Gå til innhold

mager kesam eller ctgcheese?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Denne tråden her må jeg følge! Trenger masse tips til sunn og awesome mat/måltider!

Men jeg synes mager kesam smaker helt forferdelig, kan man tilsette litt sukrin så smaken ikke blir så syrlig? uten at det blir like fyfy som rømme? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager kesam

Næringsinnhold per 100g

energi 326 kJ (74 kcal)

protein 12,0 g

karbohydrat 4,3 g

- hvorav sukkerarter 4,3 g

fett 1,0 g

- hvorav mettede fettsyrer 0,6 g

kostfiber mindre enn 1,0 g

natrium 0,03 g

kalsium 100 mg (13%')

Cottage cheese

Næringsinnhold per 100g

energi 400 kJ (96 kcal)

protein 13 g

karbohydrat 1,5 g

-hvorav: sukkerarter 1,5 g

fett 4,3 g

-hvorav: mettede fettsyrer 2,6 g

kostfiber mindre enn 1,0 g

natrium 0,1 g

Er jo ganske likt, hadde jeg faktisk ikke trodd, har hevet innpå CC som en helt, fordi jeg trodde dte var såååå mye bedre enn mager kesam. Men om man passer på karbsen så er jo CC bedre, for i en boks blir det totalt 6g fremfor ca det dobbelte:)

Men jeg liker best CC når det er snakk om og spise det med frukt og fun light, blir mer som ett måltid føler jeg pga teksturen:)

Kesam derimot er jo flott som rømmedressing, dressing/dip og kanskje bedre i omelett/baking da det blir et mer jevnt resultat? Men samtidig synes jeg CC gir omeletter o.l. en mer fløffy konsisten som gjør den mindre tørr og kompakt.

Men mager kesam og fun light har jeg faktisk ikke smakt. får vel prøve det da. kesam er jo mye syrligere føler jeg. eller skarpere i smaken , synes CC er mer nøytral.

Noen som har smakt de nye CC smakene da? Virker jo som perfekt tilbehør til grillsesongen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...