Gå til innhold

Hvordan fjerne fettet på innsiden av lårene og fettet på hoftene?


Dani Adams

Anbefalte innlegg

Punktforbrenning fungerer vel heller dårlig, men om man har lyst så kan man jo prøve ut den studien her http://fitnessbloggen.no/ny-studie-gir-deg-oppskriften-pa-punktforbrenning/

Om det fungerer derimot er jeg usikker på. Ville heller trent mer styrke i tillegg til den løpingen du gjør og så gjelder det som mange sier her å ha et kaloriunderskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som sagt skal jeg nå begynne å trene 4 dager i uken :) + 1 tl når jeg har tid. jeg har som sagt nesten bare jogget på disse mnd jeg har trent, så jeg aner ikke hva supersett, droppsett er. så en forklaring hadde vært fint :)

hehe! dropsett er feks en øvelse uten pause hvor man hiver av litt og litt vekter og kjører gjerne 4-5 sett uten pauser.

supersett kan feks være 2-3 øvelser på samme eller forsjellige muskler rett etterhverandre uten pause

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit: Fra spøk til alvor - ja/nei-maskinen vil på ingen måte hjelpe deg med å oppnå mindre lår. Kunne bare ikke dy meg!!

Det er dessverre umulig å punktslanke kroppen. Vi kvinner er så uheldige at vi lagrer veldig mye fett på mage, hofter og lår. For å få gjort noe med det må du rett og slett gjøre noe med fettprosenten din. Hvordan spiser du i dag?

Som velvet nevnet: Styrketrening er alfa og omega! Ro ned på kondisjonstrening og begynn å trene styrke og du vil raskt se resultater. (Nei, du vil selvsagt ikke få store muskler på en-to-tre.)

Ellers anbefaler jeg deg å ta å lese noen av artiklene du finner her, samt ta en titt på loggene som ligger i forumet for inspirasjon.

Lykke til!:)

Hahahahha...så sykt bra!! Tenkte virkelig jeg måtte ta en "alvors prat" med deg ;P Heheheh... Den maskinen er jo helt på tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så knekkebrød til frokost og lunsj er bedre ? :) tror nok jeg må få noen til å lage en kostholdsplan til meg. er ikke lett å velge hva man skal spise når man er lei det meste.

Mja.

Kommer an på hvilke synspunkt på kosthold man har, og hva man ønsker å spise/kan leve med. Personlig anser jeg ikke korn som ett nyttig eller sunt næringsemne i kosten (jada, jeg spiser brød jeg, men det er fordi det er godt, og jeg spiser det bare av og til) og burde i alle tilfeller ikke utgjøre en såpass stor andel av kostholdet som det gjør her på bjerget.

Du kan bake egne knekkebrød da. Det er bedre med tanke på at du vet hva du får i deg, og du kan lage dem uten korn. Du har også den klassiske havregrøten da, som i alle tilfeller er den beste kornsorten du kan innta. Jeg bruker å erstatte ca. halvparten av havregryna i grøten min med noe annet, f.eks egg, nøtter, cottage cheese,etc. Da blir ikke karbomengden så ille og påvirker ikke blodsukkeret mitt så mye. Man kan også bruke linser og bønner.

Ett godt utgangspunkt er at tallerkenen din bør bestå av en stor håndflate protein (kjøtt, fisk, egg etc), to-tre håndflater grønnsaker, evt. en liten hånd stivelsesrrike karbohydrater (potet, linser, bønner, quinoa, gulrot, mais, erter, fullkornspasta etc) og 1-2 ss fett (smør, olje, ost, avocado, kokosmelk, fløte, nøtter etc). Bør også prøve på en porsjon bær og frukt hver dag. Frukt og bær er godt å spise sammen med f.eks mager kesam (jeg sier mager kesam her, selv om du bør bruke ekte meieriprodukter rett og slett fordi proteininnholdet er latterlig høyt i forhold til kalorimengden i mager kesam), CC, vaniljekesam etc.

Er man matlei så googler man mat. Internettet er fullt av gode oppskrifter, du trenger ikke engang forlate fitnessbloggen for å finne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så knekkebrød til frokost og lunsj er bedre ? :) tror nok jeg må få noen til å lage en kostholdsplan til meg. er ikke lett å velge hva man skal spise når man er lei det meste.

Knekkebrød står ikke i den anbefalingen noe sted, og det er ikke en prikk bedre. Du blir anbefalt å kutte karbohydrater, og hva består knekkebrød av? ;)

Jeg spiser biorytme-inspirert og synes det hjelper på søtsuget. Dvs fett og proteiner til frokost, karbohydrater bare på kvelden (og) etter trening. Egg og magert bacon er fint til frokost, egg i alle former egentlig. Omelett, røre, speilegg, kokt, hva du nå liker. Mager kesam eller cottage cheese er fin lunsj. Her er det også fint med middagsrester. Kanskje passer det for deg å teste Periodisk Faste, jeg liker det, andre makter det ikke. Det er mange fine tråder og artikler her på fitnessbloggen, men i bunn og grunn handler det om a) å spise mindre enn du bruker slik at du går ned i fettmasse, og/eller B) å trene styrke og slik forbedre fordelingen din i fettprosent vs muskelmasse. Det er egentlig de valgene du har, men du kan lese mye heromkring om tips, triks og forskjellige veier til målet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer nok aldri til å få noen små hofter, jeg, uansett. har ganske store hofter av natur, noe jeg bare må leve med.

Det sa jeg også for et år siden, men jaggu er de sakte på god vei nedover de også. Det er bare enkelte områder som slipper fett senere enn andre. Styrketrening og et solid kosthold gjør mye med kroppsammensettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke den maskinen,,du kan ta knebøy med større avstand mellom bena,,tær og knær må peke skrått ut til siden,,gjør samme nytte,,men du mister ikke fett der forde,,du må nok kaste deg på litt styrke ved siden av cardio og samtidig kanskje kjøre litt hardere økter og tenk på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke den maskinen,,du kan ta knebøy med større avstand mellom bena,,tær og knær må peke skrått ut til siden,,gjør samme nytte,,men du mister ikke fett der forde,,du må nok kaste deg på litt styrke ved siden av cardio og samtidig kanskje kjøre litt hardere økter og tenk på maten.

gjore knebøy forann gymlærern min på onsdag, å wow som jeg fikk skryt for di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

1. Du har ikke noe å fjerne!

2. Tren tunge benøvelser, knebøy, utfall, hamstring øvelser m.m

3. Spis! Spis mer kjøtt,fisk og grønt!

4. Lårene vil bli strammere av mer muskelmasse, du kan slanke til den store gullmedaljen, men det må være noe under som kommer fram ellers vil resultatet bestandig bli det samme.

Jeg vil understreke at du har ikke noe "fett" å la gå til spille her, flotte ben, og med litt tung styrketrening og skikkelig kost kan jeg garantere at du blir mye mer fornøyd en hva all verdens jogging og underskudd kan gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...