dette da alle andre avgifter har økt gjevnt og trutt gjennom åra. Så hos meg ser jeg det på rein rettferdighet at momsgrensen skulle vært endret, ihvertfall etter inflasjonen. Men det er en annen diskusjon.

Har du vært på dopinglista? Den tar hensyn til alle idretter, om det skulle være styrke, utholdenhet eller fokus(f.eks skyting). Dermed har man en komplett liste over alle stoffer som kunne gi det minste forsprang innen en hel rekke kategorier.

Den tar på ingen måte hensyn til om stoffet er skadelig eller ikke, kun om det gir konkurransefortrinn.

Når noen da velger å bruke Craze utenfor organisert idrett hvordan kan man da se på det som doping?

Det er et mildt stimulerende stoff som desverre har fått negativ omtale pga noen tette surehuer som har brukt ekstreme doser(da ikke treningsrelatert).

Dessuten finnes det ingen konsekvens av å få stoppet en pakke med dmma annet enn at den blir sendt tilbake eller destruert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du tar det personlig, men det kan jo være måten du ordlegger deg på.

Grunnlaget for å måtte momse har vært uendret siden 1975 og er på 200kr. Alle med vettet i behold ser urettferdigheten i dette da alle andre avgifter har økt gjevnt og trutt gjennom åra. Så hos meg ser jeg det på rein rettferdighet at momsgrensen skulle vært endret, ihvertfall etter inflasjonen. Men det er en annen diskusjon.

Har du vært på dopinglista? Den tar hensyn til alle idretter, om det skulle være styrke, utholdenhet eller fokus(f.eks skyting). Dermed har man en komplett liste over alle stoffer som kunne gi det minste forsprang innen en hel rekke kategorier.

Den tar på ingen måte hensyn til om stoffet er skadelig eller ikke, kun om det gir konkurransefortrinn.

Når noen da velger å bruke Craze utenfor organisert idrett hvordan kan man da se på det som doping?

Det er et mildt stimulerende stoff som desverre har fått negativ omtale pga noen tette surehuer som har brukt ekstreme doser(da ikke treningsrelatert).

Dessuten finnes det ingen konsekvens av å få stoppet en pakke med dmma annet enn at den blir sendt tilbake eller destruert.

Hvorfor skulle jeg ta det personlig at andre bruker steroider/sentralstimulerende midler? o_O Jeg er bare nysgjerrig på hvilke argumenter folk her har for bruk av slike stoffer.

Jeg vet at det har med moms og toll å gjøre, men når jeg leste innlegg her i forumet, så fikk jeg inntrykk av at det var mer for å slippe unna at tollen så mer nøyere på pakken og innholdet, ikke for å slippe å betale toll/moms :)

Jeg har sett på dopinglista ja. Er det noe spesielt jeg burde se på? Har du sett på Straffeloven § 162 b?

Etter min mening er det doping hvis middelet står på dopinglista. Men så er jo jeg en regelrytter, og jeg skjønner at ikke alle vil være enige :-) Hvis man drar over til svenskegrensa og handler craze, så rammes jo det av strl. § 162 b. Men, det er sikkert ikke alt som bryr seg om det. Samme gjelder hvis man får det tilsendt i posten. Når det er sagt så er det jo ironisk at det er lov å bruke for eksempel steroider, men det er ikke lov å overdra stoffet (kjøpe/få). En svakhet i lovverke etter min mening, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...