Gå til innhold

mager kesam eller ctgcheese?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er forksjellen påom jeg spiser mager kesam istede for cottage cheese? hater smaken på ctgcheese, men mager kesam er faktisk godt. er det noen store forskjeller prismessig?

takk

Jeg mener mager kesam er hakket billigere enn cc. Hvis jeg husker rett koster en boks mager kesam rundt 19 kr mens cc er oppe rundt 22 kr. I tillegg er kesamen noe magrere så det er bare å kjøre på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp slukt en boks med CC, eeeeelsker det sammen med bær og søtning, smaker nesten riskrem :p

Skulle ønske jeg likte mager kesam.. den blir bare kasta hver gang jeg kjøper det. Kanskje jeg skal prøve å blande det med CC slik som det blir foreslått over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du som tilbehør eller spiser du det bare slik? Søtning, hvor og hva?

Spiser det som sjokoladedessert! Dvs, "desserten" blir et måltid, og sånn næringsmessig, så blir det jo det :)

Søtningene jeg bruker er en blanding av sukrinmelis og natreen. Jeg bruker sukrinmelis for å unngå sukkerkorn i kesamen. Men for mye sukrin, kan føre til litt melaktig smak på retten. Sukrin er bare rundt 60 % så søtt som sukker, men uten kalorier i det hele tatt. Natreen (cyklamat og sakkarin) er mange ganger (300-400 ganger) søtere enn sukker, så en blanding av de to syntes jeg gir en god smak. For mye natreen alene, kan gi en anelse metallsmak....

Anbefaler forøvrig også vaniljepulver. Da blir det enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan smaken er så forskjellig! Jeg er av dem som ikke takler kesam, men gjerne spiser CC. Kesam er jo ingenting å tygge på? Synes det rett og slett smaker rømme, jeg. Heldigvis er begge deler supersunt :) CC med sukrin og kanel har blitt en stor favoritt! Risgrøt jo :D

Hehe, ja det er rart det med smak. Jeg er tydeligvis stikk motsatt av deg. Klarer ikke cottage cheese, men mager kesam syntes jeg er godt - så sant den er tilsatt smak da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg bor med fikk meg til å begynne med blandingen CC, Kesam og Skyr. Tar en halv boks av alt og blander. I mine øyne smaker det rett og slett himmelsk og jeg kan ikke tro at noe så godt er sunt. Blir vel rundt 28 gram proteiner eller så?

Må innrømme at jeg har spist vanlig Kesam og lurte litt på hvorfor alle sverget til mager Kesam så jeg sjekket det ut og fant ut at det er en betydelig forskjell i proteininnholdet så jeg kommer vel til å skifte jeg også nå..

Kan også legge til at jeg en dag med litt dårlig tid hev alt i en blender, hev oppi litt melk og 2 bananer, freste i vei og drakk. Det er ikke å anbefale, altfor mye og falt ikke helt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg bor med fikk meg til å begynne med blandingen CC, Kesam og Skyr. Tar en halv boks av alt og blander. I mine øyne smaker det rett og slett himmelsk og jeg kan ikke tro at noe så godt er sunt. Blir vel rundt 28 gram proteiner eller så?

Må innrømme at jeg har spist vanlig Kesam og lurte litt på hvorfor alle sverget til mager Kesam så jeg sjekket det ut og fant ut at det er en betydelig forskjell i proteininnholdet så jeg kommer vel til å skifte jeg også nå..

Kan også legge til at jeg en dag med litt dårlig tid hev alt i en blender, hev oppi litt melk og 2 bananer, freste i vei og drakk. Det er ikke å anbefale, altfor mye og falt ikke helt i smak.

Da er det heller bedre å mixe sammen banan, melk og havregryn+ptotein pulver om man ønsker det :) ikke ille i smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...