Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 23 år , 1,65 høy og veier 90 kg.

Lurer på om dere synes dette matprogrammet ser ok ut;??

Frokost: 130g Kyllingfilet,parprika,agurk og isbergsalat

Mulitivitamin

Lunsj: 130 g Svinestrimler, parprika,agurk og isbergsalat

Mellommåltid: 1/2 boks med cottage Cheease og pittelitt bringebær

Middag:130 g Karbonadekjøttdeig ,paprika, augurk og isbergsalat

Kveld: 130 g Kyllingfillet. paprika, agurk og isbergsalat

Trener styrke tre ganger daglig..Og Gå tur på ca 3 km hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei jente på 23 år , 1,65 høy og veier 90 kg.

Lurer på om dere synes dette matprogrammet ser ok ut;??

Frokost: 130g Kyllingfilet,parprika,agurk og isbergsalat

Mulitivitamin

Lunsj: 130 g Svinestrimler, parprika,agurk og isbergsalat

Mellommåltid: 1/2 boks med cottage Cheease og pittelitt bringebær

Middag:130 g Karbonadekjøttdeig ,paprika, augurk og isbergsalat

Kveld: 130 g Kyllingfillet. paprika, agurk og isbergsalat

Trener styrke tre ganger daglig..Og Gå tur på ca 3 km hver dag

Så lenge du mener tre ganger styrke i uken og ikke til dagen så ser dette flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Drikker masse vann men kommer lite ut igjen syns jeg,normalt?

Hvor lenge har du gått på psmf? Hvor mye drikke du sånn ca? Lite/mye salt i kosten?

Hvor lenge har du drukket "mye"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det, for oss kvinner, varierer gjennom måneden hvor mye vann kroppen holder. Generelt så vil du oppleve at kroppen slipper mye vann i begynnelsen, men det kan jo hende at kroppen din holder litt mer vann nå og slipper det først om noen dager.

Man trenger ikke å være så redd for å salte litt på PSMF, siden kosten i seg selv gir lite saltinntak. Og salt er viktig for væskebalansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli kvitt søtsug handler ofte om å holde seg unna lenge nok. Det er en avhengighet.

Forresten så er det mulig å editere dine egne poster. Bare klikk på rediger i bunn av posten. Så kan du eventuelt slette noen poster etter at du har editert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Eg skal ha oppkarbing/spisedag i mårra, eg lurte då på ka karbokilder som er dei beste å innta på denne dagen?

Kommer vel litt ann på hvordan kroppen reagerer også, men det er tid/erfaring! Derfor er det nok ingen "beste" karbokilder. Noen reagerer annerledes enn andre, men til syvende og sist vil nok karbs være karbs. Med mindre du skal gå helt ned i grunnen på alt, hehe!

Dette kan jeg komme med et eksempel på(nokså ekstremt men ja)! Marius "Metern" som er bygger i Norge. Sa en gang på treningsintervju at han kjente forskjellen på kroppen mellom kokt/ikke kokt havregryn. Og dette gjorde at magen ble oppblåst/ikke oppblåst og så annerledes ut. Så han hadde gjort litt endringer når det gjelder dette. Men her snakker vi "ned i limingen" på detaljene!

Men du kan selvfølgelig karbe opp på : boller, coco pops, ris,havregrøt, tacolefser, baguetter,pasta osv osv osv

Poenget du må tenke med oppkarbingen er at du må holde fett så lavt som mulig, samtidig som du kan senke protein per kg litt typ 1,5-2g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
okei, takk skal du ha:) men er det så nøye med at karboane skal inntas på eit tidsrom på 6 timer?

Nå er jeg ikke ekspert, hehe! MEN jeg tror "meningen" med denne grensen har noe med hvordan du skal fylle opp lagrene.. Men dette ville jeg trodd også har noe med fett % osv :)

Men hvis du sier 9timer eller hele lørdagen f.eks ;) Så er det ingen som dreper deg. Jeg anser oppkarbingene mest som "oppkvikkere" sånn at du er klar og motivert for en ny uke! Selvom hensikten er en helt annen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn her i går, for en inspirasjon å lese rundt omkring!

Jeg er på dag 12 på PSMF, og det går overraskende bra!

Jeg har forsøkt meg på vektnedgang før, men uten å ha nok kunnskap. Det går sjelden bra.

Denne gangen begynte jeg å lese meg opp i oktober, og har virkelig forberedt meg. Jeg har planlagt langt fram i tid, og har tatt alle grep jeg må ta for å klare å fullføre. Nå kjenner jeg at jeg er med - med hele meg. Og det er deilig!

Det som har overrasket meg mest er at jeg sover annerledes....jeg bruker litt tid på å sovne om kvelden, det er ok, men jeg våkner jæskla tidlig og får bare ikke sove igjen... Har noen tips som kan øke søvnmengden litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten runde med psmf før sommerferien, som ikke funka så bra (har aldri i mitt liv hatet kylling så intenst), men tenkte at jeg skulle prøve igjen nå som en kickstart på lavkarbo. Målet er å gå fra 81 til 65 (kvinne, 175cm). Nå er stressnivået på bunn, jeg har tid til å lage 3x middag til frokost, og jeg koser meg faktisk til dels på kjøkkenet. Og det funker! På 9 dager har jeg gått fra 81 kg til 76.7 kg, og fra 21.5 i fettprosent til 18.5 (ifølge diverse online kalkulatorer, ihvertfall). Jeg spiser meg mett, koser meg med styrketreninga, og blir dritmotivert av å se fremgangen.

Skal ikke påstå at jeg ikke er matlei innimellom - jeg har noen rådyre dagers pause fra kylling nå - men nok krydder og litt kreativitet fikser det meste. I dag er det "pausedag" - lavkarbo style. Gleder meg vilt til afrikansk lammegryte ala typen (hurra, slipper å lage middag!), og står og lager sukkerfri suksessterte til dessert. Deilig å kunne nyte helt annen mat og fremdeles slippe å legge på seg vannkiloene. :) En uke til er målet, og det skal vel gå greit.

Som en ekstra bonus: jeg som sliter med søvnen har aldri sovet så godt i mitt liv. :)

MyLife: er du veldig trøtt når du våkner da? Kanskje kroppen din får det den trenger, tross alt. Eller at du kompanserer med ekstra kaffe eller noe slikt (jeg drikker ihvertfall betraktelig mye mer kaffe på psmf).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...